خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.

خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.


تیم خبرچین به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف ما کمک به آشنایی مردم با فناوری‌های جدیدی مثل بیت‌کوین، بلاکچین و ارزهای دیجیتال هست و در این راه سعی می‌کنیم تا پروژه‌های کلاهبرداری را هم به شما معرفی کنیم. ما در سایت خبرچین و شبکه‌های اجتماعی دیگرمان سعی میکنیم تا با آموزش ساده مفاهیم پایه و اصولی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به شما در برداشتن اولین قدم‌هایتان کمک کنیم.

۱۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

در دوره رایگان آموزش ارزهای دیجیتال تیم خبرچین مطرح شد که علاقه بسیار زیاد به توکن‌های غیرقابل تعویض منجر به گسترش چشمگیر NFTهای هنری و آیتم‌های کلکسیونی در عرصه ارزهای دیجیتال شده است. این‌ها فقط دو مورد از کاربرد های برجسته در اکوسیستم دیفای هستند. کمیاب و منحصر به‌ فرد بودن باعث می‌شود که توکن‌های غیر قابل تعویض به ابزاری خوب در عرصه دارایی‌های واقعی، زنجیره تامین، موسیقی و سایر موارد تبدیل شوند. در این مقاله با چند مورد از کاربردهای NFT آشنا می‌شوید. با ما همراه باشید.

معرفی ۷ مورد از کاربردهای NFT در دنیای واقعی و دیجیتال!

قبل از پیدایش توکن‌های غیرقابل تعویض، کمیاب کردن دارایی‌های دیجیتال بسیار دشوار بود. اگرچه قوانین کپی‌رایت (حق مولف) وجود دارد، اما کپی کردن غیر قانونی آثار هنری دیجیتال، تقریبا امری آسان است. 

توسعه NFTها، آثار هنری کریپتویی و آیتم‌های کلکسیونی دیجیتال را برای ما به ارمغان آورده است. اما کاربردهای NFT به اینجا ختم نمی‌شود؛ از حوزه املاک تا امور مالی و لجستیک می‌توان از توکن‌های غیر قابل تعویض استفاده کرد تا اعتبار و صحت بسیاری از کالاهای منحصر به‌ فرد و کلکسیونی اثبات شود.

اگرچه اکوسیستم NFT هم‌چنان نوپا است، اما پروژه‌های جالب بسیار زیادی وجود دارند که ارزش بررسی را دارند و بعضی از آنها هم‌اکنون ارزش زیادی را برای خالقان و کاربران خود ایجاد می‌کنند.

۳. کاربردهای NFT در امور مالی

 

تمام NFTها ارزش خود را از موزیک، عکس یا آیتم‌های کلکسیونی کسب نمی‌کنند. در حوزه دیفای، ان اف تی‌ها مزایای مالی و اقتصادی منحصر به‌ فردی نیز ارائه می‌دهند.

برای مثال، پلتفرم JustLiquidity یک مدل استیکینگ NFT ارائه می‌دهد. کاربر می‌تواند مقداری از توکن‌های خود را به مدت مشخصی در استخر Stake یا سهام‌گذاری کند و در ازای آن NFT دریافت کند تا به استخر بعدی دسترسی یابد. این توکن غیر قابل تعویض همانند بلیت ورودی عمل می‌کند و پس از حضور کاربر در استخر جدید، ان اف تی مورد نظر از بین می‌رود. این مدل، بازار ثانویه‌ای برای این NFTها و بر اساس دسترسی که ارائه می‌دهند ایجاد می‌کند.

۱. کاربردهای NFT در هنر

 

توکن‌های غیر مثلی به حل مشکلات قدیمی کمیاب بودن آثار دیجیتال کمک کرده‌اند. چگونه می‌توان ویژگی کمیاب بودن آثار هنری مجازی و دیجیتال را حفظ کرد، در حالی که به راحتی می‌توانیم آنها را کپی کنیم؟ اگرچه آثار هنر جعلی در دنیای واقعی نیز وجود دارند، اما معمولا می‌توانیم اعتبار و اصل بودن آنها را مشخص کنیم.

هنر کریپتویی بخش عمده‌ای از ارزش خود را مدیون تعیین دیجیتالی اعتبار و مالکیت خود است. اگرچه همه می‌توانند کاراکترهای CryptoPunk که بر بستر بلاک چین اتریوم است را مشاهده و بررسی کنند و تصاویر آن را دانلود و ذخیره کنند، اما نمی‌توانند مدعی شوند که مالک آن هستند.

