خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.

خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.


تیم خبرچین به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف ما کمک به آشنایی مردم با فناوری‌های جدیدی مثل بیت‌کوین، بلاکچین و ارزهای دیجیتال هست و در این راه سعی می‌کنیم تا پروژه‌های کلاهبرداری را هم به شما معرفی کنیم. ما در سایت خبرچین و شبکه‌های اجتماعی دیگرمان سعی میکنیم تا با آموزش ساده مفاهیم پایه و اصولی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به شما در برداشتن اولین قدم‌هایتان کمک کنیم.

۹ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

شخصی که تازه وارد دنیای رمزارز می‌شود تعجب می‌کند که این همه حیوان مثل نهنگ، گاو یا خرس در بازار کریپتوکارنسی چه‌کار دارند و چرا همه از نهنگ، گاو و خرس صحبت می‌کنند یا به حرکت به سمت ماه اشاره دارند.

اما وقتی با اصطلاحات رمزارز آشنا شوید(دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال) متوجه خواهید شد که هر یک از این اصطلاحات مفهوم خاصی را منتقل می‌کنند و به جای نوشتن جمله‌های طولانی با این اصطلاحات مفهوم مد نظر خود را منتقل می‌کنند.

در این مطلب به سراغ بازار خرسی و گاوی رفته‌ایم تا برای کسانی که قصد خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها را دارند مشخص کنیم که مفهوم این اصطلاحات چیست و چه زمانی در این بازار باید به خرید رمزارزها پرداخت.

مفهوم بازار خرسی


بازار خرسی که ترجمه عبارت Bear Market است، زمانی به‎‌کار برده می‌شود که بازار حالت نزولی دارد و به مرور زمان با کاهش قیمت مواجه شده است.

استمرار این روند به بازار خرسی تعبیر می‌شود. فعالان بازار در این مدت انتظار افزایش قیمت را ندارند و معتقدند این کاهش قیمت برای مدتی تداوم خواهد داشت.

روانشناسی بازار در حالت خرسی چندان مطلوب نیست و فعالان بازار از بهبود بازار ناامید هستند.

تصمیم درست در بازار خرسی


قیمت‌ها در بازار خرسی تا جایی شکسته می‌شوند که قیمت به کف بازار برسد و بعد از آن قیمت‌ها روند افزایشی خواهند داشت.

تنها در آن صورت است که وضع بازار بهبود می‌یابد، تریدرهای حرفه‌ای بازار خرسی را زمان مناسبی برای خرید رمزارز می‌دانند.

بسیاری انتشار اخبار منفی درباره بازار را از عوامل اصلی شکل گیری بازار خرسی می‌دانند. فروشنده‌ها در این بازار زیاد می‌شوند و به نوبه خود راه را برای کاهش بیشتر قیمت‌ها باز می‌کنند.

تشخیص بازار خرسی از طریق نمودارها و تحلیل تکنیکال امکان پذیر است و به تحلیل‌گران و مبادله‌کننده‌های حرفه‌ای این فرصت را می‌دهد که وضعیت بازار را پیش‌بینی کنند و نسبت به طول مدت وضعیت خرسی تصمیم بگیرند.

 

بازار گاوی


Bull Market به وضعیت صعودی قیمت‌ها اشاره دارد. وقتی قیمت‌ها در حالت مطلوب هستند و با افزایش مواجه می‌شوند فعالان بازار می‌گویند در وضعیت بازار گاوی قرار گرفته‌ایم. این روند افزایشی قیمت‌ها که تحت تأثیر اخبار مثبت و نگرش مثبت فعالان به بازار شکل می‌گیرد، سبب می‌شود سرعت تغییر قیمت‌ها (که اینجا به مفهوم افزایش قیمت است) نسبت به بازار خرسی بیشتر باشد.

بازار گاوی در نقطه مقابل بازار خرسی است و در این بازار هیجانات معمولا بیشتر است همین امر سرعت بیشتر جهش قیمت‌ها را به دنبال می‌آورد.

بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا به همراه انتشار اخبار و اطلاعات مختلف مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری بازار گاوی و خرسی هستند.


تصمیم درست در وضعیت بازار گاوی


وقتی قیمت‌ها به سرعت در حال افزایش هستند یک تصمیم درست و فروش در نقطه اوج می‌تواند سود سرشاری را به تریدر تقدیم کند؛ اما تشخیص نقطه اوج و زمان فروش یک تخصص است که تنها از تحلیل‌گران حرفه‌ای و تریدرها با تجربه برمی‌آید.

تشخیص بازار خرسی از بازار گاوی سخت‌تر است و شما با دیدن سیگنال‌های مثبت بازار و افزایش قیمت‌ها به سرعت متوجه شکل‌گیری بازار گاوی خواهید شد.

تشخیص نقطه خرید در بازار خرسی و زمان مناسب برای خرید هم بسیار مهم است و تصمیم اشتباه ممکن است شما را به سمت از دست دادن سرمایه بکشاند.


نتیجه‌گیری


اصطلاح بازار خرسی و بازار گاوی در اغلب بازارهای سرمایه به ویژه بازار رمزارزها بسیار رایج است و برای تشریح وضعیت قیمت‌ها به‌کار برده می‌شود.

تشخیص اینکه وضعیت بازار خرسی یا گاوی است از طریق تحلیل تکنیکال و بررسی مداوم جداول امکان پذیر است. در هر یک از این شرایط لازم است تصمیم‌های مناسبی گرفته شود تا تریدر بتواند از بازار سود مناسب را دریافت کند.

برای تشخیص وضعیت بازار لازم است اصول تحلیل تکنیکال را بشناسید و بتوانید جداول و نمودارها را به درستی تفسیر کنید.

معرفی ۸ وب سایت برای تحلیل فاندامنتال در حوزه ارزهای دیجیتال

با بزرگ تر شدن دنیای ارزهای دیجیتال و فراگیر شدن جهانی آن اکنون شاهد رقابت شدیدی میان تحلیلگران و معامله گران این بازار جهانی هستیم. به عنوان یک معامله گر اگر می خواهید در این بازار درصد پیروزی های خود را بالا ببرید، باید حتما از چنین ابزار های به روز تجزیه و تحلیل کردن این بازارها استفاده کنید، راه ها و ابزارهای زیادی برای این کار وجود دارد. یکی از آن ابزارها که تاثیر بسزایی در پیشرفت شما خواهد داشت تحلیل فاندامنتال می باشد در این مقاله تیم خبرچین سعی کرده است چندین وب سایت که در این راه به شما کمک می کنند را معرفی کند.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

اتریوم

 به خبرچین خوش آمدید. پیش از این اشاره کردیم که چرا باید در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم. فضای کریپتوکارنسی در ۳ یا ۴ سال گذشته به صورت تصاعدی وسعت پیدا کرده است، اما همچنان اتریوم به عنوان غول برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) باقی مانده است. گزارشی از DappReview که پرتال ردیابی برنامه‌های غیرمتمرکز است، نشان می‌دهد که دیفای یا امور مالی غیر متمرکز که با استیبل کوین ‌ها رهبری می‌شوند بیشترین تراکنش‌ها را در شبکه اتریوم در بر می‌گیرند. با اینکه دیفای در مقایسه با برنامه‌های غیرمتمرکز دیگر در شبکه به سقف بازار خود نرسیده است، تاثیر آن در شبکه پاشنه آشیل اتریوم را نمایان کرده است: مقیاس‌پذیری.

اتریوم در مرکز توجه پروژه‌ها و پروتکل‌های دیفای قرار گرفته است

در عین حال که خبری از زمانبندی انتشار اتریوم نسخه ۲ وجود ندارد، پروژه‌های دیفای دیگر از این موقعیت استفاده می‌کنند. این مقاله فضای دیفای غیر اتریومی را بررسی می‌کند و با بحث راجع به برترین پروژه‌ها شرایط جهانی بازار دیفای را آشکار می‌کند.

شرایط EOS

مقایسه اتریوم و ایاس برای سرمایخ گذاری

 

احتمالا بزرگترین تهدید برای قدرت اتریوم در قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، EOS است. حداقل می‌توان گفت که هدف اصلی‌اش این بوده است. EOS هیجان و نوید فراوانی داد. با این حال، شرایط فعلی به جهتی دیگر اشاره می‌کند. شرایط مختلفی از جمله نبود امکانات غیر متمرکز سازی لازم، توسعه‌دهندگان بسیار و همچنین اعضای قبیله EOS را به خداحافظی با پروژه رانده است. همچنین یک شبکه هرزنامه که با ماینینگ توکن‌های EIDOS راه‌اندازی شد، EOS را مجبور به کاهش پهنای باند خود به میزان قابل توجهی در نوامبر ۲۰۱۹ کرد.

این مسئله در داده‌های Defiprime قابل مشاهده است که از ۲۱۴ پروژه، ۲۲ عدد در پلتفرم EOS هستند. با این حال وقتی با DappRadar عمیق‌تر می‌شویم، می‌بینیم که تنها ۴ عدد از اپلیکیشن‌های دیفای بر پایه EOS تعداد کاربران مناسبی دارد.

  • پروتکل ویگور Vigor Protocol: یک پلتفرم وام‌دهی همتا به همتا
  • چینتای Chintai: پلتفرم اجاره توکن
  • اکوئیلیبریوم Equilibrium: مرکز دیفای بین‌المللی همکاری
  • میکرولون EOS Microloan: پلتفرم وام‌های خرد

پروژه‌ای بسیار جالب که به نظر بسیار امیدوار کننده می‌آید یک ارائه دهنده سرویس B2B Fintech است که معاملات دست دوم امنیت را صادر و مدیریت می‌کند.

سفر ترون Tron

ترون Tron یکی دیگر از پروژه‌های با اهمیتی است که توجه جهانی را به خود جلب کرده است و این مسئله بخاطر قدرت مارکتینگ بنیانگذار و مدیر عامل آن جاستین سان (Justin Sun) است. در عین حال نمی‌توان دستاوردهای فنی را به مارکتینگ نسبت داد. یکی از دلایل این است که ترون به عنوان یک بلاک چین همه جانبه، از جمله دیفای تعریف کرده است.

معرفی استانداردهای TRC10 و TRC20 در بلاک چین ترون

ترون در شبکه خود بیش از دو میلیارد استیبل کوین USDT (با استاندارد TRC-20) منتشر کرده است که این بزرگترین دستاورد آن در سال گذشته بوده است. حرکت دیگری که باعث خوشحالی کاربران شد این بود که ترون امکان تراکنش رایگان را در اکثر مبادلات متوسط و بزرگ بوجود آورد.

با اینکه ترون از نظر سقف بازار و تعداد کاربران روزانه شرایط بهتری نسبت به EOS دارد، Defiradar نشان می‌دهد که ترون ۳ پروژه مهم دیفای دارد.

  • شبکه جاست (Just Network): یک اکوسیستم مالی که شرایط وام‌گیری و مدیریت را فراهم می‌کند. با اینکه Poloniex جاستین سان IEO توکن JUST را در فوریه امسال گرفت، این موضوع تبلیغات زیادی برای آن نشد و آن بخاطر زیر سوال بودن سان به عنوان یک مارکتر بود.
  • Oikos.cash: یک پلتفرم دارایی‌های مصنوعی، مشابه با Synthetix در اتریوم.
  • زتیر فایننس Zethyr Finance: اولین دیفای در ترون. در اینجا کاربران می‌توانند کوین‌های بر پایه توکن TRC-20 از جمله TRX وام بگیرند.

حال بهتر است توجهمان را به دو پروژه که پتانسیل بسیار بالایی دارند ببریم. با اینکه نسبتا نوپا هستند، اخیرا در حال نمایش قدرت در رینگ دیفای هستند.

ظهور آلگوراند Algorand

معرفی شبکه الگوراند

آلگوراند Algorand یکی دیگر از اکوسیستم‌های بلاک چینی است که بر دیفای تمرکز دارد. این یک پلتفرم بیمه و مدیریت دارایی است که راهکارهایی در مقیاس سازمانی ارائه می‌دهد. الگوراند که از اواخر ۲۰۱۹ آغاز به کار کرده، در ۲۰۲۰ در حال شکوفایی است و مرتبا در حال بروزرسانی است.

در قلب خود، این یک مکانیسم توافقی Pure Proof of Stake یا PPoS را برای مقیاس‌پذیری بکار می‌گیرد. دارایی استاندارد الگوراند (ASA) شرایط توکن‌سازی قدرتمندی را برای کلاس‌های مختلف دارایی مهیا می‌سازد. در واقع امکانات متعدد و قدرتمند آلگوراند بر Layer 1: ASA، قرارداد هوشمند ASC و Atomic Swap توسعه یافته است. آلگوراند اخیرا قرارداد هوشمند Stateful (همچون اتریوم) را به نسخه های Stateless قبلی خود افزوده است. که باعث می‌شود یک راهکار جامع برای امکانات قراردادهای هوشمند دیفای ارائه کند. همچنین آلوگراند در ذهن خود راهکارهای مقیاس سازمانی را در ذهن دارد.

فهرست مشتریان آلگوراند بسیار طویل است، مخصوصا با توجه به اینکه یک سال و نیم است که متولد شده است. در همین زمان توانسته هم استیبل کوین USDT و هم استیبل کوین USDC را در خود جای دهد. آلگوراند با تعداد زیادی از مشتریان بلند مرتبه خود از جمله دولت‌ها شریک شده تا پرو‌ژه‌های دیفای با اهمیت را اجرایی کند.

  • Marshall Islands’ CBDC: انتخاب شده به عنوان یک پلتفرم زیرساختی برای ساخت ارز دیجیتال بانک مرکزی کشور
  • IBMR.io: برای ساخت سیستم میکرو فایننس بر پلتفرم الگوراند برای طبقه متوسط شهری در جنوب آسیا
  • Meld: برای توکن‌سازی دارایی‌های طلا در استرالیا
  • IDEX: برای افزایش بر بلاک چین آلگوراند برای سرمایه‌گذاری در محبوبیت آلگوراند

پروژه کاوا Kava Project

ساخته‌شده بر پایه شبکه کازموس اتم (Cosmos ATOM)، کاوا یک پلتفرم بین زنجیره‌ای برای دیفای است. پروتکل بر پایه Tendermint و توافق PoS امکان مقیاس‌پذیری را فراهم می‌کند که یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به استفاده از امور مالی غیر متمرکز است. شبکه اصلی آن به نام CDP در ژوئن سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

فرصت طلایی بایننس برای تریدرها؛ جایزه خودرو تسلا برای معامله کنندگان توکن کاوا

کاوا مشابه با MakerDAO کار می‌کند و به کوین‌های کریپتو این امکان را می‌دهد تا بر قراردادهای هوشمند به عنوان وثیقه سپرده شوند و استیبل کوین‌های USDX خود را تولید کند. مشابه با سیستم Maker، یک توکن مجزا بنام Kava برای حاکمیت شبکه دارد. با این حال این یک ویژگی یکتا نیز دارد. از آنجا که تمرکز کاوا بر قابلیت همکاری با بلاک چین‌های دیگر است، رمز ارزهای بر پایه بلاک چین متعددی را می‌توان به عنوان وثیقه استفاده کرد. اولین آنها Binance Coin یا BNB است. این امر بسیار ساده است؛ چرا که Cosmos SDK بر کاوا و Binance Chain قدرت می‌دهد. به عنوان اولین باعث می‌شود تا دارندگان BNB می‌توانند از آن به عنوان وثیقه در اکوسیستم دیفای استفاده کنند. کاوا در نظر دارد تا BTC، XRP(بیت کوین) و ATOM را نیز به عنوان دارایی‌های وثیقه اضافه کند.

برایان کر Brian Kerr در مکالمه‌ای راجع به چشم‌انداز کاوا به کوین Cointelegraph گفت که شرکت قصد دارد تا به مرکز دیفای در مدل Cosmos تبدیل شود. این هدف ترکیب پذیری کاوا را نشان می‌دهد، ویژگی‌ که پروژه‌های دیفای در اتریوم از آن لذت می‌برند. وی افزود که معماری کاوا اجازه می‌دهد تا دیگر پروژه‌های بر پایه اتریوم دیفای مثل Augur و Compound به بلاک چین Cosmos متصل شود.

نتیجه‌گیری

با رشد روز افزون فضای دیفای، بازیگران زیادی به فضا اضافه شده‌اند. اتریوم با در نظر گرفتن همه مسائلی که دارد، بزرگترین پلتفرم ارائه ترکیب‌پذیری و قابلیت همکاری است. در عین حال تعداد زیادی پروژه مانند کاوای بر پایه Cosmos یا چینتای بر پایه EOS در حال تبدیل‌ شدن به بازیگران اصلی فضای دیفای هستند. همچنین آلگوراند به آرامی در حال به خطر انداختن تاثیر اتریوم در فضا است. پروژه‌های متعدد دیگری نیز مانند کاردانو هم هستند که به دیفای‌های غیر اتریومی می‌پیوندد.

همه این‌ها به یک معنی‌ است: کمپانی‌ها و همچنین کاربران گزینه‌های مختلفی خواهند داشت تا نیازهای خود را برآورده کنند و باعث رشد فضا و حرکت به سمت جلو شوند.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

در پاسخ به سوال لایت کوین چیست، باید لایت کوین را یکی از انواع ارزهای دیجیتال همتا به همتا بدانیم. این ارز دیجیتال کمک می کند تا پرداخت های سریع و کم هزینه داشته باشید. اگر برایتان سوال است که خالق لایت کوین کیست، باید با آقای چارلی لی آشنا شوید. او یک جوان چینی است که قبلا در شرکت گوگل و کوین بیس کار می کرده است. او در سال 2011 جهان را با لایت کوین آشنا کرد.
بلاک چین لایت کوین، یک شبکه پرداخت متن باز یا اُپن سورس را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند بدون نظارت هیچ نهادی در سراسر جهان، دارایی های دیجیتال را معامله نمایند و یا منتقل کنند.
تشابهات متعددی بین لایت کوین و بیت کوین وجود دارد. یک مورد مهم در تشابه این نظر است که بیت کوین و لایت کوین امنیت شبکه را با استفاده از فرآیند اثبات کار و رمز گذاری به صورت تضمینی پیش می برند که در ادامه این مقاله از تیم خبرچین به طور کامل این موارد توضیح داده می شود.

