خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.

خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.


تیم خبرچین به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف ما کمک به آشنایی مردم با فناوری‌های جدیدی مثل بیت‌کوین، بلاکچین و ارزهای دیجیتال هست و در این راه سعی می‌کنیم تا پروژه‌های کلاهبرداری را هم به شما معرفی کنیم. ما در سایت خبرچین و شبکه‌های اجتماعی دیگرمان سعی میکنیم تا با آموزش ساده مفاهیم پایه و اصولی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به شما در برداشتن اولین قدم‌هایتان کمک کنیم.

  • ۰
  • ۰

تحلیل تکنیکال چیست؟

 

اگر قصد دارید در بازارهای سرمایه از جمله بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید باید قبل از هرچیز رمز ارز مورد نظر را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. فردی که بدون تحلیل اقدام به خرید و فروش می‌کند، همانند فردی است که در اتاق تاریک، به‌سوی هدف نامعلوم تیراندازی می‌کند. در چنین شرایطی احتمال آنکه تیر به هدف برخورد کند، بسیار اندک خواهد بود. برای آشنایی با تحلیل تکنیکال و اصول اولیه آن تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

تحلیل تکنیکال شاخه ای از تحلیل بازارهای مالی است که به بررسی نمودار قیمت و حجم معاملات یک سهام یا رمز ارز می پردازد و سپس رفتار آینده بازار را پیش‌بینی می‌کند. تحلیل تکنیکال یکی از ابزارهایی است که به صورت گسترده در بازارهای مالی سنتی استفاده می‌شود. همچنین یکی از مولفه‌های جدایی ناپذیر بازار ارز دیجیتال است. تحلیل تکنیکال به میزان زیادی برروی روند گذشته قیمت متمرکز است و بسیاری از معامله‌گران از این ابزار برای تشخیص روند بازار و شناسایی فرصت‌های مناسب معاملاتی استفاده می‌کنند. در واقع در این تحلیل، تحلیل‌گران به جستجو و کشف مجموعه‌ای از الگوها، اشکال هندسی، فرمول‌ها و روابط ریاضی می‌پردازند و بر مبنای آنها رفتارهای مشخص و پیش‌بینی پذیری را از قیمت انتظار دارند.

پیدایش تحلیل تکنیکال

 

پیدایش تحلیل تکنیکال

 

شاید بتوان گفت که نخستین استفاده مستقیم از تحلیل تکنیکال را چارلز داو انجام داده است. چارلز داو که بنیان گذار وال استریت ژورنال است، شاخص میانگین صنعتی داو جونز را نیز طراحی کرد که هنوز، با وجود نواقص این شاخص و نقدهایی که بر آن وارد است، از جمله شاخص‌های مهم اقتصادی محسوب می‌شود.

چارلز داو اگرچه کتابی در این زمینه به چاپ نرساند اما نقش بسیار مهمی در تحلیل تکنیکال دارد؛ او به ثبت متوسط بالا و پایین قیمت‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و مرتبط کردن الگوهای آنها با جریانات بازار پرداخت. سپس شروع به نوشتن مقالاتی در نشریه «وال استریت ژورنال» نمود و همیشه پس از رویدادها، شرح داد که چگونه الگوهای خاصی در بازار به وقوع پیوسته است.

سری مقالاتی که در روزنامه وال استریت ژورنال توسط چارلز داو منتشر شد براساس سه فرضیه مشهور بود که به نام «نظریه داو» شهرت دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

سه اصل نظریه داو

  1. همه چیز در قیمت لحاظ شده است.
  2. قیمت ها براساس روندها حرکت می کند.
  3. تاریخ تکرار می شود.

در ادامه قصد داریم نظریه فوق را مورد بررسی دقیق‌ترین قرار دهیم.

تحلیل تکنیکال چیست؟

  • ۰۰/۰۲/۱۴
  • خبرچین khabarchain

نظرات (۱)

خیلی خوب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی