خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.

خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.


تیم خبرچین به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف ما کمک به آشنایی مردم با فناوری‌های جدیدی مثل بیت‌کوین، بلاکچین و ارزهای دیجیتال هست و در این راه سعی می‌کنیم تا پروژه‌های کلاهبرداری را هم به شما معرفی کنیم. ما در سایت خبرچین و شبکه‌های اجتماعی دیگرمان سعی میکنیم تا با آموزش ساده مفاهیم پایه و اصولی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به شما در برداشتن اولین قدم‌هایتان کمک کنیم.

۱۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

پیش از این با مفهوم بیت کوین در دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال آشنا شدیم.

امروزه بسیاری از سرمایه‌گذارن هنگام خرید توکن‌های یک شرکت نوپا با اصطلاح ERC20 در بستر اتریوم مواجه می‌شوند، سوالی که پیش می‌آید این است که ERC20 چیست ؟

اتریوم یک ارز دیجیتال مشهور بر اساس فناوری بلاک‌ چین است که بر پایه استفاده از توکن‌هایی که خریده، فروخته یا مبادله می‌شوند، عمل می‌کند. توکن‌های مختلفی مانند اتر وجود دارند که با شبکه اتریوم در ارتباط هستند، تنها تفاوت اتر با دیگر توکن‌ها این است که ارز اصلی شبکه اتریوم محسوب می‌شود. در این مورد، توکن‌ها بیانگر دارایی‌های دیجیتالی هستند که می‌توانند ارزش‌های مختلفی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند بیانگر دارایی‌هایی به گستردگی سندهای حسابداری یا حتی اشیایی در دنیای واقعی باشند. در حقیقت، توکن‌ها پیمان‌های هوشمندانه‌ای هستند که از بلاک‌ چین اتریوم استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین استانداردهای توکن‌های اتریوم، ERC20 نامیده می‌شود که حدود دو سال قبل توسعه پیدا کرد. در این مقاله با برخی از ویژگی‌های این استاندارد آشنا خواهیم شد و خواهیم فهمید که ERC20 چیست و چگونه عمل می‌کند.

ERC20 چگونه به توسعه‌ دهندگان قدرت می‌دهد؟

به طور خلاصه، ERC20 یک فهرست متداول از قوانین برای تمام توکن‌های اتریوم معرفی می‌کند که باید آن را دنبال کنند. به این معنی که به همه‌ی توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به‌طور دقیق پیش‌بینی کنند که چطور هر توکن‌ جدید و خاص، درون سیستم بزرگ‌تر اتریوم عمل خواهد کرد. بنابراین تاثیری که ERC20 برای توسعه‌دهندگان دارد قابل توجه است، چرا که هر بار که یک توکن توسط یک شرکت جدید آزاد می‌شود لازم نیست پروژه‌ها دوباره انجام شوند.

در عوض، شبکه اتریوم طوری طراحی شده‌ است تا با توکن‌های جدید سازگار باشد و از طرفی توکن‌ها هم طوری ایجاد می‌شوند که به قوانین اتریوم وفادار باشند. توسعه‌دهندگان توکن‌های جدید به طور گسترده قوانین ERC20 را رعایت کرده‌اند، به این معنی که بیشتر توکن‌هایی که از طریق عرضه اولیه سکه‌های اتریوم آزاد شده‌اند، با قوانین ERC20 هم راستا هستند.

عملکردها و سیگنال های ERC20 چیست ؟

 

ERC20 شش عملکرد مختلف را برای توکن‌ها در سیستم اتریوم تعریف می‌کند. این‌ها به‌طور کلی شامل این می‌شوند که چگونه توکن‌ها انتقال پیدا کنند و کاربران در چه شرایطی می‌توانند به داده‌های توکن‌ها دسترسی داشته باشند. ERC20 همچنین دو سیگنال مختلف را تعیین می‌کند که هر توکن باید به آن متعهد شود تا توکن‌های دیگر هم با آن وفق پیدا کنند.

با کنار هم گذاشتن مجموعه‌ی عملکردها و سیگنال‌ها، سیستم تضمین می‌کند که انواع مختلف توکن اتریوم در هر مکانی درون یک سیستم اتریوم مشابه کار کنند. این فرایند به این معنی است که تقریبا تمام کیف پول‌هایی که از ارز اتر پشتیبانی می‌کنند، از توکن‌های منطبق با ERC20 هم پشتیبانی می‌کنند.

ERC20 از نظر فنی هنوز در قالب پیش‌نویس است، با این حال به‌ نظر می‌رسد سرعت فراگیری آن آنچنان سریع است که بسیار احتمال دارد تمام توکن‌های جدیدی که ارائه می‌شوند با قوانین ERC20 وفق پیدا کنند. به‌ دلیل این که استاندارد ERC20 جدید است، پس احتمالا اشکالاتی در آن مشاهده خواهد شد که انتظار می‌رود همگام با ادامه‌ی توسعه‌ی اتریوم، جهت رفع آن اقدام شود.

