خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.

خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.


تیم خبرچین به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف ما کمک به آشنایی مردم با فناوری‌های جدیدی مثل بیت‌کوین، بلاکچین و ارزهای دیجیتال هست و در این راه سعی می‌کنیم تا پروژه‌های کلاهبرداری را هم به شما معرفی کنیم. ما در سایت خبرچین و شبکه‌های اجتماعی دیگرمان سعی میکنیم تا با آموزش ساده مفاهیم پایه و اصولی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به شما در برداشتن اولین قدم‌هایتان کمک کنیم.

  • ۰
  • ۰

 

به مرکز طراحی و چاپ آنلاین تیک پرینت خوش آمدید. در قدم اول مشخص کنید که با چه هدفی قصد استفاده از خدمات چاپ را دارید. آیا می خواهید از آن به عنوان تبلیغ استفاده کنید و یا قصد دارید در چاپ کتاب و مجله از آن بهره ببرید؟ قرار است چه قشری از جامعه را پوشش دهید و آیا جنسیت و سن و سال در کالای چاپی شما مهم است؟ توجه به این نکات باعث می شود تا بتوانید انتخاب درستی در اندازه، طرح و رنگ داشته باشید. زمانی که به یک چاپخانه مراجعه می کنید یکی از ابتدایی ترین سوالاتی که از شما می شود راجع به اندازه سفارش چاپی است. انتخاب سایز مناسب تاثیر بسزایی در وضوح و کیفیت تصویر خواهد داشت. گاهی اوقات با کوچک و بزرگ کردن طرح، نمای ظاهری آن از بین رفته و در نهایت تصویر و متنی تار چاپ خواهد شد. برای این منظور در همان ابتدا اندازه فایل را تنظیم کرده و سپس به ارائه طرح بپردازید. در ادامه مقاله با تیک پرینت همراه باشید.

کاغذ مناسب برای چاپ

آشنایی با انواع کاغذ و استفاده درست از آنها می تواند بر کیفیت محصول نهایی تاثیری بسزایی داشته باشد. ضخامت آنها، میزان روشن و مات بودن، میزان جذب جوهر، نوع بافت کاغذ از جمله عوامل تاثیر گذار بر فرآیند چاپ است. در این میان از کاغذهای متفاوتی برای این منظور استفاده می شود که از انواع آن می توان به کاغذهای تحریر اشاره کرد. این کاغذها به دو دسته کلی روکش دارد و بدون روکش تقسیم بندی می شوند. اگر به فکر چاپ بروشورهای لوکس و یا آثار هنری را دارید، استفاده از انواع کاغذهای تحریر پوشش دار به شما توصیه می شود. این نوع از کاغذهای تحریر به کاغذ ممتاز مشهور بوده و سطحی درخشنده و شفاف دارند. از انواع کاغذهای پوشش دار برای چاپ انواع مجله و نشریات نیز استفاده می شود. معمولا برای چاپ افست از کاغذهای تحریر استفاده می کنند. گرماژ معمولی این کاغذها بین ۷۰ تا ۱۰۰ گرم است.

 

از دیگر انواع کاغذهای پر مصرف در صنعت چاپ می توان به گلاسه اشاره کرد. این نوع از کاغذها را نیز می توان به دو گروه عمده مات و براق تقسیم بندی نمود. استفاده از آنها در تهیه انواع کارت ویزیت نیز بسیار رایج است. از جمله ویژگی های این کاغذ می توان به دوام و ماندگاری بالا و قابلیت چاپ پذیری خوب آن اشاره کرد. کاغذ های گلاسه معمولا در گرماژهای ۹۰ تا ۳۰۰ گرم به بازار عرضه می شوند.

اگر در پی آن هستید تا از خدمات یک مرکز چاپ آنلاین برای طراحی بسته بندی محصولات استفاده نمایید، بهتر است به سراغ مقواهای پشت طوسی بروید. یک سمت این کاغذها سفید بوده و یک سمت آن طوسی. استفاده از این مقواها به دلیل استحکام و مقاومت در برابر رطوبت و آب، در صنایع بسته بندی مورد توجه قرار گرفته است. این کاغذها در گرماژ های ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم مورد استفاده قرار می گیرند.

کدام شیوه چاپ بهتر است؟ افست یا دیجیتال؟

از دیگر پرسش هایی که در زمینه کیفیت چاپ پرسیده می شود، این است که از کدام تکنیک چاپی باید استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال باید در ابتدا به نیاز خود توجه کنید. کیفیت چاپ در افست و دیجیتال قابل قبول است. اما با این حال می توان گفت چاپ افست از برتری بیشتری برخوردار بوده و تصاویر و متن وضوح بیشتری دارند، به همین دلیل پیشنهاد می شود برای سفارش هایی با تیراژ بالا از این روش استفاده شود. همچنین این تکنولوژی این امکان را به شما میدهد تا بر روی سطوحی مانند چرم و پلاستیک نیز از طرح های چاپی استفاده کنید. در مقابل افست، چاپ دیجیتال وجود دارد که نمیتوان ویژگی های مثبت آن را انکار کرد. اگر در پی آن هستید که در سریع ترین زمان ممکن، از خدمات چاپ با کیفیتی برخوردار باشید، استفاده از این تکنیک راهگشای شما خواهد بود.

رزولوشن و کیفیت چاپ

از عوامل مهم تار شدن تصاویر می توان به رزولوشن نامناسب آنها اشاره کرد. واژه رزولوشن در صنعت چاپ بسیار رایج است. در واقع می توان گفت رزولوشن یک واحد اندازه گیری برای وضوح تصاویر بوده و با واحد DPI مورد سنجش قرار می گیرد.. به بیانی ساده می توان گفت، یک تصویر به نقاط و یا قطعات بسیار ریزی تقسیم می شود که به هرکدام یک پیکسل گفته می شود، هر چه تعداد پیکسل ها بیشتر باشد، تصویر از شفافیت و وضوح بیشتری برخوردار خواهد بود. این مقیاس برای ارائه خدمات چاپی متفاوت است، مثلا برای انواع کاتالوگ و ست های اداری رزولوشن ۳۰۰ را مناسب می دانند. اگر این مقدار را کمتر در نظر بگیرید، شاید در کامپیوتر وضوح تصویر مناسب باشد اما پس از چاپ با تصویر و نوشته ایی تار مواجه خواهید شد.. بنابراین با دانستن این نکته می توانید فایل های مورد نیاز خود را با وضوح مناسب، چاپ کنید.

  • ۰۰/۰۷/۱۴
  • خبرچین khabarchain

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی