خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.

خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.


تیم خبرچین به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف ما کمک به آشنایی مردم با فناوری‌های جدیدی مثل بیت‌کوین، بلاکچین و ارزهای دیجیتال هست و در این راه سعی می‌کنیم تا پروژه‌های کلاهبرداری را هم به شما معرفی کنیم. ما در سایت خبرچین و شبکه‌های اجتماعی دیگرمان سعی میکنیم تا با آموزش ساده مفاهیم پایه و اصولی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به شما در برداشتن اولین قدم‌هایتان کمک کنیم.

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

چاپ آنلاین

جامعه ما جامعه مصرف کننده ای است . بدین معنا که جامعه ی امروزی ما به نیاز های بی نهایت و بی پایان خود اتکا دارد. با هر خرید بیش تر شغل های بیشتری ایجاد می شود و گردش پول در اقتصاد بیش تر و بیش تر می گردد. در موضوع تبلیغات،چاپ تراکت ، چاپ آنلاین باید اخلاق تبلیغات و جامعه ای که مصرف کننده هستند را در نظر بگیریم. در این مقاله می خواهیم به این مهم بپردازیم پرداخته و اساسا ببینیم که تبلیغات و چاپ آنلاین چیست ؟

چاپ تراکت

آیا می دانید عنصر سازنده تبلیغات چیست ؟ اساس کار تبلیغات پیچیده نیست؛ جلب کردن توجه! تبلیغات و چاپ آنلاین در صدد هستند تا جمعی را به یک محصول عرضه شده جذب کنند.نوآوری و ایده تبلیغات و چاپ آنلاین و چاپ تراکت متقاعد کردن مردم برای خرید یا ایجاد حس نیازمندی به آن محصول است .

تبلیغات وچاپ آنلاین موجب حفظ بازار محصول و ضمانت کردن خرید های ادامه دار مصرف کنندگان اهمیت دارد. اهمیت تبلیغات و چاپ آنلاین ارتباط برقرار کردن است. تبلیغات و چاپ تراکت و چاپ آنلاین به منظور تحت تاثیر قرار دادن مردم بوجود آمده اند.این امر، مهم ترین ویژگی های تبلیغات محسوب می شود و از گذشته همینطور بوده است. مفاهیم تبلیغات و چاپ آنلاین ، چاپ تراکت بوسیله تاجرین قرن ۱۷ معنا گرفت.

این امر، مهم ترین ویژگی های تبلیغات آنلاین محسوب می شود و از گذشته همینطور بوده است. مفاهیم تبلیغات و چاپ آنلاین ، چاپ تراکت بوسیله تاجرین قرن ۱۷ معنا گرفت.

ازدیدگاه روانشناسی، در فروش و تبلیغات مفید تر و اثربخش تر محصولات استفاده می شد. جذب کننده از طریق احساس، وعده ه و وعیدهای غیرمحتمل به ابزاری برای تبلیغ کنندگان تبدیل شده بود.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

بازار ارزهای دیجیتال هر روز شاهد معامله های زیادی است. عده ای در این بازار مشغول خرید ارزهای دیجیتال هستند و عده ای هم فروشنده ارزهای دیجیتال هستند. شاید هرکسی که دستی در خرید و فروش ارز دیجیتال دارد، خودش را معامله گر ارز دیجیتال بداند، در صورتی که اینطور نیست. معامله گر کسی است که سعی می کند از طریق پیش بینی وضعیت بازار با خرید و فروش دارایی های خود کسب سود کند.

راز معامله گران بازنده

اکثر افرادی که در بازارهای مالی فعالیت می کنند، فکر می کنند که تنها کاری که باید انجام دهند این است که درست تحلیل کنند. این ها فکر می کنند که تحلیل کردن همه چیز است و زمان زیادی را صرف می کنند تا انواع روش تحلیل را یاد بگیرند. اما وقتی با این دیدگاه وارد معامله می شوند، تعداد ضررهای بیشتری نصیبشان می شود و البته تعداد سودهای کمتری! 
این افراد، همچنان به مسیر خود ادامه می دهند و روش های بیشتری را آموزش می بینند و فکر می کنند که هرچقدر بیشتر آموزش ببینند، کمتر ضرر می کنند! این مسیر تا جایی ادامه دارد تا به سردرگمی برسند. در این مرحله یا معامله گری را رها می کنند یا هم به پاسخ می رسند. اشکال کار در طرز فکرشان است. برای موفقیت در ارزهای دیجیتال داشتن دانش تحلیل کافی نیست!

ساختار معامله گر برنده 

برای اینکه در مسیر معامله گری موفق قدم بردارید، ابتدا باید ساختار معامله گری را کامل بدانید. معامله گری چیزی بیشتر از یک تحلیل کردن است. معامله گری سه بخش دارد، بخش اول استراتژی معاملاتی است. در این بخش شما با استفاده از علم تحلیل مسیر بازار را تشخیص می دهید و در همان جهت وارد معامله می شوید، جالب اینجاست که این تحلیل بخش اندکی از معامله گری است! 
بخش دوم، مدیریت سرمایه است که در این مرحله شما با علم مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک، قوانینی برای معامله هایتان تنظیم و اجرا می کنید. این بخش سی درصد از معامله گریست و از بخش قبل مهم تر است.
بخش سوم، روانشناسی معامله گری است که درصد بالایی از معامله گری را شامل می شود. در مورد هر کدام ا این بخش ها، به طور مفصل در دوره نقطه صفر معامله گری صحبت کرده ایم.

چرا دوره نقطه صفر معامله گری

ما ادعا می­‌کنیم که این دوره، با بیشتر دوره‌­های پولی ارزهای دیجیتال متفاوت است. چرا که ما، مطالب را به صورت عملی و کاربردی به دانشجویان آموزش داده‌ایم. به عنوان مثال بعد از ساخت اکانت صرافی کوکوین، مبلغی را وارد صرافی کردیم و با آن مبلغ، خرید و فروش­‌های متعددی انجام دادیم. بعد از اینکه انواع روش­ های خرید و فروش را به صورت عملی آموزش دادیم، . نقطه مثبت دیگر این دوره ، کیفیت ویدیوها و تدوین حرفه‌­ای دوره هست که جذابیت دوره را چند برابر کرده است. در واقع هدف ما در خبرچین، ارائه آموزش های با کیفیت در حوزه ارزهای دیجیتال است. دوره رایگان نقطه صفر معامله گری

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

به مرکز طراحی و چاپ آنلاین تیک پرینت خوش آمدید. در قدم اول مشخص کنید که با چه هدفی قصد استفاده از خدمات چاپ را دارید. آیا می خواهید از آن به عنوان تبلیغ استفاده کنید و یا قصد دارید در چاپ کتاب و مجله از آن بهره ببرید؟ قرار است چه قشری از جامعه را پوشش دهید و آیا جنسیت و سن و سال در کالای چاپی شما مهم است؟ توجه به این نکات باعث می شود تا بتوانید انتخاب درستی در اندازه، طرح و رنگ داشته باشید. زمانی که به یک چاپخانه مراجعه می کنید یکی از ابتدایی ترین سوالاتی که از شما می شود راجع به اندازه سفارش چاپی است. انتخاب سایز مناسب تاثیر بسزایی در وضوح و کیفیت تصویر خواهد داشت. گاهی اوقات با کوچک و بزرگ کردن طرح، نمای ظاهری آن از بین رفته و در نهایت تصویر و متنی تار چاپ خواهد شد. برای این منظور در همان ابتدا اندازه فایل را تنظیم کرده و سپس به ارائه طرح بپردازید. در ادامه مقاله با تیک پرینت همراه باشید.

کاغذ مناسب برای چاپ

آشنایی با انواع کاغذ و استفاده درست از آنها می تواند بر کیفیت محصول نهایی تاثیری بسزایی داشته باشد. ضخامت آنها، میزان روشن و مات بودن، میزان جذب جوهر، نوع بافت کاغذ از جمله عوامل تاثیر گذار بر فرآیند چاپ است. در این میان از کاغذهای متفاوتی برای این منظور استفاده می شود که از انواع آن می توان به کاغذهای تحریر اشاره کرد. این کاغذها به دو دسته کلی روکش دارد و بدون روکش تقسیم بندی می شوند. اگر به فکر چاپ بروشورهای لوکس و یا آثار هنری را دارید، استفاده از انواع کاغذهای تحریر پوشش دار به شما توصیه می شود. این نوع از کاغذهای تحریر به کاغذ ممتاز مشهور بوده و سطحی درخشنده و شفاف دارند. از انواع کاغذهای پوشش دار برای چاپ انواع مجله و نشریات نیز استفاده می شود. معمولا برای چاپ افست از کاغذهای تحریر استفاده می کنند. گرماژ معمولی این کاغذها بین ۷۰ تا ۱۰۰ گرم است.