تاکنون یک مسئله‌ی مهم در توکن‌های اتریوم این بوده که توکن‌هایی که مستقیما به یک قرارداد هوشمند اتریوم فرستاده می‌شوند، ممکن است پول از دست بدهند. یک خطا در پروتکل به این معنی است که یک قرارداد توکن نمی‌تواند به ایجاد انتقال مستقیم پاسخ دهد، در نتیجه منجر به از دست دادن پولی می‌شود که همراه با آن انتقال نهفته است. بر طبق گزارش «کوین‌دسک» CoinDesk، اخیرا حدود ۷۰ هزار دلار (۳۱۵ میلیون تومان) به این دلیل از بین رفته است. با‌ این وجود، استاندارد ERC20 یک جنبه‌ی حیاتی اتریوم در امروز و آینده خواهد بود.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت مبهمی که در پس‌زمینه آن وجود دارد، در معرض طرح‌های کلاه‌برداری زیادی است. ولی با وجود همه اخبار منفی که سالهای اخیر پیرامون رمز ارزها منتشر شد، سرمایه‌های قابل‌توجهی به این بازار واردشده و سهم بازار بیت کوین افزایش‌یافته است. گرچه بازار آلت کوین‌ها رونق بیشتری نسبت به بیت کوین یافته، اما هم‌چنان این رمز ارز موردتوجه سرمایه‌گذاران است.

در حال حاضر تمایل سرمایه‌گذاران علاوه بر حضور در بازار بیت کوین به ریپل، ترون، نئو و یوتا است. رشد رقابت سرمایه‌گذاران و بزرگ شدن جامعه دارندگان کریپتوکارنسی‌ها، باعث شلوغی صرافی‌ها شده است.

فعالان این حوزه توصیه می‌کنند که به ابهامات این بازار واقف باشید و سپس اقدام به معامله کنید. هم‌چنین توصیه می‌شود مانند هر بازار دیگری در جهش‌های قیمتی اقدام به خریدهای سنگین ننمایید. در نقطه مقابل ارزان بودن هم همیشه علامت خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

یکی از مهم‌ترین هشدارها به سرمایه‌گذاران آن است که سرمایه موردنیاز خود را وارد بازار نکرده و نسبت به کلاه‌برداران این حوزه هوشیار باشند.

یکی از آسیب‌هایی که به این حوزه وارد می‌شود، ورود هکرها است. طرح‌های پانزی و کوین‌های تقلبی نیز از دیگر آفات این بازار محسوب می‌شود و به شکل اجتناب‌ناپذیری با آن دست‌به‌گریبان خواهید بود.

زمانی که بازار رمز ارز دچار فروپاشی شود، صاحبان آلت کوین‌ها آسیب بیشتری را متحمل می‌شوند؛ زیرا سرمایه‌ها غالباً با جذب بیت کوین و بازارهای منسجم‌تر خواهد شد؛ بنابراین بهتر است به این نکته توجه کافی داشته باشید. سرمایه‌گذارانی که به‌اندازه‌ی کافی تحقیق کرده و فقط روی دارایی‌های معتبر سرمایه‌گذاری می‌کنند، در وضعیت ایمن‌تری قرار دارند.

حضور در بازار ارزهای دیجیتال مانند هر بازار دیگری نیاز به مطالعه و مهارت دارد. پس سعی کنید قبل از ورد به آن اطلاعات خود را ارتقا ببخشید.

البته این موضوع در خصوص افرادی که به استخراج ارزهای دیجیتال هم می‌پردازند صدق می‌کند، زیرا استخراج بیت کوین نیز نیازمند هزینه گزافی است؛ بنابراین بهتر است مدیریت هزینه مطلوبی صورت گیرد.

در ادامه نکات مهم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به شکل مفصل‌تر شرح داده خواهد شد.

  1. دامنه اطلاعات خود در زمینه بلاک چین و رمز را تا حد امکان توسعه بخشید.سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال

یکی از سایت‌های خوب جهت کسب اطلاعات در این زمینه صفحه منبع بیت کوین است که توسط جیمز لوپ James Loop طراحی و اجرا شده است. همچنین می‌توانید از آموزش‌های موجود در سایت یوتیوب بهره گیرید.

این توسعه اطلاعات شامل بستر بلاک چین، رمز ارزها و توکن اختصاصی شما است. درواقع شما باید بدانید وارد چه بازاری شده‌اید تا بتوانید با اشراف کافی در آن فعالیت کنید.

نکاتی که در خصوص کوین خود باید بدانید شامل موارد زیر است:

  • آیا کوین موردنظر شما از کوین دیگری نشات می‌گیرد؟
  • آیا این کوین متن‌باز است؟
  • آیا کوین موردنظر از قبل استخراج‌شده است؟

 

بهتر است بدانید توزیع اولیه کوین شما به چه صورت بوده است. این اطلاعات در وب‌سایت رسمی کوین‌ها و توکن ها موجود است.

قیمت کوین یا توکن، عرضه و تقاضای آن، حجم معاملات، نیز از دیگر نکات بااهمیت است. همچنین شاید همه صرافی‌ها امکان معامله کوین موردنظر شما را نداشته باشند. بهتر است ابتدا بررسی کرده و سپس در صرافی ثبت‌نام نمایید.

۲.راجع به کیف پول تحقیق کنید.

سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال

پس از خرید کوین موردنظر، شما احتیاج به بستری جهت ذخیره آن دارید و آن چیزی نیست جز کیف پول دیجیتال. سعی کنید با انواع کیف پول‌ها آشنا شوید و معایب و محاسن هرکدام و میزان ذخیره‌سازی آن‌ها را بررسی نمایید. نکته‌ی مهمی که در خصوص کیف پول وجود دارد، ایمن‌سازی آن و تعیین رمز مناسب برای آن است که بهتر است با رویه آن آشنا شوید و سپس اقدام نمایید. حساب‌های خود را ایمن کنید و همیشه از احراز هویت دومرحله‌ای استفاده نمایید. بهترین کیف پول‌های موجود شامل موارد زیر است:

هر یک از این کیف‌ها فقط از یک یا تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال موجود در بازار پشتیبانی می‌کنند، بنابراین قبل از استفاده کردن از آن‌ها بررسی کنید که کیف پول مربوطه آیا از ارز دیجیتال شما پشتیبانی می‌کند یا خیر.