آیا لایت کوین به دنبال رقابت با بیت کوین است؟

هدف لایت کوین رقابت با بیت کوین نیست. تا جایی که بیت کوین را مانند طلا می دانند که برای اهداف بلند مدت در نظر گرفته شده است و لایت کوین در مقابل آن مثل نقره عمل می کند. تفاوت های اساسی لایت کوین و بیت کوین را در موارد زیر می توان خلاصه کرد:

      • مهم ترین تفاوت بیت کوین و لایت کوین این است لایت کوین با این هدف به وجود آمده که به صورت روزمره و به شیوه ارزان تر مورد استفاده قرار بگیرد.
      • تراکنش های لایت کوین با سرعت 4 برابر بیشتر انجام می شود.
      • لایت کوین با ایجاد تغییرات وسیعی در پروتکل بیت کوین شکل گرفت.
      • بیت کوین محدودیت استخراج تا 21 میلیون دارد ولی میزان استخراج لایت کوین، 84 میلیون واحد است. این تفاوت محدودیت بین لایت کوین و بیت کوین، باز هم دلیلی بر بهتر بودن یا رقیب بودن لایت کوین با بیت کوین نمی باشد. در ادامه به این مورد بیشتر خواهیم پرداخت.
      • لایت کوین متن باز است و در اکتبر سال 2011 به کمک یک کلاینت متن باز در گیت هاب منتشر گردید و شبکه ی آن چند روز بعد از این انتشار فعال شد. شبکه ی لایت کوین، بخشی از کلاینت مرکزی بیت کوین به حساب می آید.

لایت کوین چیست

شیوه استخراج لایت کوین چگونه است؟

در ابتدای مطلب اشاره شد که استخراج لایت کوین و بیت کوین به شیوه اثبات کار انجام می شود که درک آن چندان هم سخت نیست. شیوه استخراج این دو ارز، استفاده از قدرت محاسباتی سخت افزارهای ASIC و کامپیوترهای قدرتمند است که برای حل مسائل بسیار پیچیده به کار می روند. اگر این شیوه استفاده نشود، در حقیقت بلوک های استخراج خالی می شود و ذخیره کوین مذکور به پایان می رسد. پس برای دشوار تر کردن روند استخراج، نیاز به حل یک مسئله بسیار پیچیده وجود دارد.
پس در روند کار الگوریتم اثبات کار برای استخراج لایت کوین و بیت کوین دو مورد مهم در نظر گرفته میشود:

      1. یکی اینکه حل مسئله و پیدا کردن جواب آن سخت و پیچیده باشد.
      2. دوم اینکه درستی جوابی که به دست آمده است، نباید وقت گیر و دشوار باشد.

با این ذهنیت، می توان تفاوت اصلی لایت کوین و بیت کوین را در هر دو این موارد پیدا کرد. چون شیوه کار و سرعت انجام آنها در موارد بالا برای هر دو ارز، متفاوت از یکدیگر است.

لایت کوین چیست و شیوه کار آن به چه صورت است؟

برای ایمن کردن شبکه و حفظ آنها، نیاز به سخت افزارها و کامپیوتر های کاربرانی است که در کار استخراج مشارکت دارند. آنها با انجام محاسبات ریاضی می توانند امنیت استخراج را تامین کنند. از این رو، هنگامی که آنها تراکنش ها را تایید یا بررسی می کنند، به این وسیله امنیت و جریان شبکه حفظ خواهد شد.
انجام فعالیت ها برای هر ارز دیجیتال به منزله استفاده از یک الگوریتم خاص است که هر کدام از آنها می توانند از الگوریتم ویژه خود استفاده کنند. در حالیکه بیت کوین از الگوریتم SHA-256  استفاده می کند، برای فعالیت های لایت کوین الگوریتم Scrypt  به کار گرفته می شود.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

وقتی بحث بر سر سرمایه گذاری برروی رمز ارزها می باشد یکی از نکات مهم این است که همیشه مراقب تکنولوژی‌ها و پروژه‌هایی باشیم که با استفاده از یک کوین خاص و ویژه عرضه می شوند یا به تعبیری دیگر تکنولوژی کوین ها را زیر نظر بگیریم. برای مثال اگر شما یک سرمایه گذار در بلاک چین اتریوم هستید یا بر روی اتر سرمایه گذاری انجام کرده اید، تنها بر روی این رمز ارز سرمایه ‌گذاری نکرده اید، بلکه همچنین بر روی تکنولوژی های اصلی که در حال انجام تغییراتی در شیوه رمز نگاری، تراکنش های جهانی و بسیاری از کارهای روزمره اما اساسی دیگر که در سرتاسر جهان انجام می شود، نیز سرمایه گذاری کرده اید.

با در نظر داشتن این موضوع اگر شما یک سرمایه گذار در بلاک چین اتریوم هستید، باید همیشه تمام تلاش خود را بکنید تا بر اساس فناوری های رمز ارز خود و همچنین پروژه هایی که ممکن است در سال های آینده در راه باشند، بتوانید در پروژه های برتر قرار بگیرید. با تمام این تعاریف در پایین لیستی از پروژه هایی که به وسیله اتریوم عرضه شده اند و باید در سال ۲۰۲۱ مراقب آن ها باشید برای شما آماده شده است. با خبرچین همراه باشید.

The uPort App

لوگو یوپوورت اپ

اگر حتی کمی اطلاعات درباره اتر داشته باشید، باید چیزهایی راجع به یک نوع نرم افزار بر پایه اپلیکیشن که بر روی تکنولوژی اتریوم ساخته شده است به گوشتان خورده باشد، این تکنولوژی با نام های دیگر دی-اپ (DApp) یا اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (decentralized apps) به معروفیت رسیده اند و همراه با اتر (ETH) بر روی بلاک چین اتریوم اطلاعات خود را به اجرا در می آورند.

اپلیکیشن یو پورت همچنان در دست توسعه است و به کاربران این امکان را می دهد که به سادگی هویت خود را در فناوری بلاک چین فوق ایمن که موجودیت مجازی اتر را امکان پذیر می کند، ثبت و تایید کنند.

این اپلیکیشن ها اساساً ستون فقرات قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) هستند که تکنولوژی اتریوم آن را عرضه کرده است و کاربران می توانند با استفاده از این شناسه به تعداد بی شماری از اپلیکیشن ها و سرویس های مختلف شخص ثالث دسترسی پیدا کنند.

شاید بتوانید این مورد را وسیله ای برای ریشه کن کردن گواهینامه های رانندگی و شناسنامه های امروزی بدانید، تا جایگزین آن ها با یک ویژگی کاملاً دیجیتالی که همیشه با شما همراه است، همیشه ایمن است و قابل ویرایش و تغییر نیست، به ویژگی های امنیتی و قابل اطمینان بودن شناسنامه ها در سراسر جهان بیافزاید.

نکته آخر که باید به آن توجه داشت این است که اپلیکیشن یو پورت در بیرون بلاک چین نیز کار می کند، پس می توان گفت که می شود از این اپلیکیشن به دو نحو آنلاین و آفلاین استفاده کرد.

برای مطالعه ادامه کلیک کنید...

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

واحد ارز دیجیتال یک مفهوم گسترده است که به نوبه خود شامل رمزارز هم می‌­شود. در واقع، واحد ارز دیجیتال گروه بزرگی از هر گونه دارایی پولی است که به صورت دیجیتالی وجود دارد.

ارز دیجیتال می­‌تواند کنترل شده یا کنترل نشده باشد. بانک مرکزی یک کشور می‌تواند یک شکل دیجیتالی از اسکناس­‌های ارزی خود را صادر و آن را کنترل کند. اما رمزارزی مانند بیت کوین، تحت کنترل هیچ دولت یا شخصی نیست و برای امنیت معاملات خود از علم رمزنگاری استفاده می‌کند.

به صورت کلی ارزهای دیجیتال به دو دسته ی ارزهای متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم در دسته‌ی رمزارزهای غیرمتمرکز قرار دارد. رمزارزهای غیرمتمرکز از طریق شبکه‌های اختصاصی در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. معروف‌ترین نوع شبکه رمزارزها، شبکه بلاکچین است.

تفاوت رمزارز و پول معمولی

تفاوت‌های زیادی بین رمزارز و پول معمولی وجود دارد که در ادامه، برخی از این تفاوت‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

  1. ماهیت وجودی: رمزارز ماهیت فیزیکی ندارد و یک رشته کد است که بر روی شبکه بلاکچین ثبت می‌شود، اما پول­ معمولی مانند ریال، ماهیت فیزیکی دارد.
  2.  پشتوانه: در گذشته، پشتوانه پول­‌های کاغذی مانند دلار، طلای موجود در خزانه دولت­‌ها بود. اما امروزه دلار هم دیگر پشتوانه‌­ای ندارد و ارز فیات یا پول بی پشتوانه اعلام شده است. از این رو، می‌توان گفت که کریپتوکارنسی‌ها نیز مانند پول‌های کاغذی، پشتوانه‌ی مشخصی ندارند. پشتوانه کریپتوکارنسی، تقاضا، پذیرش و اعتماد مردم به شبکه است. برای مطالعه بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقاله پشتوانه بیت کوین چیست مراجعه کنید.
  3. واسطه: استفاده از رمزارز نیاز به واسطه ندارد و شبکه بر اساس سیستم همتا به همتا (P2P) کار می­‌کند. در این سیستم هر شخصی بدون واسطه، می‌­تواند ارزهای خود را به شخص دیگری ارسال کند. اما جهت استفاده از پول‌های کاغذی، کاربران به واسطه­‌هایی مانند بانک­ نیاز دارند.
  4. برگشت­‌ناپذیری: اگر در هنگام نقل و انتقال رمزارز مشکلی رخ دهد و رمزارز به آدرس اشتباهی فرستاده شود، امکان برگشت ارز وجود ندارد (تراکنش­ رمزارزها برگشت­‌ناپذیر است). اما برای پول­‌های کاغذی با پیگیری­‌های لازم، امکان برگشت پول وجود دارد.

تاریخچه کریپتوکارنسی

از علم رمزنگاری برای اولین بار در جنگ جهانی دوم جهت انتقال پیام و فرمان­‌های نظامی استفاده شده است. یک دانشمند آمریکایی بنام David Chaum برای نخستین بار در تحقیقات خود، از واژه ارزهای دیجیتال استفاده کرد.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال غیر متمرکز (از نوع رمزنگاری شده) است که ایجاد شد و هم اکنون بیش از 40 درصد حجم بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است.

تاریخچه ارز دیجیتال

 

7 ویژگی و مزیت مهم کریپتوکارنسی

ویژگی های کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی‌ها دارای ویژگی­‌های منحصر به فردی هستند که باعث جهانی شدن و محبوبیت روز افزون آنها شده است:

1. دیجیتالی بودن

تمام کریپتوکارنسی‌ها ماهیت فیزیکی ندارند و آنها فقط کدهای صفر و یکی هستند که در شبکه ثبت می­‌شوند. در واقع، کریپتوکارنسی وجود واقعی ندارد و تنها در کامپیوترها در دسترس است.

2. غیرمتمرکز بودن

یکی از ویژگی­‌های مهم کریپتوکارنسی ها، تمرکززدایی است. هیچ موسسه واحدی رمزارزی مانند بیت کوین را کنترل نمی‌­کند و امکان تصرف و مالکیت یک دولت خاص در این کریپتوکارنسی وجود ندارد.

3. مبادله شخص با شخص

همانطور که گفتیم، کریپتوکارنسی از سیستم همتا به همتا برای انجام معاملات استفاده می‌کند. در این سیستم افراد بدون هیچ واسطه‌ای می­‌توانند به خرید و فروش­ ارزهای دیجیتال بپردازند.

4. حفظ هویت و ناشناس بودن

هنگام استفاده از رمزارز نیازی به شناسایی هویت کاربران نیست و هر کاربر با آدرس کیف پول دیجیتالی خود شناسایی می­‌شود. شما مقداری از هر نوع رمزارز را به فرد دیگری که آدرس کیف پول او را دارید، ارسال می­‌کنید و گیرنده آن را دریافت می­‌کند. تمام شبکه این فرآیند را بررسی می­‌کند که همه چیز درست و اصولی باشد و هر رمزارز فقط یکبار خرج شود. تنها چیزی که دیگران در هنگام نقل و انتقال رمز ارز از شما می‌دانند، آدرس کیف پول شما است.

5. کاهش هزینه­ ها و افزایش سرعت تراکنش­‌ها

از آنجایی که پرداخت‌ها مستقیماً بین کاربران صورت می­‌گیرد، رمزارزها می‌­توانند با حذف واسطه‌ها، مراحل پردازش و هزینه‌­های مربوط به زیرساخت‌ها را بر خلاف روش‌های پرداخت سنتی، از بین ببرند. همچنین، به دلیل اینکه امکان مشاهده تمام تراکنش­‌ها در این شبکه وجود دارد، این سیستم می‌تواند به گردش مالی ساده‌تر و شفاف کمک کند.

6. کنترل تورم و تولید بی رویه

رمزارزها به صورت بی رویه تولید نمی‌شوند و دولت یا سازمانی وجود ندارد که هر وقت خواست، بتواند رمزارزی را روانه­ بازار کند. رمزارزی مانند بیت کوین، تعداد محدودی دارد (21 میلیون) و به مرور زمان، تولید آن پیچیده­‌تر می­‌شود. بنابراین، هیچ دولتی امکان کنترل حجم زیادی از بیت­ کوین­‌ها و تولید یکجای رمزارزها را ندارد.

7. فراگیر بودن و تسهیل در جهانی شدن کسب­ و کارها

رمزارز یک پدیده جهانی است که هیچ کس قادر به کنترل آن نیست و هیچ دولتی ­نمی‌تواند آن را تحریم کند. بدون نیاز به واسطه و به ­راحتی، می­‌توان این نوع ارزها را از ایران به هر کسی و در هر کجای دنیا انتقال داد.

رمزارزها چگونه تولید می‌شوند؟

استخراج کریپتوکارنسی

مبنای وجودی رمزارز، ریاضیات و علوم کامپیوتر است که برای امنیت اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع، رمزارزها یک رشته کد هستند که بر روی یک دفتر عمومی مشترک ثبت می­‌شوند. به این دفتر ثبت عمومی، بلاکچین گفته می‌شود که سوابق کل تراکنش‌ها را از روز اول ثبت می­‌کند و به صورت مداوم به روزرسانی می‌شود. به کسانی (یا دستگاهی) که به تولید رمزارز مشغول‌اند، ماینر (miner) و به این فرآیند، ماینینگ یا استخراج (mining) گفته می­‌شود.

هر بار که ماینرها معادلات پیچیده ریاضی را حل می‌­کنند، یک بلاک به بلاکچین در شبکه اضافه می‌­شود. استخراج رمزارزها یک فرآیند دشوار است که به دستگاه‌­هایی با قدرت محاسباتی بسیار بالا نیاز دارد.

یک رمزارز مانند بیت کوین از شبکه‌ای از peer (همتا) تشکیل شده است ( شبکه همتا به همتا) و هیچ واسطه­‌ای (مانند بانک‌­ها) در این شبکه وجود ندارد. هر peer، گذشته و سابقه­ همه­‌ی معاملات ثبت شده در خود نگه می‌دارد؛ بنابراین تراز هر حسابی هم در آن موجود است.

هر معامله مانند فایلی است که شامل اطلاعات زیر می‌شود:

علی  X عدد بیت کوین به محمد داده‌‌ است و توسط کلید خصوصی (private key) علی هم امضا شده است.

بعد از امضا، معامله در شبکه منتشر می‌­شود و به این شکل، بیت کوین از شخصی به شخص دیگری فرستاده می­‌شود. این همان تکنولوژی پایه‌­ای P2P است. معامله خیلی فوری و سریع در تمام شبکه شناسایی می‌شود، اما تأیید پس از مدت زمان خاصی صورت می­‌گیرد.

تایید معاملات رمزارزها توسط ماینرها

تأیید معامله یک مفهوم با اهمیت در رمزارزها است؛ به طوری که می‌توانیم بگوییم اهمیت رمزارزها به خاطر تأییدی است که اتفاق می‌افتد. تا زمانی که یک معامله تأیید نشود، نمی‌توان تشخیص داد که واقعی است یا جعلی. زمانی که یک معامله تائید شود، غیر قابل تغییر خواهد بود؛ مانند این است که روی سنگ حک شده باشد و دیگر جعل و لغو آن میسر نیست.

نکته: بعد از تأیید، معامله به قسمتی از یک ثبت غیر قابل تغییر در تاریخ معاملات تبدیل می‌شود. وظیفه‌ی تأیید معاملات بر عهده‌ی ماینرها است؛ در واقع، این کار به عنوان شغل آنها محسوب می‌شود.

فرآیند کاری ماینرها به صورت زیر است:

  1. دریافت معاملات
  2. تأیید و مهر و موم کردن معاملات
  3. پخش معاملات در شبکه

از آنجایی که این کار برای ماینرها شغل محسوب می‌شود، بنابراین برای این کار باید دستمزدی هم به آنها پرداخت شود. دستمزد ماینرها در ازای کاری که انجام می‌دهند، رمزارزی مانند بیت‌ کوین است (پاداش استخراج).

رمزارزها کجا ذخیره می­‌شوند؟

ذخیره کریپتوکارنسی در کیف پول دیجیتالی

رمزارز در یک کیف پول دیجیتالی نگهداری می­‌شود و می­‌تواند برای پرداخت کالاها و خدمات واقعی از هر شخصی که مایل به قبول آنها به عنوان پرداخت است، استفاده شود. پرداخت ارزهای دیجیتال به صورت آنلاین انجام می­‌شود و برخی از کسب و کارها می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه، پرداخت‌های موجود در فروشگاه را بپذیرند.

ذخیره‌سازی در کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند به 2 صورت ذخیره‌سازی سرد و ذخیره‌سازی گرم انجام شود که در مورد اول ذخیره‌سازی به صورت آفلاین و در مورد دوم ذخیره‌سازی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

آیا در بازار کریپتوکارنسی سرمایه‌گذاری کنیم؟

با توجه به دلایل زیر، ­می­‌توان به رمزارزها به عنوان یک فرصت سرمایه­‌گذاری نگاه کرد:

  • نوسانات بالای بازار، فرصتی برای سودآوری کلان (همچنین عکس آن نیز صادق است)
  • کارمزدهای بسیار پایین خرید و فروش رمزارز
  • ورود آسان و راحت به بازار کریپتوکارنسی
  • امکان خرید و فروش به میزان سرمایه دلخواه (مثلاً خرید بیت کوین با 100 هزار تومان در والکس)
  • گستردگی مقدار و نوع رمزارزها

رابرت کیوساکی

هنگام سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی، حواستان را جمع کنید!

همراه با توسعه فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال، افرادی سودجو و کلاهبردار در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند و سوء استفاده‌هایی نیز در این حرفه صورت گرفته است. امنیت رمزارز یکی از مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه سرمایه‌­گذاران در این حوزه قرار گیرد. پیشنهاد می­‌شود هنگام سرمایه­‌گذاری در این بازارها، 3 مورد زیر را در نظر داشته باشید:

1. انتخاب صرافی مطمئن برای خرید و فروش رمزارز

برخی از صرافی­‌های خرید و فروش ارز دیجیتال امن نیستند و ممکن است کلاهبردار باشند. بنابراین، اگر صرافی از کار بیفتد یا هک شود، هیچگونه پیگیری قانونی نمی‌توانید انجام دهید. در بازار کریپتوکارنسی، سرمایه‌گذارانی هستند که به دلیل بی احتیاطی و عدم توجه به اصول خرید و فروش رمزارزها، مقدار قابل توجهی از پول خود را از دست داده‌­اند.

قبل از انجام هر گونه سرمایه‌گذاری در این بازار، حتماً از امن­ بودن و قابل اعتماد بودن پلتفرم و صرافی موردنظر اطمینان حاصل کنید. حتی الامکان از سرمایه‌­گذاری در سایت‌ها و صرافی­‌های خارجی به دلیل احتمال تحریم و مسدود شدن حسابتان خودداری کنید. بهتر است برای سرمایه‌­گذاری در این بازار، از صرافی ارز دیجیتال ایرانی استفاده کنید.

ما در مقاله “معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال“، 15 معیار مهم در انتخاب صرافی را به شما معرفی کرده‌ایم.

2. انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره رمزارز

تمام مزایا و معایب انواع کیف­ پول­‌های دیجیتالی را بررسی کنید و یک کیف پول امن و مطمئن انتخاب کنید.

مانند چشم‌­هایتان از کیف پول، کلید خصوصی‌­‌ و کلمات بازیابی مراقبت کرده و از کیف­ پول­‌های امن استفاده کنید. کیف پول دیجیتالی شما دارای کلید عمومی (مانند شماره حساب بانکی) و یک کلید خصوصی (مانند رمزعبور یا پین) است. فراموش نکنید که شما تا زمانی صاحب رمزارز خودتان هستید که صاحب کلید خصوصی‌­تان باشید.

در صورت فراموش کردن کلید خصوصی یا اشتراک‌گذاری آن با دیگران، باید برای همیشه با رمزارز خود خداحافظی کنید.

3. نوسانات بالای بازار کریپتوکارنسی

ارزش رمزارزها، مبتنی بر محبوبیت در یک زمان معین است که تحت تأثیر عواملی مختلفی قرار می‌گیرد. از جمله این عوامل، می‌توان به افرادی که از رمزارز استفاده می‌کنند، سهولت تجارت و استفاده از آن و درک ارزش‌های فناوری بلاکچین و بازار کریپتوکارنسی اشاره کرد.

نوسانات بالای بازار کریپتوکارنسی هم یک فرصت خوب برای سودآوری­‌های کلان محسوب می­‌شود و هم یک تهدید برای شکست در این بازار. برای مثال، یکی از راه‌های سودآوری در این بازار این است که شما در زمان پایین بودن قیمت‌ها به خرید بیت کوین بپردازید. در مقابل، زمانی که قیمت بیت کوین بالا است، بیت کوین‌های خود را بفروشید.

توصیه می‌شود جهت سرمایه‌گذاری اصولی در بازار کریپتوکارنسی، با مشاوران این حوزه مشورت کنید و در حد توان خود سرمایه‌گذاری کنید. سرمایه‌گذاری شما باید به گونه‌ای باشد که در صورت نزول مقطعی ارزش و قیمت کریپتوکارنسی‌ها، تمام سرمایه زندگی شما با تهدید مواجه نشود.

قیمت کریپتوکارنسی

قیمت کریپتو

قیمت کریپتوکارنسی‌ها همواره با نوسانات زیادی همراه بوده است. به همین دلیل در طولانی مدت قیمت ثابتی ندارند و پیش‌بینی قیمت آن‌ها نیازمند آگاهی از عوامل تعیین کننده قیمت یک ارز دیجیتال است. هر چند فاکتورهای زیادی وجود دارند که می‌توانند در نتیجه سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال تاثیر بگذارند اما مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

۱. قوانین و مقررات حاکم در کشورها

کریپتوکارنسی یک پدیده جدید سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود و دولت‌ها هنوز قوانین و زیرساخت‌های ثابتی برای چگونگی بکارگیری کریپتوکارنسی ندارند. به همین دلیل است قوانین و اخباری که درباره کریپتوها وضع می‌شود، روی قیمت آن‌ها به طرز چشمگیری تاثیرگذار است. برای مثال زمانی که وب سایت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در چین توسط دولت مسدود شد روی قیمت‌ کریپتو و نوسان آن اثر بسیار زیادی داشت.

۲. عرضه و تقاضا

یکی دیگر از فاکتورهای موثر در قیمت کریپتوکارنسی‌ها، عرضه و تقاضا است. هر چقدر تقاضا برای یک کریپتوکارنسی زیاد باشد، به همان اندازه قیمت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. این افزایش قیمت زمانی بیشتر خواهد شد که میزان عرضه نیز محدود باشد. بیت کوین یک مثال بسیار خوب برای این مورد است. به دلیل تقاضای بالا و کمبود عرضه، قیمت بیت کوین افزایش بسیار زیادی داشته است.

۳. کاربردپذیری

ارزهای دیجیتال می‌توانند برای کاربردهای مختلفی طراحی شوند. هر چقدر یک ارز دیجیتال کاربرد بیشتری داشته باشد تقاضا برای آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به عنوان مثال اتریوم یکی از ارزهای محبوب در بین کاربران است که از کاربردپذیری بالایی برخوردار است و به همین دلیل استقبال از آن بسیار زیاد است. اتریوم یک پلتفرم متن باز است که برای راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز طراحی شده است.

۴. هیجان در بازار

هیجان جزئی از ماهیت بازار سرمایه است. بازار کریپتوکارنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اخبار مثبت و منفی که در سراسر جهان در ارتباط با کریپتوکارنسی‌ها پخش می‌شود از دیگر عوامل تعیین کننده افزایش یا کاهش قیمت به شمار می‌روند.

هر چند هیجان در بازار لازم است اما افراط و تفریط در آن خوب نیست. هیجانات بلند مدت می‌تواند ضررهای سهمگینی را با خود به همراه داشته باشد. به همین دلیل سرمایه گذاران نباید بر اساس اخبار آنی تصمیم به خرید و فروش بگیرند و باید سعی کنند دیدگاه منطقی خود را حفظ کنند.

۵. دشواری استخراج (ماینینگ)

یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین قیمت رمزارزهای قابل استخراج، میزان سختی استخراج آن است.  در شبکه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کاربران زمانی که برای یکدیگر ارز دیجیتال انتقال می‎‌دهند، اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها در بلاک‌ها ذخیره می‌شود. از آن جایی که هیچ نهاد مرکزی برای تایید تراکنش‌ها وجود ندارد، تایید تراکنش‌ها و آرایش بلاک‌های زنجیره بر عهده ماینرها یا همان استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال است. ماینرها در برابر این کار علاوه بر کارمزد تراکنش‌ها، واحدهای جدید تولید شده را نیز به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. این فرآیند استخراج نام دارد.

در این دسته از ارزهای دیجیتال، سختی استخراج یکی از فاکتورهای مهم در افزایش یا کاهش قیمت است. اگر سختی استخراج یک ارز دیجیتال زیاد نباشد، عرضه آن زیاد خواهد بود که باعث کاهش قیمت آن خواهد شد.

صرافی‌های کریپتوکارنسی

صرافی کریپتوکارنسی

برای نقد کردن ارزهای دیجیتال و تبدیل کردن آن‌ها به واحد پولی رایج در هر کشور باید از صرافی‌های کریپتوکارنسی کمک گرفت. در سال‌های اخیر صرافی‌های زیادی در ایران و سایر کشورها تاسیس و راه‌اندازی شده‌ است. اما نباید از توجه به این نکته غافل شد که خرید و فروش رمزارزها و تبدیل آن‌ها به یکدیگر به امنیت بالایی احتیاج دارد. به همین دلیل انتخاب صرافی امن و معتبر از اهمیت بالایی برخوردار است.

صرافی بایننس (BINANCE)

بایننس یکی از محبوب‌ترین و بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا است که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. بنیانگذار این صرافی چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)  ملقب به CZ است. این صرافی در ابتدا تنها یک صرافی بسیار ساده بود که با هدف خرید و فروش برخی از رمزارزها راه‌اندازی شد. اما بعد از گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی بایننس به یکی از صرافی‌های معتبر تبدیل شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی بایننس می‌توان به امنیت بالا، هزینه کارمزد بسیار پایین و همچنین سرعت تراکنش بسیار بالا اشاره کرد.

اما کاربران ایرانی باید به این نکته توجه داشته باشند که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، کاربران ایرانی نمی‌توانند از خدمات صرافی بایننس استفاده کنند. هر چند برخی از کاربران با استفاده از روش‌های مختلف در این صرافی خرید و فروش رمزارزهای خود را انجام می‌دهند اما امکان بلوکه شدن دارایی‌ کاربران ایرانی بسیار زیاد است. حتی به این موضوع در قسمت قوانین و مقررات سایت صرافی بایننس اشاره شده است.

با توجه به محدودیت فعالیت کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی متاسفانه برخی از افراد سودجو نیز از طریق راه اندازی وب سایت‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری از کاربران ایرانی می‌کنند. بنابراین باید در انتخاب صرافی کریپتوکارنسی دقت بیشتری کرد.  کاربران ایرانی می‌توانند از خدمات صرافی والکس برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

پاسخ به سوالات متداول

سوالات رایج فناوری بلاکچین

در این قسمت به پنج سوال متداول در ارتباط با کریپتوکارنسی‌ها پاسخ می‌دهیم:

۱. آیا برای ورود به بازار کریپتوکارنسی نیاز به دانش خاصی است؟

برخی افراد فکر می‌کنند بدون داشتن اطلاعات لازم می‌توانند وارد این بازار شوند. در حالی که کسب سود در این بازار بدون آشنایی با انواع رمزارزها و تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال غیر ممکن است. متاسفانه افراد زیادی با تصور به دست آوردن سودهای نجومی بدون تحقیق لازم اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صورت هیجانی می‌کنند که نتیجه چیزی جز از دست دادن سرمایه نیست.

۲. آیا ارز دیجیتال همان کرپیتوکارنسی است؟

خیر؛ ارز دیجیتال (ارز مجازی) مفهوم گسترده‌‌تری دارد و شامل هر گونه ارزی می‌‌شود که به صورت دیجیتالی در دسترس است. کریپتوکارنسی (رمزارز، ارز رمزپایه یا ارز رمزنگاری شده) نوعی ارز دیجیتال است که جهت امنیت شبکه و معاملات خود، از علم رمزنگاری استفاده می‌کند.

۳. آینده پیش روی کریپتوکارنسی چگونه است؟

با افزایش اطلاعات مردم از رمزارزها و ویژگی‌های آن‌ها تقاضا برای ورود به حوزه کریپتوکارنسی روز ‌به روز بیشتر می‌شود. به همین خاطر آینده کریپتوکارنسی در حالت کلی روشن به نظر می‌رسد. اما نباید فراموش کرد کریپتوکارنسی‌های متفاوتی وجود دارند که آینده هر کدام از آن‌ها وابسته به نوع عملکرد آن‌ها است.

۴. در بازار کریپتوکارنسی چقدر سرمایه برای شروع لازم است؟

اگر به تازگی وارد این حوزه شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از وارد کردن سرمایه زیاد خودداری کنید. زیرا هرگونه اشتباه می‌تواند باعث از دست رفتن کل سرمایه شما شود. از طرف دیگر، به هیچ عنوان تمام سرمایه خود را به کریپتوکارنسی اختصاص ندهید و به اصطلاح تخم مرغ‌های خود را در سبدهای مختلف بگذارید. شاید جالب باشد که بدانید تنها با 100 هزار تومن می‌توانید هم اکنون در والکس رمزارز بخرید و وارد دنیای کریپتوکارنسی شوید.

۵. کدام کریپتوکارنسی آینده بهتری دارد؟

در سال‌های اخیر تعداد کریپتوکارنسی‌هایی که به بازار عرضه شده‌ است، بسیار زیاد است. به همین دلیل اغلب افراد برای انتخاب کریپتوکارنسی مناسب دچار سردرگمی می‌شوند. برای پاسخ به این سوال ابتدا باید، مشخص کنید می‌خواهید سرمایه‌گذاری کوتاه مدت داشته باشید یا بلند مدت؟

زیرا برخی از ارزها تنها در بلند مدت مناسب هستند و برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت گزینه خوبی نیستند. از طرف دیگر باید رمزارزهای موردنظر خود را به دقت تحلیل کنید تا بتوانید در مورد آینده آن‌ها تصمیم بگیرید. اما آن چه که واضح است آینده ارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم بسیار روشن است و احتمال اینکه افت ارزش قابل توجه داشته باشند، کمتر است.

جمع­‌بندی مطالب

نکات زیر را در مورد ارزهای دیجیتال و کریپتوکارنسی، به خاطر داشته باشید:

  • ارز دیجیتال همان پولی است که در بستر اینترنت وجود دارد.
  • تمام ارزهای رمزگذاری شده نوعی ارز دیجیتال هستند، اما همه ارزهای دیجیتالی، ارز رمزگذاری شده نیستند.
  • در همه ارزهای دیجیتال نمی­‌توان تمام تراکنش‌­ها را مشاهده کرد اما در رمزارزها تمام تراکنش‌­ها در یک دفتر مرکزی قابل مشاهده هستند.
  • اکثر کشورها برای ارز دیجیتال چارچوب قانونی دارند اما تاکنون قانون مشخصی در مورد رمزارز در دنیا وجود ندارد.
  • ارز دیجیتال متمرکز مانند وب مانی و پی پال
  • ارز دیجیتال غیر متمرکز مانند بیت کوین و اتریوم

هر کدام از موضوعاتی که در این مقاله مطرح شد ( بلاکچین، کیف پول ارز دیجیتال، استخراج بیت کوین، ماینر، صرافی بیت کوین، ترید ارز دیجیتال و غیره)، به صورت یک مقاله مجزا در خبرچین منتشر شده است.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

 

توکن های لوریج شده یا اهرمی توکن هایی هستند که در صورت استفاده درست امکان سوددهی بیشتری از تغییرات بازار را به شما خواهند داد. بیشتر توکن های لوریج، توکن های ERC-20 می باشند و بر روی بلاک چین اتریوم صادر می شوند.

این نوع توکن ها برای اولین بار در حوزه کریپتوکارنسی توسط صرافی FTX معرفی شدند اما بعدا صرافی های بیشتری آنها را اضافه کردند. برای مدتی نیز در صرافی بایننس اضافه شده بودند ولی به دلایلی بایننس آنها را حذف کرد.

چگونه توکن های لوریج را خریداری کنیم؟

ftx

همانطور که در مقاله تحلیل تکنیکال چیست اشاره کردیم خرید و فروش  این توکن ها در حوزه کریپتوکارنسی مانند هر توکنی می باشد اگر هم اکنون در یک صرافی بخصوصی هستید (BULL) یا (BEAR) را جستجو کنید اگر صرافی شما داشته باشد تمام توکن های لوریج لیست شده را برای خرید و فروش در دسترس شما قرار خواهد داد.

اگر صرافی شما آنها را نداشت ولی همچنان مشتاق ترید با این توکن ها هستید به صرافی FTX مراجعه کنید. البته علاوه بر این صرافی گزینه های دیگری نیز وجود دارند ولی FTX به عنوان صادر کننده توکن های لوریج تمام توکن ها را خواهد داشت.

مزایای توکن های لوریج

انجام معاملات در فیوچرز و مارجین ممکن است که برای برخی افراد مبتدی پیچیده و سخت باشد. افراد سطح مبتدی برای استفاده از مزیت لوریج ها در بازار می توانند با خرید توکن دیگر نگران لیکوئید شدن، مارجین و درصد سود و ... نباشند.

یکی دیگر از مزیت ها توکن های لوریج وجود آنها بر روی بلاک چین می باشد که قابلیت نگه داری، انتقال بین صرافی ها و بین کیف های پول را ممکن می سازد.

خطرات توکن های لوریج

چرا با اینکه توکن های لوریج اینقدر خوب هستند فقط از آنها به جای مارجین و فیوچرز استفاده نکنیم؟! این نوع توکن ها نسبتا جدید و آزمایشی می باشند که خطرات خود را نیز دارند.

مهمترین نکته نحوه کارکرد توکن های لوریج در بلند مدت نسبت به یک پوزیشن لوریج دار می باشد. بدلیل عملیات متوازن سازی مجدد که قبلا در مورد آن بحث کردیم این توکن ها برای نگه داری بلند مدت ساخته نشده اند.

یک نکته دیگر حجم پایین نقدینگی و حجم معاملات این نوع توکن ها می باشد که نسبت به بازارهای مارجین و فیوچرز کمتر می باشد.

توکن های لوریج چگونه کار می کنند؟

توکن های لوریج توسط صرافی FTX صادر و بازخرید می شوند اما شما می توانید در صرافی های دیگر مانند بقیه توکن های ERC-20 آنها را ترید کنید.

فرض کنید که شما 100 دلار توکن ETHBULL را خریداری کرده باشید (توکن اتر با لوریج 3X). یک حساب برای شما با پوزیشن 300 ETH/USD در Futures  باز خواهد شد. فکر کنید که یک بات مسئول پوزیشن شما باشد.

در نتیجه این حساب یک پوزیشن لانگ به ارزش 300 دلار بر روی ETH/USD در فیوچرز خواهد داشت که با 100 دلار توکن لوریج شما نشان داده می شود.