 

از دیگر انواع کاغذهای پر مصرف در صنعت چاپ می توان به گلاسه اشاره کرد. این نوع از کاغذها را نیز می توان به دو گروه عمده مات و براق تقسیم بندی نمود. استفاده از آنها در تهیه انواع کارت ویزیت نیز بسیار رایج است. از جمله ویژگی های این کاغذ می توان به دوام و ماندگاری بالا و قابلیت چاپ پذیری خوب آن اشاره کرد. کاغذ های گلاسه معمولا در گرماژهای ۹۰ تا ۳۰۰ گرم به بازار عرضه می شوند.

اگر در پی آن هستید تا از خدمات یک مرکز چاپ آنلاین برای طراحی بسته بندی محصولات استفاده نمایید، بهتر است به سراغ مقواهای پشت طوسی بروید. یک سمت این کاغذها سفید بوده و یک سمت آن طوسی. استفاده از این مقواها به دلیل استحکام و مقاومت در برابر رطوبت و آب، در صنایع بسته بندی مورد توجه قرار گرفته است. این کاغذها در گرماژ های ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم مورد استفاده قرار می گیرند.

کدام شیوه چاپ بهتر است؟ افست یا دیجیتال؟

از دیگر پرسش هایی که در زمینه کیفیت چاپ پرسیده می شود، این است که از کدام تکنیک چاپی باید استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا به نیاز خود توجه کنید. کیفیت چاپ در افست و دیجیتال قابل قبول است. اما با این حال می توان گفت چاپ افست از برتری بیشتری برخوردار بوده و تصاویر و متن وضوح بیشتری دارند، به همین دلیل پیشنهاد می شود برای سفارش هایی با تیراژ بالا از این روش استفاده شود. همچنین این تکنولوژی این امکان را به شما میدهد تا بر روی سطوحی مانند چرم و پلاستیک نیز از طرح های چاپی استفاده کنید. در مقابل افست، چاپ دیجیتال وجود دارد که نمیتوان ویژگی های مثبت آن را انکار کرد. اگر در پی آن هستید که در سریع ترین زمان ممکن، از خدمات چاپ با کیفیتی برخوردار باشید، استفاده از این تکنیک راهگشای شما خواهد بود.

رزولوشن و کیفیت چاپ

از عوامل مهم تار شدن تصاویر می توان به رزولوشن نامناسب آنها اشاره کرد. واژه رزولوشن در صنعت چاپ بسیار رایج است. در واقع می توان گفت رزولوشن یک واحد اندازه گیری برای وضوح تصاویر بوده و با واحد DPI مورد سنجش قرار می گیرد.. به بیانی ساده می توان گفت، یک تصویر به نقاط و یا قطعات بسیار ریزی تقسیم می شود که به هرکدام یک پیکسل گفته می شود، هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، تصویر از شفافیت و وضوح بیشتری برخوردار خواهد بود. این مقیاس برای ارائه خدمات چاپی متفاوت است، مثلا برای انواع کاتالوگ و ست های اداری رزولوشن ۳۰۰ را مناسب می دانند. اگر این مقدار را کمتر در نظر بگیرید، شاید در کامپیوتر وضوح تصویر مناسب باشد اما پس از چاپ با تصویر و نوشته ایی تار مواجه خواهید شد.. بنابراین با دانستن این نکته می توانید فایل های مورد نیاز خود را با وضوح مناسب، چاپ کنید.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

تحلیل فاندامنتال نوعی از تحلیل بازار‌هاست که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران با استفاده از این نوع تحلیل در تلاش هستند تا به ارزش ذاتی یک دارایی پی ببرند.
در این تحلیل تلاش می‌شود تا به وسیله مطالعه عوامل مختلف و تاثیرگزار روی قیمت دارایی مورد نظر مشخص کرد که آیا ارزش کنونی این دارایی کمتر از ارزش ذاتی آن هست یا خیر. در واقع در این نوع تحلیل هدف نهایی تجزیه و تحلیل قیمت و ارزش ذاتی یک دارایی و مقایسه‌ی آن با قیمت فعلی است.
نتیجه این مطاعات به داشتن و انتخاب یک استراتژی مناسب برای سرمایه‌گذاری در یک دارایی به کمک ما خواهد آمد.