  • کیف پول تراست (Trust wallet)
  • کیف پول بلو والت (Blue wallet)
  • کیف پول بیت کوین والت (Bitcoin wallet)
  • کیف پول مای سلیوم (Mycelium)
  • کیف پول الکتروم (Electrum wallet)
  • کیف پول بی آردی (BRD)
  • کیف پول اکسودوس (Exodus wallet)

۳-وب‌سایت رسمی کوین یا توکن مربوطه را مطالعه کنید.

سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال

شما باید بدانید مشاوران و تیم کوین مربوطه چه کسانی هستند و اعتبار آنان تا چه حد است. قوانین ناظر بر شرکت و محصول تولیدی آن چیست. گاهی اوقات محصولی وجود ندارد و صرفاً نقشه راه و وایت پیپر موجود است.

۴-فریب بازار صعودی را نخورید.

فراموش نکنید یک بازار همیشه صعودی نیست و معامله‌گر حرفه‌ای روندها را مطالعه می‌کند. هر شخصی می‌تواند در بازار صعودی، سود کسب کند و برنده کسی است که از نوسانات شدید در امان بماند. تمام بازارهای مالی، نوسان را تجربه می‌کنند. از صعود و نزول قیمت‌ها نهراسید و برای معاملات خود برنامه‌ریزی کنید.

۵-استراتژی‌های خود را در بازار ارزهای دیجیتال تعیین کنید.

سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال

اگر سرمایه‌گذار بلندمدتی هستید، به رویکرد خود پایبند باشید و اقدام به معاملات هیجانی نکنید. اگر قصد دارید سریعاً به سود برسید و معامله‌گر کوتاه‌مدتی هستید، به بازه‌ی زمانی موردنظر سرمایه‌گذاری خود توجه کنید و در زمان معین اقدام به خریدوفروش کنید. استراتژی کوتاه‌مدتی عمدتاً با خرید در کف قیمتی و فروش در سقف قیمتی صورت می‌گیرد.

۶-از مقایسه غیرمنطقی پرهیز کنید.

به این نکته توجه کنید که سود حاصل از معاملات بازار ارز دیجیتال، قابل‌مقایسه با سایر بازارها نیست و از مقایسه غیرمنطقی بپرهیزید. پس بهتر است به روش خود پایبند باشید و از هر استراتژی برای بازار مناسب خود استفاده کنید.

۷-سود خود را سریع خرج نکنید.

بهتر است پس از کسب سود حاصل از معامله در رمز ارزها، آن را نقد و صرف خرید کالای لوکس نکنید. مدتی صبر کنید تا از پایدار بودن سود خود مطمئن شوید.

۸-حواستان به برنامه های کلاه برداری باشد.

برای مطالعه ادامه نکات کلیک کنید.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

در دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال درباره مفاهیم تحلیل تکنیکال مطالبی آموختیم و حتما درباره تحلیل نمودارهای قیمت یا به اصطلاح تحلیل تکنیکال – Technical Analysis چیزهایی شنیده‌اید. در این مقاله که توسط تیم تولید محتوای آموزشی خبرچین تهیه گردیده قصد داریم در مورد آموزش تحلیل تکنیکال، آشنایی با آن و تفاوت آن با تحلیل بنیادی (فاندامنتتال)، مطالب جامع‌تری ارائه دهیم و مزایای آن را نیز بررسی کنیم.

اگر بخواهیم تعریف تحلیل تکنیکال (یا تکنیکی) را در یک جمله و بصورت خلاصه بیان کنیم؛ تحلیل تکنیکال یا بررسی تغییرات قیمتی بازار با استفاده از نمودارها و با هدف کاهش ریسک و آینده‌نگری و پیش بینی قیمت ها می‌باشد.

آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی

اصولاً رفتارهای بازار شامل ۳ اصل بسیار مهم می‌باشد:

  • قیمت ها

  • حجم معاملات بازار بورس

  • بهره های باز

 

تحلیل تکنیکال – technical analysis تشخیص زمان تغییر روند قیمت ها در نخستین مراحل تغییر قیمت و سوار شدن بر موج جدید قیمت هاست. تا زمانی که شواهد جدید نشان دهد که روند جدیدتری در حال شکل‌گیری است و تحلیلگر تکنیکال، قبل از اینکه تمام بازار، متوجه تغییر روند شود، تصمیم های سرمایه گذاری جدید را اتخاذ کند. این تحلیل در کنار تحلیل بنیادی (تحلیل فاندامنتال) از اصلی ترین ابزار آنالیز بازارهای مالی و سهام بورس می‌باشند.

رفتار قیمتی سهم انعکاسی از عملکرد شرکت ها در بازه زمانی بلند مدت است. ولی قیمت لحظه‌ای و روزانه سهام تحت تاثیر عرضه و تقاضا، اخبار، رفتار سهامداران حقیقی و حقوقی و بسیار از پارامترهای دیگر است که برای معامله و سود آوری در بازه زمانی کوتاه‌تر ما را نیازمند به علم تکنیکال می‌کند.

سه مبحث ابتدایی به عنوان پایه‌های مباحث فلسفی و منطقی تحلیل تکنیکال به شرح ذیل می‌باشند:

  • همه چیز در قیمت لحاظ شده است.

  • قیمت ها روندها را دنبال می‌کنند.

  • الگوها به تکرار تمایل دارند.

 

آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی

همه چیز در قیمت سهام لحاظ شده است

این جمله بدان معنیست که هر پارامتر، هر خبر و هر شاخصه تاثیرگذار در اقتصاد و به خصوص بازارهای مالی نظیر بورس، اثر خود را در قیمت آن کالا یا سهام خلاصه می‌کند. با درک واقعی این مفهوم از سوی معامله گر، وی را از تعقیب اخبار و بمباران های خبری بی وقفه و استرس ناشی از آن مصون می‌دارد.

همه تحلیل گران تکنیکال بر این باورند که تغییرات قیمت تابعی از عرضه و تقاضاست. چنانچه تقاضا بیش از عرضه باشد آنگاه قیمت صعود خواهد کرد و اگر عرضه بر تقاضا پیشی گیرد قیمت کاهش خواهد یافت.

اکثر تحلیل گران تکنیکال معتقدند که نیرویی که فشارهای خرید و فروش به عبارت دیگر متقاضیان خرید و یا فروش عوض می‌کند، برآیند تغییرات بنیاد، عملکرد شرکت و همچنین مربوط به اقتصاد بازار می‌باشد و همین نیرو بر قیمت ها تاثیر می‌گذارد. نمودارها در برگیرنده علت‌های رشد و سقوط قیمت سهم نیستند، بلکه نشان‌دهنده تاثیر آن‌ها بر ارزش سهام شرکت ها هستند.

پس تحلیلگر تکنیکال در بازار کریپتوکارنسی و هر بازار مالی دیگری فقط تمرکز خود را بر نمودار قیمتی سهم معطوف داشته، روندها را شناسایی می‌کند و با سوار شدن بر موج‌ها از آن سود دریافت می‌کند.

قیمت ها، روندها را دنبال می‌کنند

نظریه‌ی ثابت شده‌ای نیز وجود دارد که می‌گوید قیمت ها براساس روندها حرکت می‌کنند. به عبارت دیگر قیمت ها دوست دارند که روند فعلی خود را حفظ کنند، به جای آنکه تغییر جهت دهند. این قانون به نوعی بیان دیگری از قانون اول نیوتن درباره‌ی حرکت است. شاید بتوان آن را این گونه نیز مطرح کرد که قیمت سهم به روند فعلی خود ادامه می‌دهد تا زمانی که عوامل بازدارنده‌ی حرکت، آن را متوقف کند. این قانون یکی از ادعاهای محکم تحلیل گران می‌باشد. آن‌ها معتقدند که روندها تا زمانی که عوامل خارجی بر آنها تاثیر نگذاشته جهت خود را حفظ می‌کنند.

الگوها به تکرار تمایل دارند

تجربه در بازار بورس سهام و بررسی تعداد کثیری از سهام و نمودارهای آن‌ها مانند بیت کوین حاوی پیام تکرار الگوهای خاص هستند. که شاخه شناخت الگوها یا همان چارت پترن را اهمیت می‌بخشد. سابقه الگوها و نتایج آن‌ها ضامن میزان تکرار پذیری و میزان قطعیت آن‌ها را مشخص می‌کند. پایه و اساس این شاخه از علم تکنیکال اصول روانشناسی انسان‌هاست؛ که بازیگران اصلی بحث معامله گری در بورس سهام هستند. این امر باعث می‌شود که الگوها را به عنوان اصول ثابت بپذیریم و بتوانیم به آنها اعتماد کنیم.

با نگاهی به نمودارهای سهام و کسب اطلاعاتی در مورد قیمت و اندازه‌ی سهام در گذشته می‌توان به تغییراتی که در آینده رخ خواهند داد، پی برد. پس با این رویکرد می‌توان سقوط و اوج گرفتن سهام را پیش‌بینی کرد. به‌عبارت دیگر فرض کنید در بررسی سهمی خاص، یک رفتار تغییر قیمتی در چند بازه زمانی رفتار مشابهی داشته باشد، اگر قیمت حال آن سهم در الگویی مانند سابقه قرار دارد، می‌توان منتظر رفتار مشابه سابقه آن بود. این الگو بدون تغییر و شکست، در طی زمان تکرار می‌شود. بر اساس همین تحلیل‌های تکنیکال می‌توان روند را پیش‌گویی کرد.

اهمیت استفاده از تحلیل تکنیکال در بازار بورس سهام چیست؟

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

کریپتوکارنسی، ارز دیجیتال، رمزارز، ارزرمز، رمزپول و (حتی) به روایت مجریان اخبار شبانگاهی «رمز دیجیتال»! همه این واژ‌ه‌ها و اصطلاحات برای توصیف یک مفهوم مشخص به کار می‌روند؛ اما اگر گشتی در فضای مجازی بزنید، می‌بینید هر کدام طرفدارانی دارند که معتقدند استفاده از واژه‌های دیگر نادرست و نابخشودنی است. اما اجازه دهید این بار کمی از فضای پر از تعصب مجازی فاصله بگیریم و از دیدگاهی علمی، با چاشنی تئوری به این موضوع نگاه کنیم.

ادعا در مورد اینکه چه کلمه‌ای باید به جای کلمه «کریپتوکارنسی» نوشته شود، زیاد است؛ اما در این مطلب قصد داریم بیشتر نگاهی علمی به این موضوع داشته باشیم. اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارید بدانید «رمزارز» جایگزین «درست‌تری» برای کلمه انگلیسی کریپتوکارنسی (Cryptocurrency) است یا نه، این یادداشت را از دست ندهید.

با اشاره کوچکی به دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال پیش از اینکه این مطلب را بخوانید، باید یادآوری کنیم که این بحث یک بحث کاملاً زبان‌شناختی است و قرار نیست ویژگی‌های مختلف ارزهای دیجیتال را شرح دهیم، پس یک راست سر اصل مطلب می‌رویم.