برای مثال، هنرمند دیجیتال ناشناس با اسم مستعار Pak، مجموعه‌ای از توکن‌های غیر قابل تعویض ایجاد کرده است که به غیر از نام آنها، کاملا مشابه یکدیگر هستند. Pak به هر کدام از این توکن‌ها با اسامی مختلفی نظیر The Cheap (توکن ارزان)، The Expensive (توکن گران) و The Unsold (توکن فروخته‌ نشده) ارزش متفاوتی داد. این کلکسیون باعث می‌شود درباره این موضوع فکر کنیم که چه عاملی منجر به ارزشمند شدن یک اثر هنری می‌شود. 

در خصوص NFTها، ارزش لزوما درباره اثر هنری مورد نظر نیست؛ گاهی اوقات، اثبات مالکیت دارایی مورد نظر نکته مهم‌تری است. این موضوع باعث می‌شود که هنر کریپتویی به یکی از محبوب‌ترین کاربردهای NFT تبدیل شود.

۲. کاربرد توکن‌های غیرمثلی در آیتم‌های کلکسیونی

علاوه بر هنر دیجیتالی NFT، این رمز ارزها نیز سهم چشمگیری از فروش بازارهای ان اف تی نظیر OpenSea، بیکری‌سواپ (BakerySwap) و Treasureland را به خود اختصاص داده‌اند. ترکیب‌های بسیار زیادی بین هنر کریپتویی و آیتم‌های کلکسیونی وجود دارد و گاهی اوقات، یک توکن غیر قابل تعویض می‌تواند هم آیتم کلکسیونی باشد و هم یک اثر هنری. این دو مورد، رایج‌ترین و توسعه‌ یافته‌ترین کاربردهای NFT هستند.

اولین توییت جک دورسی موسس توییتر، مثال بسیار خوبی از آیتم‌های کلکسیونی NFT است. در حالی که CryptoPunk یک آیتم کلکسیونی است و از نظر بصری نیز هنرمندانه است، اما ارزش ان اف تی جک دورسی صرفا به خاطر ویژگی کلکسیونی بودن آن است.

دورسی این NFT را با استفاده از پلتفرم Valuables فروخت. این یک پلتفرم است که توییت‌ها را به صورت توکن در می‌آورد. در این پلتفرم می‌توانید برای هر توییت، قیمت خود را پیشنهاد دهید. تمام کاربران می‌توانند پیشنهادی بالاتر از شما ارائه دهند. سپس این به تصمیم نویسنده توییت بستگی دارد که پیشنهاد را بپذیرد یا خیر. در صورت پذیرش از جانب نویسنده، توییت مورد نظر در بلاک چین صادر و یک NFT منحصر به‌ فرد با امضای نویسنده ایجاد می‌شود.

هر NFT توسط نویسنده اصلی توییت امضا می‌شود؛ این موضوع بدان معناست که فقط خالق اصلی توییت می‌تواند توییت‌های خود را به صورت NFT صادر کند. این فرایند یک آیتم کلکسیونی، منحصر به‌ فرد و دیجیتال ایجاد می‌کند که می‌توان آن را معامله کرد یا نزد خود نگه داشت. مفهوم فروش توییت شاید اندکی دور از ذهن و غیرمنطقی باشد؛ اما مثال بسیار خوبی از این موضوع است که توکن‌های غیرمثلی چگونه می‌توانند ویژگی کلکسیونی بودن یک آیتم را ایجاد کنند.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

در حال حاضر سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما اغلب کسانی که به سمت این سرمایه گذاری پر سود و رونق گام برداشته اند با دغدغه انتخاب یک کیف پول  مطمئن مواجه هستند. کیف پول های خارجی زیادی هم هستند که در این زمینه فعالیت دارند اما آنچنان که باید اعتبار بالایی ندارند و قابل اعتماد نیستند. شاید با خود فکر کنید چقدر خوب بود که یک کیف پول ایرانی وجود داشت و سرمایه خود را بدون دردسر در آن قرار داد.

اما آیا در ایران کیف پولی مطمئن و با اعتبار وجود دارد که ما بتوانیم سرمایه خود را در آن ذخیره کنیم؟ در پاسخ یه این سوال باید گفت بله. در اینجا می خواهیم کیف پولی مطمئن و با اعتبار بالا را به شما معرفی کنیم که با خیال راحت بتوانید از امکانات آن استفاده کنید و دیگر دغدغه ای بابت از دست رفتن سرمایه خود هم نداشته باشید.