در تحلیل تکنیکال ما به بررسی پیش بینی روند آینده بازار با استفاده از روند گذشته آن می‌پردازیم. به عنوان مثال خواندن چارت‌های قیمتی، مشخص کردن حمایت‌ها، مقاومت‌ها و بررسی این موارد تحلیل تکنیکال نام دارد.

عنوان

 

در تحلیل فاندامنتال چه چیزی مورد مطالعه قرار می‌گیرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در تحلیل فاندامنتال متغیر‌های مختلف مربوط به آن شرکت و یا تیم همانند این موارد مطالعه می‌شود:

  • تیم پروژه شامل چه کسانی هستند؟ مدیران و سرمایه‌گذاران آن‌ها کیست؟

یکی از مواردی که در تحلیل فاندامنتال حائز اهمیت است بررسی و مطالعه اعضای تیم پروژه و شرکت است. چون اعضای یک تیم و شرکت تاثیر بسیار زیادی بر روی آن پروژه دارند. به همین علت باید گذشته و رزومه‌ی اعضای آن را مطالعه کنیم که مثلا در گذشته در چه پروژه‌هایی شرکت داشته‌اند و سرانجام آن‌ها چه شد؟ آیا پروژه‌های قبلی آن‌ها با موفقیت همراه بوده است؟
وجود افراد با تجربه و صاحب‌نام در این تیم/شرکت می‌تواند دل‌گرمی خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد.
پس شما با خواندن رزومه مدیران و موسسان می‌توانید تا حدی آن پروژه را پیش‌بینی کنید.

  • اهداف و نقشه راه این تیم/شرکت چیست؟ آیا در حال گسترش هستند؟

برای بررسی و آنالیز اهداف آن تیم/شرکت بهتر است که وایت پیپر (White Paper) آن‌ها را مطالعه کنید و ببینید که آن‌ها چه سرویسی را ارائه می‌دهند. آیا سرویسی که ارائه می‌دهند کاربرد دارد یا خیر؟
آیا اهدافی که مشخص کرده‌اند فقط در حد یک نگارش است و یا آن را اجرا هم کرده‌اند؟ با دنبال کردن پایگاه اطلاع رسانی ‌آن‌ها مانند شبکه‌های اجتماعی‌شان از صحت و درستی آن‌ها می‌توانید اطلاعات خوبی به دست بیاورید.

  • چه کسانی با این پروژه مشارکت می‌کنند و رقبای آن‌ها کیست؟

بهتر است زمانی که قصد سرمایه‌گذاری در یک دارایی را داریم رقبای آن‌ها را نیز بررسی کنیم. به عنوان مثال مارکت کپ ( دارایی‌های موجود در آن سهم/ارز ) یک شرکت را همراه با مارکت کپ رقبای آن‌ها بررسی کنیم. یا نظرات سرمایه‌گذاران در شرکت رقیب را نیز بشنویم و مطالعه کنیم و بررسی کنیم کدام سرویس بهتری ارائه می‌دهند تا به ارزش و جایگاه واقعی آن دارایی پی ببریم.
هنگامی که یک پروژه شروع به کار می‌کند ممکن است شرکت‌های بزرگی آن پروژه را همراهی کنند. وجود شرکای بزرگ در آن‌ها می‌تواند اعتبار و جایگاه زیادی را آن پروژه بدهد و سرمایه‌گذاران با اطمینان بیشتری روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

آیا تحلیل بنیادین در ارزهای دیجیتال با بورس متفاوت است؟

اگر بخواهیم پاسخی کوتاه به این پرسش بدهیم، جواب آن بله است.
مواردی که در بالا خواندید در بازارهای مالی ارز‌های دیجیتال و بازار بورس سهام مشترک بودند و برای تحلیل فاندامنتال در هر دو بازار ابتدا باید به بررسی موارد فوق بپردازیم. اما در بازار ارزهای دیجیتال عوامل موثر و تاثیرگزار بر روی قیمت یک دارایی متفاوت با بازارهای سنتی همانند بورس است که در ادامه به بررسی آن‌ها به طور خلاصه می‌پردازیم.