حوزه‌های معنایی دارای ترتیبی از بالا به پایین هستند. یعنی یک کلمه ممکن است جزو یک حوزه معنایی گسترده‌تر باشد؛ در این طبقه‌بندی، حوزه معنایی گسترده‌تر فرانام یا سوپراوردینیت (Superordinate) و حوزه معنایی جزئی‌تر، زیرنام یا هایفونیم (Hyponym) نام دارد. مثلاً کلمه اتوبوس را در نظر بگیرید. کلمه اتوبوس خود یک هایفونیم برای حوزه معنایی «ماشین» به حساب می‌آید. در اینجا ماشین سوپراوردینیت یا فرانام این حوزه معنایی است.

حوزه معنایی به گروهی از کلمات گفته می‌شود که به یک موضوع خاص اشاره دارند. مثلا سیب، پرتقال، موز، کیوی و زردآلو، به موضوع میوه باز می‌گردند و یک حوزه معنایی را تشکیل می‌دهند.

حال بیایید بحث را به‌سمت ارزهای دیجیتال و رمزارزها و ارزهای رمزنگاری‌شده ببریم؛ همان طور که بالاتر توضیح دادیم، ارزهای دیجیتال خود شامل چندین دسته مختلف می‌شود. در تصویر زیر به‌خوبی این موضوع را برای شما تشریح کرده‌ام.

«ارز دیجیتال» یا «رمزارز»؛ پایانی بر دعوایی ناتمام!

عبارت ارز دیجیتال (Digital Curreny) خود شامل چندین حوزه معنایی است که هر کدام به‌جزئیات دارای ویژگی‌های خاصی هستند. در این حوزه معنایی، «ارز دیجیتال» نقش سوپراوردینیت و دسته‌بندی‌های دیگر شامل «رمزارزها»، «ارزهای دیجیتال ملی» و «ارزهای مجازی»، هایفونیم‌های این حوزه معنایی هستند.

نکته بسیار پراهمیتی که باید نظر داشت این است که رابطه هایفونیم‌ها و سوپراوردینیت آنها یک‌طرفه است؛ یعنی اگر یک چیزی «رمزارز» باشد، پس حتماً ارز دیجیتال هم هست، اما اگر یک چیز «ارز دیجیتال» باشد، دیگر نمی‌توان گفت که لزوماً یک «رمزارز» هم هست؛ از همین رو، اینکه در برگردان کریپتوکارنسی از سوپراوردینیت آن استفاده شود، یک امر طبیعی و کاملاً‌ پذیرفته‌شده است.

برگردیم سر سؤال اصلی؛ آیا به کار بردن «ارز دیجیتال» به‌جای «Cryptocurrency» از لحاظ زبانی و ترجمه‌ای اشکال دارد؟ جواب ما یک «نه» قاطع است.

خودِ ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، در همان اولین پست‌هایی که برای معرفی بیت کوین منتشر کرد، آن را یک «ارز دیجیتال» خواند.

اگر مسئله هایفونیم‌ها و سوپراوردینیت‌ها را هم کنار بگذاریم، همچنان «ارز دیجیتال» قابل‌قبول است. داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که کلماتی که به‌تازگی به زبان فارسی اضافه می‌شوند، مقبولیت چندانی بین فارسی‌زبان‌ها پیدا نمی‌کنند یا مقبولیت آن سال‌ها زمان نیاز دارد؛ تنها کافی است نگاهی به کلماتی مثل رایانامه و معادل‌های دیگر فارسی بیندازیم که هیچ‌گاه مورد قبول جامعه هدف خود قرار نگرفتند.

کلمه «ارز دیجیتال» بین فارسی‌زبانان از جایگاه خوبی برخوردار است و آهنگ بهتر آن و آشنایی بیشتر گوش مخاطبان با آن باعث شده است تا طرفداران بیشتری پیدا کند. این محبوبیت در داده‌های گوگل ترندز هم به‌خوبی قابل‌مشاهده است.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چیست؟
توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چیست؟

به خبرچین خوش آمدید. در موضوع سوزاندن توکن ارز دیجیتال، توکن سوزی بایننس کوین یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین توکن سوزی در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید. حال این که سوزاندن توکن چیست و توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چه کمکی به این ارز و بازار آن می کند را در این مطلب بررسی می کنیم و همچنین عنوان می کنیم که توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چگونه انجام می شود و اگر ارز دیجیتال بایننس کوین را داشته باشیم و شرکت برای سوزاندن بایننس کوین اقدام کند، چه مزیتی برای ما به عنوان سرمایه دار این ارز خواهد داشت، پس همچنان همراه ما بمانید تا همه چیز درباره سوزاندن ارز دیجیتال بایننس کوین را رایگان به شما آموزش دهیم.

توکن سوزی بایننس کوین

آیا میدانید سوزاندن کوین در دنیای ارزهای دیجیتال یعنی چی؟ توکن سوزی یا سوزاندن کوین که به آن Coin burn نیز گفته می شود، یکی از مکانیزم‌ هایی است که توسعه دهندگان ارز دیجیتال از آن استفاده کرده تا به مقاصد خود که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت، دست یابند ولی توکن سوزی چگونه انجام می‌ شود؟ چرا توکن سوزی رخ می‌ دهد؟ برای سوزاندن کوین از چه روش‌ هایی استفاده می‌شود؟

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

ماینرها چه مقدار بیت کوین پس از هالوینگ بعدی دریافت خواهند کرد؟
ماینرها چه مقدار بیت کوین پس از هالوینگ بعدی دریافت خواهند کرد؟

به دنیای آموزش کریپتوکارنسی خبرچین خوش آمدید.

در دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال درباره هاوینگ مباحثی مطرح شد. هاوینگ به زبان ساده زمانی است که سرعت ایجاد بیت کوین جدید نصف می‌شود، اتفاقی که هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد. در هاوینگ مه ۲۰۲۰ پاداش استخراج بلوک از ۱۲/۵ بیت‌کوین به ۶/۲۵ کاهش پیدا کرد.

هر «بلوک» در بلاک‌چین بیت کوین معادل یک فایل است که تاریخچه‌ی تراکنش‌های بیت‌کوین به ارزش یک مگابایت را در خود ذخیره می‌کند. «استخراج‌کنندگان» در رقابت با هم سعی می‌کنند با استفاده از سخت‌افزارهای ویژه یک مسئله‌ی پیچیده‌ی ریاضی را حل کنند و با تولید کردن یک خروجی ۶۴ کارکتری به نام «هش» فرایند استخراج را تکمیل کرده و بلوک جدید را قفل کنند تا دچار تغییر نشود.

مارکوس سوانپول، مدیرعامل شرکت ذخیره، تبادل، و یادگیری بیت کوین لونو (Luno) می‌گوید:

«پس از استخراج موفق یک بلوک، استخراج‌کنندگان از بیت کوین‌های تازه ایجاد شده پاداش دریافت می‌کنند. هنگامی که بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، پاداش استخراج ۵۰ بیت کوین به ازای هر بلوک بود. هاوینگ‌های طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که پس از استخراج ۲۱۰۰۰۰ بیت‌کوین، که تقریباً چهار سال طول می‌کشد، رخ دهند. پاداش استخراج در هاوینگ ۲۰۱۲ از ۵۰ به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت. این رقم در هاوینگ ۲۰۱۶ نصف شد و به ۱۲/۵ بیت کوین به ازای هر بلوک استخراج شده رسید و در هاوینگ ۲۰۲۰ به ۶/۲۵ بیت کوین رسید.»

هاوینگ چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

هیچ زمان مشخصی برای نصف شدن پاداش استخراج بلوک‌های جدید وجود ندارد؛ این اتفاق به زمان استخراج شدن ۲۱۰۰۰۰ مین بلوک پس از آخرین هاوینگ بستگی دارد. مقدار بیت کوینی که ایجاد می‌شود هر چهار سال یک بار نصف می‌شود.

این فرایند با نام هاوینگ بیت‌کوین شناخته می‌شود. هاوینگ بعدی سومین هاوینگ بیت کوین بوده و در ماه مه ۲۰۲۰ اتفاق خواهد افتاد. در این هاوینگ پاداش استخراج هر بلاک دوازده و نیم بیت کوین فعلی در هر ۱۰ دقیقه نصف شده و به ۶/۲۵ بیت کوین می‌رسد.

از آنجا که حداکثر مقدار بیت‌کوین ۲۱ میلیون کوین است نصف شدن پاداش بلاک به این معنی است که به جریان افتادن تمام بیت کوین ممکن به زمان طولانی‌تر نیاز خواهد داشت. اما این فرایند به این معنی هم است که به مرور زمان و به دلیل ذخیره‌ی محدودتر بیت کوین کمتر و کمتری ایجاد خواهد شد؛ در نتیجه بیت کوین به طوری فزاینده‌ای کمیاب می‌شود.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

سوزاندن توکن چگونه انجام می شود؟

با اینکه مفهوم آن کاملا مشخص است ولی عملیات سوزاندن توکن را می توان به روش های مختلفی انجام داد. ولی هدف اصلی همان کاهش مقدار توکن های موجود می باشد.

با اینکه یک اقدام افراطی به نظر می رسد ولی سوزاندن توکن باعث گسستگی در مقدار توکن ها نمی شود بلکه توکن هایی که سوزانده می شوند را در آینده غیرقابل مصرف می کند. فرایند توسط توسعه دهندگان پروژه انجام می گیرد که با بازخرید یا برداشت توکن های موجود در حال گردش آنها را از دسترس خارج می کنند.

برای انجام اینکار توکن ها در یک کیف پول الکترونیکی غیر قابل دسترسی و عمومی که به نام آدرس خورنده (eater address) معروف و توسط همه ی نودهای فعال قابل مشاهده است، ارسال می شوند. وضعیت این کوین ها بر روی بلاک چین به صورت مستمر منتشر می شود.

روش های مختلفی توسط توسعه دهندگان برای سوزاندن توکن وجود دارد و با توجه به هدف متفاوت می باشند. برخی فقط برای یکبار اینکار را انجام می دهند و پس از عرضه اولیه کوین (ICO) و پایان آن توکن های باقی مانده و به فروش نرفته را به عنوان مشوقی برای شرکت کنندگان از گردش خارج می کنند.

برخی دیگر مایل به سوزاندن دوره ای توکن با حجم مشخص یا متغیر می باشند، بایننس به عنوان نمونه، هر سه ماه یکبار به هدف رسیدن به مقدار 100 میلیون توکن BNB سوزانده شده اقدام به سوزاندن توکن می کند. حجم توکن های سوزانده شده با توجه به حجم معاملات انجام شده در بایننس در این سه ماه تعیین می شود.

یک روش دیگر توسط ریپل انجام می گیرد، ریپل این کار را تدریجی و با انجام هر تراکنش انجام می دهد. هر دفعه که یک طرف به وسیله XRP اقدام به انجام یک تراکنش کرد آن شخص برای اولویت دادن به  انجام تراکنش خود مقداری کارمزد را تعیین می کند، این کارمزدها به مرکز ارسال نمی شوند بلکه سوزانده می شوند و به یک آدرس خورنده در زمان پایان تراکنش و تایید آن ارسال می شوند.