در صورتی که بخواهید توکن لوریج خود را نقد کنید فرآیندی شبیه فرایند بالا طی می شود. و درست مانند استبیل کوین ها که برابر ارزش آنها قابل خرید هستند توکن های لوریج نیز از شما بر اساس ارزشی که دارند خریداری می شوند.

روند بالا نحوه ساخت و بازخرید توکن های لوریج می باشد که به دلیل پیچیدگی فقط برای تریدرهای با تجربه توصیه می شود. شما به راحتی می توانید با خرید و فروش توکن های لوریج موجود در بازار اقدام به ترید کنید.

توکن های لوریج چگونه توازن خود را حفظ می کنند؟

حفظ توازن توکن لوریج

همانطور که در بالا گفتیم توکن های لوریج یک لوریج متناسب با کوین مرجع خود در کریپتوکارنسی را دارند برای حفظ این نسبت هر روز در ساعت 2 بامداد به وقت جهانی این نسبت دوباره محاسبه می شود.

فرض کنید که شما با همان 100 دلار یک واحد توکن ETHBULL  را خریداری کرده باشید. اگر در طول  روز اتر 3 درصد رشد داشته باشد ارزش یک واحد از توکن شما برابر 109 دلار خواهد شد و در ساعت 2 بامداد این 109 دلار قیمت پایه توکن ETHBULL خواهد بود و اگر فرض کنیم در روز بعد اتر 3 درصد ریزش داشته باشد، ارزش توکن 99.19 دلار خواهد شد(109-109*9%) و شما در کل ضرر کرده اید.

علاوه بر عملیات متوازن سازی مجدد روزانه  در شرایطی که کوین مرجع در روز دچار نوسانات شدیدی شود برای جلوگیری از خطر لیکوئید شدن کل سرمایه، این عملیات دوباره انجام خواهد شد.

با توجه به عملیات بالا که در شرایط بحرانی و با نوسان بالا حتی بیشتر از یک دفعه در روز ممکن است اتفاق بیفتد نحوه عملکرد این توکن ها را نسبت به یک پوزیشن در فیوچرز متفاوت می سازد.

آیا توکن های لوریج خطر لیکوئید شدن را دارند؟

 

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

اتریوم در واقع پلتفرمی متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که به توسعه دهندگان امکان ساخت و گسترش برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (Dapps) مانند قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) و دیگر برنامه های پیچیده مالی را می دهد. این برنامه‌ها تحت کنترل و نظارت هیچ سازمان و نهادی نخواهند بود و تراکنش‌ها و معاملات روی شبکه اتریوم به صورت کاملاً مستقل از بانک‌ها یا سایر نهادهای مالی انجام می‌شوند.

در واقع می شود اتریوم را به عنوان بیت کوینی در نظر گرفت که قابل برنامه نویسی است و توسعه دهندگان توسط آن می توانند با بکارگیری تکنولوژی بلاک چین برای ایجاد کسب و کار، تشکیلات دیجیتالی و … بدون نیاز به هیچ شخص ثالثی وارد عمل بشوند.

تعریف اتریوم به زبان ساده

پس اگر بخواهیم اتریوم را به زبان ساده تعریف کنیم، باید بگوییم اتریوم شبکه‌ای مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. این برنامه‌های غیرمتمرکز، با استفاده از قراردادهایی به نام قرارداد هوشمند ایجاد می‌شوند و ویژگی بارز آنها، نبود امکان تقلب، سانسور، از کار افتادن و دخالت شخص ثالث است.

 

چرا برنامه‌های نامتمرکز جذاب هستند؟

بلاک‌چین بیت‌کوین سوابق تراکنش‌های بیت‌کوین را نگه‌داری می‌کند. بلاک‌چین اتریوم توکن‌های اتر را در کیف پول‌های افراد نگه‌داری می‌کند. اما جدیدترین وضعیت قراردادهای هوشمند و همچنین کد هر یک از این قراردادها را نیز ذخیره می‌کند.

بلاک‌چین یک دفتر کل توزیع یافته است که در چند مکان مختلف ذخیره می‌شود و بدین ترتیب داده‌های قرارداد هوشمند بر روی گره‌های اتریوم قرار می‌گیرند. اگر یک قرارداد هوشمند که به نام برنامه نیز نامیده می‌شود بر روی بلاک‌چین ایجاد کنید، این برنامه به روش نامتمرکزی ذخیره و اجرا می‌شود.

اگر از برنامه‌ای که بر بستر اتریوم ساخته شده است، استفاده نمایید، هم کد برنامه (قرارداد هوشمند) و هم داده‌های شخصی (وضعیت قرارداد هوشمند) را می‌توان بر روی بلاک‌چین ذخیره کرد. هر زمان که از اپلیکیشن استفاده کرده و داده‌های خود را تغییر می‌دهید، گره‌های اتریوم وضعیت قرارداد هوشمند را به‌روزرسانی می‌کنند. ابن بدان معنی است که هیچ نقطه مرکزی شکست (Point of Failure) وجود ندارد که باعث شود شما دسترسی خود به داده‌ها را از دست بدهید و یا برنامه‌ای که استفاده می‌کنید خدمات خود را متوقف کند.

داده‌ها و کد برنامه شما بر روی گره‌هایی در سراسر دنیا پشتیبانی می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند آن گره‌ها را خاموش کند. البته داده‌های شما از سوی بلاک‌چین رمزنگاری شده‌اند و بنابراین هیچ کس دیگر نمی‌تواند آن‌ها را بخواند.

ارز دیجیتال یا کوین اتر چیست؟

پیش از این در دوره رایگان آموزش ارزهای دیجیتال تیم خبرچین اشاره کردیم که تمام شبکه‌های بلاکچینی یک ارز دیجیتال بومی مخصوص به خودشان دارند و درباره بلاک چین اتریوم، این ارز دیجیتال، اتر (ETH) است. عده‌ای به هنگام صحبت کردن درباره این رمزارز، به اشتباه آن را اتریوم می‌نامند؛ اما باید بدانید اتریوم نام شبکه است و اتر نام رمزارز این شبکه است.

برای اینکه یک تراکنش در شبکه اتریوم انجام شود، باید مقدار مشخصی ارز دیجیتال اتر به عنوان کارمزد بپردازیم. درواقع کارمزد تمام تراکنش‌های روی شبکه اتریوم و برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر این شبکه، توسط رمزارز اتر پرداخت می‌شود. به بیان دیگر، اتر تنها یک رمزارز نیست؛ بلکه به نوعی سوخت برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است. اگر کسی بخواهد تغییری روی برنامه‌هایی که روی شبکه هستند ایجاد کند، باید ابتدا کارمزد آن را پرداخت کند تا اعضای شبکه انگیزه کافی برای پردازش کردن درخواست او را داشته باشند.

کارمزد تراکنش‌های شبکه به طور خودکار و بر مبنای میزان سوخت (GAS) مورد نیاز برای انجام آن تراکنش، محاسبه می‌شوند. درواقع میزان سوخت مورد نیاز، بر اساس مقدار قدرت محاسباتی مورد نیاز برای انجام آن تراکنش تعیین می‌شود. اتریوم پلتفرمی است که استفاده از بلاک‌چین در زندگی روزمره ما را ممکن کرده است.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

این روزها هر کسی که یک بار نام بیت کوین و ارزش آن به گوشش خورده باشد، به سرعت دنبال راهی برای به دست آوردن مقداری بیت کوین می‌رود و می‌خواد وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شود. خرید یا استخراج بیت کوین حالا یک تجارت است؛ اما این تجارت تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا اصلا ارزش آن را دارد که از همین امروز وارد تجارت بیت کوین شویم؟ بیت کوین روز به روز در حال کمیاب‌تر و در عین حال با ارزش‌تر شدن است. تحقیق بیشتر در مورد تعداد باقی مانده بیت کوین، آمار و اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این مقدمه به این دلیل از کلمه باقی مانده استفاده کردیم، چرا که مقدار قابل توجه‌ای از بیت کوین به دلایل مختلفی گم شده که در این مطلب به چرایی آن می‌پردازیم. اما قبل از هر چیز، بگذارید ببینیم چه مقدار بیت کوین در دنیای دیجیتالی امروز باقی مانده است.

 

به طور کلی چقدر بیت کوین وجود دارد؟

۲۱ میلیون، رقم نهایی میزان بیت کوین است که هنوز همه آن استخراج نشده و در چرخه گردش تبادلات این ارز دیجیتال قرار نگرفته است. در حال حاضر، ۱۷.۷ میلیون از این ارز با ارزش استخراج شده و عرضه کلی این ارز هر چهار سال یک بار نصف می‌شود که به آن هاوینگ بیتکوین هم میگویند. به دلیل این معادله، آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد و بعد از آن، به دلیل محدودیت ایجاد شده در پروتکل بیت کوین، هیچ بیت کوین جدیدی قابل استخراج نخواهد بود.

اما مسئله مهم این است که همه این ۱۷.۷ میلیون بیت کوین استخراج شده، فعال و موجود برای تبادل و تجارت نیستند، چرا که بخشی از این رقم گم شده است. بنابراین در واقعیت، ۱۷.۷ میلیون بیت کوین در گردش نیستند.

 

چه مقدار بیت کوین برای تجارت و تبادل وجود دارد؟

به دلیل کمیابی و تعداد محدود بیت کوین، هر شخصی که در فضای ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کند، در مورد میزان باقی مانده بیت کوین برای استخراج و میزانی که استخراج شده، هیجان خاصی دارد! طبق آخرین مطالعات انجام شده توسط Chainalysis، یک شرکت آنالیز بلاکچین متخصص در ایجاد اعتماد در فضای بلاک چین، ۴ میلیون بیت کوین گم شده و غیر قابل برگشت است. از این رو، این مقداری بیت کوین در چرخه تبادلات این ارز دیجیتال وجود ندارد.

در واقعیت، از ۱۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۹۸۷ بیت کوین استخراج شده، تنها ۱۳ میلیون برای تبادلات ما موجود است. این میزان شامل بیت کوین های گم شده به دلیل از دست رفتن کلید‌های خصوصی کاربران، مقدار بیت کوین قفل شده برای ساتوشی ناکاماتو و مرگ افرادی است که بیت کوین را ذخیره کرده بودند.

  • جالب است بدانید که چند سال قبل یک کارمند IT، یک هارد دیسک که شامل ۷۵۰۰ هزار بیت کوین بود را دور ریخته است.
  • همچنین ادیتور سایت Gizmodo هارد درایوی شامل ۱۴۰۰ بیت کوین را در سال ۲۰۱۲ دور ریخت! و این دو تنها دو مثال کوچک از چگونگی از دست رفتن ۴ میلیون بیت کوینی هستند که امروزه به ارزش به شدت بالایی رسیده است. 

    چه مقدار بیت کوین برای استخراج کردن باقی مانده است؟

    با این که مقدار قابل توجهی از بیت کوین‌ها گم شده است، هنوز نزدیک به ۳.۳ میلیون ارز برای استخراج کردن باقی مانده و این میزان، به دلیل معادلات گنجانده شده در سیستم عرضه بیت کوین، در طول بیش از ۱۰۰ سال دیگر استخراج خواهد شد.

    در نظر داشته باشید که با وجود گم شدن بسیاری از بیت کوین‌ها در گذشته، هنوز این امکان وجود دارد که در آینده، از این ۳.۳ میلیون بیت کوین باقی مانده برای استخراج و ۱۳.۷ میلیون بیت کوین استخراج شده، مقدار قابل توجه‌ای بیت کوین گم شود.

    البته نرخ از دست رفتن بیت کوین در حال حاضر و در آینده، به طور قابل توجه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد چرا که سرمایه گذاران بالغ‌تر و آگاه‌تر شده‌اند و البته که قیمت بیت کوین زیاد است و به کسی اجازه نمی‌دهد تا با سهل انگاری‌های عجیب این ارز دیجیتال را از دست دهند.

    اما آیا برای شما سوال شده است که چه بر سر بیت کوین‌های گم شده می‌آید؟

    خب، بیت کوین‌های گم شده برای همیشه در آدرس‌های خصوصی افرادی که دیگر به آن‌ها دسترسی ندارند و کلید خود را گم کرده‌اند، باقی خواهد ماند. بنابراین هیچ شخصی صاحب آن بیت کوین‌های گم شده نیست و در شبکه بیت کوین برای همیشه دست نیافتنی خواهند ماند. در دسته‌ای دیگر، نقص‌های فنی در برخی صرافی‌ها نیز دیگر دلیل گم شدن بیت کوین‌ها هستند.

     

    چطور از گم شدن بیت کوین جلوگیری کنیم؟

    ضرب المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید «پیش گیری بهتر از درمان است». ما به عنوان یک سرمایه دار بیت کوین باید در مورد روش‌های مراقبت‌های نگهداری این ارز ارزشمند دقت و عملکرد لازم را به خرج دهیم. برخی از نکاتی که باید در مورد نگهداری بیت کوین رعایت شود:

  • از کیف پول و کلید‌های خصوصی بیت کوین خود تا حد امکان نسخه پشتیبان تهیه کنید
  • بهتر است برای امنیت هر چه بیشتر از کیف پول‌ها سخت افزاری مانند Ledger Nano X یا Trezor Model T به منظور ذخیره بیت کوین استفاده کنید.
  • برنامه‌ای بر اساس مرگ احتمالی خود داشته باشید تا خانواده یا شخصی که به او اعتماد دارید قادر به دسترسی به بیت کوین شما باشند.
  • از کیف پول‌های HD برای مدیریت هر چه بهتر سرمایه خود استفاده کنید.
  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

عرضه اولیه سکه ( Initial Coin Offering ) که به اختصار ICO نامیده می شود و در آن تیم توسعه دهنده پروژه ارز دیجیتالی که در مرحله پیش تولید است به منظور جذب سرمایه پروژه خود اقدام به پیش فروش توکن ها و دریافت وجه آن ها به صورت سایر ارز های دیجیتال معتبر و یا ارز های فیات می کنند .

تمامی پروژه های ارز دیجیتالی که در مرحله پیش از اجرایی شدن هستند به منظور پیشبرد اهداف و پیشرفت سریع تر در انجام امور خود نیازمند تامین

سرمایه مالی می باشند ، از این رو بسیاری از توسعه دهندگان پروژه های ارز دیجیتال اقدام به عرضه اولیه توکن ها یا همان ارز های دیجیتال نو ظهور خود و پیش فروش آن ها قبل از تولید می کنند .

از آنجایی که اگر این پروژه ها عملی شوند و پیشرفت خوبی داشته باشند در نتیجه آن قیمت توکن های در دست افراد چند برابر شده و از این راه سود چشمگیری نصیب این سرمایه گذاران می شود لذا عده زیادی ترغیب به خریداری کردن این ارز های دیجیتال می شوند .

با توجه به کلاه برداری های بسیار زیادی که از سوی افراد سود جو با استفاده از تبلیغات بی اساس و با هدف ترغیب افرادی که اطلاعاتی در رابطه با ICO نداشته و به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اند جهت سرمایه گذاری بر روی پروژه های تقلبی یا شت کوین ها لذا در ادامه لازم به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف ICO و ویژگی های آن پرداخته شده است .

تعریف عرضه اولیه سکه یا ICO

همانطور که گفته شد عرضه اولیه سکه ( Initial Coin Offering ) که به اختصار ICO نامیده می شود و به عبارتی همان پیش فروش انواع ارز دیجیتال نوظهور توسط تیم توسعه دهنده آن پروژه جهت تامین مالی و پیشرفت سریع تر طرح در دست اجرا می باشد . لازم به ذکر است که این اقدام معمولا بر روی ارز های دیجیتالی که دارای یک تکنولوژی جدید و مبتنی بر شبکه بلاک چین هستند صورت می گیرد .

سرمایه گذاران برای خرید این توکن ها می توانند از سایر ارز های دیجیتال معتبر ( مانند بیت کوین ، اتریوم و ... ) و یا ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و ... ) استفاده کرده و متناسب با آن ارز دیجیتال در حال تولید را خریداری کند . چنانچه این پروژه با موفقیت اجرایی شود در نتیجه آن در مدت زمان کوتاهی قیمت این رمز ارز ها شامل رشد چشمگیری خواهد شد و سود قابل توجهی را نصیب این افراد خواهد کرد .

نکاتی در رابطه با عرضه اولیه سکه یا ICO

با توجه به تعریفی که از عرضه اولیه سکه ICO در بازار ارز دیجیتال داشتیم بسیاری از سرمایه گذاران به ویژه افراد تازه واردی که تجربه کمی در زمینه فعالیت در این بازار دارند ترغیب به خرید این نوع ارز دیجیتال می شوند ، لذا لازم است تا در ادامه به ذکر چند نکته در رابطه با عرضه اولیه سکه جهت آشنایی هرچه بیشتر افراد با این نوع ارز قبل از اقدام به خرید آن ها پرداخته شده است . از جمله این نکات عبارتند از :

 از آنجایی که معاملات در بازار دیجیتال به صورت ناشناس و تقریبا برگشت ناپذیر می باشند لذا فرصتی مناسب برای افراد سودجو فراهم گشته تا با تبلغیات دروغین اقدام به فروش رمز ارز های جعلی و بی اساس کنند .

 گاهی امکان دارد که پروژه ارز دیجیتال واقعی باشد اما بر طبق برنامه ریزی ها پیش نرفته و شکست بخورد که در نتیجه آن سرمایه گذران این رمز ارز ها متحمل زیان های سنگینی می شوند .

 این نوع سرمایه گذاری به صورت کاملا آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری افراد ندارد .

 از آنجایی که ارز های دیجیتال یک بازار نوظهور می باشند لذا در حال حاضر هیچگونه قوانین خاصی در رابطه با آن ها وجود ندارد که عرضه اولیه سکه یا همان ICO نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .

 این نوع سرمایه گذاری از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار است .

 چنانچه یک پروژه ارز دیجیتال واقعی باشد و از تیم توسعه دهنده قوی برخوردار باشد امکان موفقیت بسیار زیادی دارد ( مانند رمز ارز اتریوم ) که چنانچه این اتفاق بیفتد سرمایه گذاران این ارز دیجیتال از سود های بسیار چشمگیری برخوردار می شوند .

  • خبرچین khabarchain