عوامل موثر در تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

مارکت کپ (Maker Cap) و یا ارزش کل بازار

مارکت کپ یعنی مقدار کل سرمایه در حال گردش آن ارز دیجیتال بر حسب دلار که به صورت زیر محاسبه می‌شود:

ارزش کل بازار= قیمت یک واحد از آن ارز * تعداد کل توکن‌ها ( و یا سکه‌‌ها ) در گردش

برای مثال قیمت هر واحد بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله ۵۵,۲۱۸ دلار است و مقدار کل بیت‌کوین‌های در گردش ۱۸,۷۰۰,۱۴۳ عدد است که ارزش کل بازار بیت‌کوین این‌چنین خواهد بود:
۱,۰۳۲,۴۳۱,۴۱۲,۳۷۰
یعنی چیزی حدود یک تیلیارد دلار
این عدد بدست آمده یعنی حجم سرمایه بسیار زیادی در این پروژه وجود دارد و این موضوع می‌تواند یکی از دلایل مهم در کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بازار باشد.

حجم معاملات

یکی از پارامتر‌های مهمی که در تحلیل فاندامنتال از آن استفاده می‌شود حجم معاملات یک ارز در یک شبانه روز یعنی ۲۴ ساعت گذشته است. این عدد می‌تواند به علت یک خبر و یا شایعه یک تغییر ناگهانی در حجم معاملاتی بازار داشته باشد و در روز‌های آتی به روال قبلی خود بازگردد.
پس برای بررسی حجم معاملات یک ارز باید تغییرات آن در بازه‌ی زمانی یک ماهه را زیر نظر داشته باشیم و دید خوبی از مقدار میانگین حجم معاملات و روند تغییر آن ارز دیجیتال به دست بیاوردیم

پارامتر NVT

این پارامتر نسبت ارزش شبکه‌ی رمز ارز به حجم روزانه تراکنش‌ها به دست می‌‌‌آید. هدف از محاسبه‌ی این پارامتر دیدن نسبت ارزش کل شبکه به فعالیت‌های افراد موجود در شبکه ( به عنوان سرمایه‌گذار ) است.
مثلا اگر در یک ارز دیجیتال، ارزش شبکه‌ی رمز ارز ( مارکت کپ ) بالا باشد و فعالیت کاربران پایین بود، پارامتر NVT بالا بوده و می‌تواند یکی از نشانه‌های نزولی بودن روند قیمتی آن ارزدیجیتال باشد.

پارامتر ROI

این پارامتر به عنوان درصد بازگشت سرمایه شناخته می‌شود. یعنی بررسی سود حاصل شده از قیمت کنونی رمزارز تا قیمت کنونی آن. به عنوان مثال اولین قیمت ثبت شده‌ی بیت‌کوین در مارکت ۱۳۵ دلار در تاریخ ۲۸ آوریل سال ۲۰۱۳ است و قیمت کنونی آن در تاریخ ۵ می سال ۲۰۲۱ به عدد ۵۵۲۱۸ رسیده است که از تقسیم این عدد به قیمت اولیه آن عدد ۴۰۸ به دست می‌‌آید که برای به دست آوردن درصد، آن را در عدد ۱۰۰ ضرب کرده و نتیجه آن ۴۰۸۰۰ درصد رشد بیت‌کوین از اولین قیمت آن در مارکت کپ را نشان می‌دهد.

پارامتر‌های دیگری نیز برای بررسی و تحلیل فاندامنتال یک ارز دیجیتال وجود دارد که در اینجا به بررسی مهم‌ترین آنها به صورت خلاصه پرداختیم. شما می‌توانید در سایت خبرچین به یادگیری کامل انوع تحلیل‌ها در بازار ارز‌های دیجیتال بپردازید و به کسب درآمد و معامله‌گری در این بازار‌ها مشغول شوید.

سخن پایانی و نکته‌ای بسیار مهم:

زمان ثابت کرده است که در تمامی بازار‌ها چه بازار‌های سنتی همانند بورس و یا بازار‌های جدیدتر مانند ارزهای دیجیتال، هیچ استراتژی بهتر و برتری از زوج تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال وجود ندارد. هر دو تحلیل دارای معایب و مزایایی است که ترکیب آن‌ها با یک دیگر یک استراتژی برتر را به شما ارائه خواهد داد.
به نوعی می‌توان گفت که این دو نوع تحلیل مکمل یک‌دیگر برای سرمایه‌گذاری در این بازار‌های مالی خواهند بود. پس یادگیری هردوی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.
شما می‌توانید در سایت خبرچین در دوره های رایگان آموزش جامع نقطه صفر معامله گری و نقطه صفر ارزهای دیجیتال به معامله‌گری و کسب درآمد در بازار‌های مالی ارز دیجیتال مشغول شوید و سرمایه خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

مفهوم بلاک چین اولین بار با پیدایش بیت کوین به وجود آمد و پادشاه ارزهای دیجیتال از این راهکار برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران بهره برد.