استیبل کوین هایی مانند تتر روش دیگری را در پیش می گیرند در هنگام قرار دادن سپرده در حساب سپرده آنها توکن ایجاد می کنند و در زمان برداشت سپرده اقدام به سوزاندن توکن می کنند.

با اختلاف روش ها ولی نتیجه یکسان می باشد: توکن های سوزانده شده تبدیل به توکن های غیرقابل استفاده می شوند و به صورت دائمی از چرخه حذف می شوند.

چرا شرکت ها توکن ها را می سوزانند؟

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

به‌عنوان یکی از طرفداران ارزهای دیجیتال، احتمالاً شما هم با افرادی مواجه شده‌اید که هنوز در مورد نهاد یا حتی دولت پشتیبان بیت کوین سؤال می‌پرسند یا ادعا می‌کنند که ارزهای دیجیتال پشتوانه‌ خاصی ندارند. آنها قیمت فعلی ارزهای دیجیتال را حبابی سوداگرانه تفسیر می‌کنند و معتقدند پولی که پشتوانه دولتی نداشته باشد، در نهایت محکوم به شکست است. اگر بعد از مدتی بحث و گفت‌وگوی خسته‌کننده هنوز نتوانسته‌اید چند اصل بنیادین ارزهای دیجیتال را برای این افراد توضیح دهید، بدانید که تنها نیستید!

دنیل جفریز (Daniel Jeffries)، در مقاله جذابی که در ادامه می‌خوانید، با اشاره به سازوکار تفکر بشری، توضیح می‌دهد که چرا بعد از یک دهه رشد خیره‌کننده، هنوز هم بسیاری از افراد اعتماد و تمایلی به خرید ارزهای دیجیتال ندارند. جفریز که آینده‌پژوهی باسابقه است، با ارجاع به تاریخ پول، تصویری از آینده‌ای نزدیک برای ما مجسم می‌کند که در آن کودکان به‌جز کلاس‌های تاریخ، در هیچ مکانی با پول فلزی یا کاغذی رایج امروزی سروکار نخواهند داشت. ادامه این مطلب را از زبان جفریز می‌خوانید.

طی ۱۰ سال اخیر، بیت کوین با سودی خارق‌العاده بهترین عملکرد را بین سایر دارایی‌ها داشته است. با این حال، اکثر افراد از رسانه‌های جمعی گرفته تا اغلب دولت‌ها تا بسیاری از معامله‌گران برجسته، تلاش می‌کنند آینده بیت کوین را پیش‌بینی کنند. در تصویر زیر شاهد گزارش عملکرد سودآورترین دارایی‌ها طی ۱۰ سال اخیر هستید. همان طور که می‌بینید، بیت کوین با اختلافی نجومی صدرنشین است و نسبت به شاخص سهام نزدک، دومین دارایی برتر، ۱۲,۰۰۰ برابر بهتر عمل کرده است.

چرا هنوز مردم ارزهای دیجیتال را درک نمی‌کنند؟

عملکرد دارایی‌های برتر طی ده سال اخیر

هند تهدید کرده است که کریپتوکارنسی را ممنوع خواهد کرد، اقدامی که اگر عملی شود، حماقتی فاجعه‌بار خواهد بود. طرفدار متعصب طلا، پیتر شیف (Peter Schiff) مشهور، درحالی‌ سرگرم حرکت افتان و خیزان طلا است که بیت کوین به‌سرعت از کنار او عبور می‌کند و بر ثروت پسرش می‌افزاید. گفتنی است که اسپنسر شیف (Spencer Schiff)، پسر پیتر شیف، بخش زیادی از سرمایه خود را وارد بازار بیت کوین کرده است و تعصب پدرش را در مورد طلا قبول ندارد.

طی ده سال گذشته، روزنامه‌نگاران و مجریان تلویزیونی بسیاری بیش از ۴۰۰ مرتبه مرگ بیت کوین را اعلام کرده‌اند ولی هر بار، واقعیت به‌گونه دیگری رقم خورده است. به عقیده آنها، بیت کوین «طرح پانزی است»، «اساساً ایراد دارد»، «کلاهبرداری است»، «پول واقعی محسوب نمی‌شود» و «بی‌ارزش است». در همین حین، قیمت هر واحد بیت کوین نیز از چند پِنی به ۶۰,۰۰۰ دلار رسیده است.

حتی اخیراً، هنگامی‌که هنرمندان با استفاده از توکن‌های غیرمثلی (NFT) توانستند آثار هنری خود را با قیمت کلان بفروشند، از نظر بسیاری این جریان فقط یک مُد زودگذر تلقی شد که به‌زودی پایان خواهد یافت. این در حالی است که نام‌های بزرگی همچون بسکتبال NBA توکن‌های غیرمثلی را پذیرفته‌اند.  

اگر یکی از طرفداران ارزهای دیجیتال هستید، ممکن است به‌راحتی در دام این تفکر بیفتید که این افراد احمق‌هایی هستند که نمی‌توانند چیزی به این وضوح را ببینند؛ اما باید بگویم که در اشتباه هستید. بسیاری از این افراد فوق‌العاده باهوش و موفق هستند. اما چرا نمی‌توانند ارزش بیت کوین و ارزهای دیجیتال را ببینند؟ چگونه آنها چیزی را از دست می‌دهند که بیش از یک دهه غیرممکن‌ها را ممکن کرده است؟

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

چاپ آنلاین

 

چاپ آنلاین

به تیک پرینت خوش آمدید.