 

 

با شرکت در دوره های آموزش رایگان نقطه صفر ارزهای دیجیتال و نقطه صفر معامله گری از تیم تولید محتوای خبرچین، به زبان ساده، بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره‌شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده‌ها، امکان هک، حذف و دستکاری اطلاعات ثبت‌شده، تقریباً از بین می‌رود.

مفهوم بلاک چین اولین بار با پیدایش بیت کوین به وجود آمد و پادشاه ارزهای دیجیتال از این راهکار برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران بهره برد.

برای درک بهتر بلاک چین به مثال زیر توجه کنید:

من در یک جمع ۱۰۰ نفری، برگه‌ای حاوی اطلاعات را بالا می‌گیرم و همه با تلفن همراه‌شان از آن برگه عکس می‌گیرند. حالا اگر من آن اطلاعات را نابود کنم، یا تغییری در آن بدهم، دیگر برای آن جمع قابل پذیرش نیست، چون آن‌ها یک کپی از نسخه اصلی را دارند، مگر اینکه موبایل همه را بگیرم و آن را حذف کنم.

این جمعی که از آن صحبت کردیم می‌تواند چندین میلیون نفر باشد که در بیت کوین و اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال بلاک چینی شاهد آن هستیم و یا به صورت خصوصی برای یک گروه خاص استفاده شود.

بلاک چین‌ها می‌توانند به صورت خصوصی و برای اهداف خاص در یک نهاد یا سازمان مورد استفاده قرار بگیرند که به آن بلاک چین سازمانی (Enterprise blockchain) هم می‌گویند. البته به عقیده بسیاری از کارشناسان، بلاک چین‌های سازمانی نمی‌توانند هدف اصلی این فناوری یعنی تمرکززدایی را به ارمغان بیاورند.

کاربرد بلاک چین در خدمات عمومی


برخی مشکلات کلیدی وجود دارند که بلاک‌چین Blockchain می‌تواند آنها را رفع کند. به طور مشخص در زمینه شناسایی: برای رای دادن، برای مسافرت کردن ، برای ثبت حقوق شهروندی و امثال آن.

وقتی که تمام این اطلاعات می توانند به عنوان رکورد در یک بلاک‌چین ثبت شوند، اشخاص حقیقی دیگر نیاز به نگهداری از اسناد دفتری خود نخواهند داشت. آنها تنها باید به یک کد دسترسی داشته باشند تا به سادگی هرچه بیشتر به روشهای مختلف انجام فعالیتهای متفاوت خود بپردازند.

 

بلاک چین و صنعت بیمه


تقلب یکی از بزرگترین معایب شناخته شده در صنعت بیمه بشمار می رود. هنگامی که ادعاها، پرداخت ها و دیگر اسناد می توانند به شکلی تغییرناپذیری ذخیره شوند، بسیاری از تقلب ها و تخلف ها حذف خواهند شد، که موجب منفعت هر دو طرف، شرکت و مشتری، خواهد شد.

 

بلاک چین و خدمات بهداشتی، درمانی و پزشکی


امکان ثبت تاریخچه بیمار، با دادن دسترسی به افرادی که تنها آنها اجازه دسترسی به این اطلاعات را خواهند داشت. با ایجاد این تاریخچه نتیجه ای بهتر برای بیمار و بیمه را تجربه خواهیم کرد.

 

کاربرد بلاک چین در قراردادها


هنگامی که قراردادها می توانند مستقیما میان دو شخص حقیقی یا شرکت / موسسه بسته شوند، احتمال تخلف کردن نیز پایین خواهد آمد، البته باید گفت که هزینه ها نیز کاهش پیدا خواهند کرد. برای مثال به فریلنسرها فکر کنید. مشکلات اساسی اعتماد از هر دو طرف وجود دارد، شرکت هایی که فریلنسرها را استخدام می کنند و فریلنسرهایی که کارشان را انجام می دهند. هردو طرف باید به حسن نیت یکدیگر و یا به واسطه ای که سهم خود را به صورت جداگانه برداشت کرده است اتکا کنند.

  • خبرچین khabarchain