جامعه ما جامعه مصرف کننده ای است . بدین معنا که جامعه ی امروزی ما به نیاز های بی نهایت و بی پایان خود اتکا دارد. با هر خرید بیش تر شغل های بیشتری ایجاد می شود و گردش پول در اقتصاد بیش تر و بیش تر می گردد. در موضوع تبلیغات،چاپ تراکت ، چاپ آنلاین باید اخلاق تبلیغات و جامعه ای که مصرف کننده هستند را در نظر بگیریم. در این مقاله می خواهیم به این مهم بپردازیم پرداخته و اساسا ببینیم که تبلیغات و چاپ آنلاین چیست ؟

چاپ تراکت

آیا می دانید عنصر سازنده تبلیغات چیست ؟ اساس کار تبلیغات پیچیده نیست؛ جلب کردن توجه! تبلیغات و چاپ آنلاین در صدد هستند تا جمعی را به یک محصول عرضه شده جذب کنند.نوآوری و ایده تبلیغات و چاپ آنلاین و چاپ تراکت متقاعد کردن مردم برای خرید یا ایجاد حس نیازمندی به آن محصول است .

تبلیغات وچاپ آنلاین موجب حفظ بازار محصول و ضمانت کردن خرید های ادامه دار مصرف کنندگان اهمیت دارد. اهمیت تبلیغات و چاپ آنلاین ارتباط برقرار کردن است. تبلیغات و چاپ تراکت و چاپ آنلاین علی الخصوص کارت ویزیت و بنر تبلیغاتی و کاتولوگ به منظور تحت تاثیر قرار دادن مردم بوجود آمده اند.این امر، مهم ترین ویژگی های تبلیغات محسوب می شود و از گذشته همینطور بوده است. مفاهیم تبلیغات و چاپ آنلاین ، چاپ تراکت بوسیله تاجرین قرن ۱۷ معنا گرفت.

این امر، مهم ترین ویژگی های تبلیغات آنلاین محسوب می شود و از گذشته همینطور بوده است. مفاهیم تبلیغات و چاپ آنلاین ، چاپ تراکت بوسیله تاجرین قرن ۱۷ معنا گرفت.

ازدیدگاه روانشناسی، در فروش و تبلیغات مفید تر و اثربخش تر محصولات استفاده می شد. جذب کننده از طریق احساس، وعده ه و وعیدهای غیرمحتمل به ابزاری برای تبلیغ کنندگان تبدیل شده بود.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

سوالات متداول

لایت کوین چیست؟

همانطور که در دوره آموزش رایگان ارزهای دیجیتال مطرح شد لایت کوین یک کریپتوکارنسی است که برای تراکنش ‌های امن و سریع با کارمزد نزدیک به صفر ساخته شده است. این رمز ارز بر روی شبکه لایت کوین ساخته شده است که خود یک فورک از بیت کوین است.

آیا لایت کوین یک ارز قانونی است؟

بله، لایت کوین یک روش انجام تراکنش های مالی گسترده و قابل قبول در سرتاسر جهان است. جدیداً پی پال، لایت کوین را به عنوان روش پرداخت قبول کرده است. همچنین بر اساس سایت کوین مارکت کپ، لایت کوین رده دوازدهم از میان هزاران کوین را در اختیار دارد.

چرا بجای ارزهای فیات لایت کوین را انتخاب کنیم؟

لایت کوین ویژگی هایی مانند آزادی، امنیت، حریم خصوصی و بالاتر از همه توانایی های مالی را دارد. حال که لایت کوین یک ارز غیر متمرکز است؛ هیچ قانون گذاری مرکزی نمی تواند حد و مرزی را تعیین کند که چگونه لایت کوین خود را استفاده کنید. همچنین انجام تراکنش ها به وسیله لایت کوین کمترین اطلاعات شخصی را لازم دارد که با این شیوه می توانید از حریم خصوصی خود محافظت کنید.

بزرگترین نقطه قوت لایت کوین چیست؟

دوره زمانی تراکنش های لایت کوین خیلی کوتاه تر از رمز ارزهایی مانند بیت کوین است. همچنین این مقدار در مقابل با ارز های فیات بسیار ناچیز است. علاوه بر آن، کاربران در ازای تراکنش ها کارمزد نزدیک به صفر را پرداخت می کنند و تراکنشی محرمانه و امن را تجربه خواهند کرد.

آیا سرمایه گذاری بر روی لایت کوین سودمند خواهد بود؟

اطلاعاتی که در این مقاله فراهم شده می تواند شما را در تصمیم گیری خود راهنمایی کند. اما هنوز هم برای انجام سرمایه ‌گذاری باید تحقیقات عمیق تری را انجام دهید. زیرا با گذشت زمان تمام این اطلاعات می تواند دستخوش تغییرات شود. پس حتما قبل از خرید هر گونه رمز ارزی تحقیقات کامل را بر روی آن انجام دهید.

چگونه می توان بر روی لایت کوین سرمایه گذاری کرد؟

شما می ‌توانید در صرافی ارزهای دیجیتال لایت کوین را خریداری نموده و آن را نگهداری کنید که در آینده با قیمت بالاتر آن را به فروش برسانید. به طور جایگزین می توان به چند صرافی اشاره کرد که به شما پیشنهاد CFD لایت کوین را برای معامله می دهند، اما بسیار ریسک پذیر می باشد و مخصوص تریدرهای حرفه ای است.

چه زمانی برای خرید لایت کوین مناسب است؟

پیدا کردن مناسب ترین زمان برای خرید لایت کوین با تحقیقات فراوان و تحلیل بازار به دست می آید. این مقاله برای شما شروعی برای شناخت اطلاعات کلیدی در مورد این توکن می باشد. از این مرحله به بعد شما می توانید به وسیله اطلاعات و اخبار منابع دیگر دانش خود را بالاتر ببرید و در مورد زمان خریدن این کوین تصمیم ‌گیری کنید.

  • خبرچین khabarchain