برای کسانی که با دنیای رمز ارزها سر و کار دارند داشتن یک کیف پول مطمئن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. کیف پولی اخیرا معرفی شده با نام کیف پول من، که اگر بخواهیم آن را با نمونه های مشابه خارجی مقایسه کنیم هیچ کمبودی نسبت به آن ها نداشته و از مهمترین مزیت که همان پشتیبانی از زبان فارسی است برخوردار است. همچنین جدای از این ها برای کاربران ایرانی امکانات بیشتری را نسبت به کیف پول های خارجی در اختیار کاربران قرار می دهد.

به منظور ذخیره سازی رمز ارزها به یک کیف پول ارز دیجیتال احتیاج داریم. فناوری بلاک چین روز به روز در حال توسعه می‌باشد و دایره علاقه مندان به این حوزه هر روز گسترده تر می‌شود. رمز ارزها اصلا هیچ وجود خارجی ندارند بنابراین شما نمی‌توانید پول واقعی در کیف پولتان بگذارید. اما از روش کلید عمومی و روش خصوصی، که چیزی جز مجموعه‌ای کاراکتر نیستند، می‌توانید مالکیت خود را بر دارایی‌های ارز دیجیتال نشان دهید. برای ذخیره‌سازی و مدیریت این کلیدها به یک کیف پول نیاز دارید نیاز دارید.

یک تراکنش کریپتویی از تلفیق کلید عمومی و خصوصی شما به نتیجه می‌رسد. وقتی برای اولین بار یک کریپتوکارنسی را می‌خریم، به یک کیف پول پشتیبانی‌ کننده از آن نیاز داریم. البته نحوه کار با ولت عادی متفاوت است. در این کیف پول کریپتوکارنسی خود را ذخیره نکرده و فقط آدرس کوین‌های متعلق به کاربر در آن نگهداری می‌شوند.

کلید عمومی در واقع یک ورژن هش می‌باشد. آدرس کیف پول شما از اعداد و حروف تشکیل می‌شود. در واقع با این کار سطح امنیت ولت شما بالاتر می‌رود. این فن‌آوری ارتباط بین کلید عمومی و خصوصی را مشخص می‌کند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

کیف پول برنامه ای است که روی موبایل یا رایانه شما نصب می‌شود. به علت گسترش استفاده کاربران از موبایل امروزه کیف پول‌های تلفن همراه نیز به شدت افزایش پیدا کرده‌اند. برای انتخاب کیف پول بیت کوین شما گزینه‌های زیادی دارید تنها کافی است در گوگل پلی، ولت بیت کوین را سرچ کنید. توسط کیف پول می‌توانیم ارز دیجیتال ارسال یا ذخیره کنیم. این ولت‌ها حاوی کلید عمومی و خصوصی بر روی بستر بلاک چین است که از این کلیدها برای نشان دادن مالکیت در بلاک چین استفاده می‌گردد.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

نکات مهمی که در انتخاب کیف پول باید دقت داشته باشید، توجه به مواردی مانند امنیت، اعتبار، پشتیبانی، امکانات پیشرفته برای استفاده و سهولت کار است. با ذخیره کلیدهای خصوصی روی گوشی خطر تحریم و بلوکه شدن کاهش می‌یابد. به علت این که کنترل این کلید خصوصی در اختیار کاربر است.

پیش از آن که بخواهیم به تحقیق درباره انواع ولت ارز دیجیتال بپردازیم، ابتدا باید با چگونگی و نحوه کار با کیف پول آشنا شویم و هدف استفاده از آن‌ها را بدانیم.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

 

 

 

اتریوم در واقع پلتفرمی متن باز مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که به توسعه دهندگان امکان ساخت و گسترش برنامه های کاربردی غیرمتمرکز (Dapps) مانند قراردادهای هوشمند (Smart Contracts) و دیگر برنامه های پیچیده مالی را می دهد. این برنامه‌ها تحت کنترل و نظارت هیچ سازمان و نهادی نخواهند بود و تراکنش‌ها و معاملات روی شبکه اتریوم به صورت کاملاً مستقل از بانک‌ها یا سایر نهادهای مالی انجام می‌شوند.

در واقع می شود اتریوم را به عنوان بیت کوینی در نظر گرفت که قابل برنامه نویسی است و توسعه دهندگان توسط آن می توانند با بکارگیری تکنولوژی بلاک چین برای ایجاد کسب و کار، تشکیلات دیجیتالی و … بدون نیاز به هیچ شخص ثالثی وارد عمل بشوند.

تعریف اتریوم به زبان ساده

پس اگر بخواهیم اتریوم را به زبان ساده تعریف کنیم، باید بگوییم اتریوم شبکه‌ای مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین است که امکان ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. این برنامه‌های غیرمتمرکز، با استفاده از قراردادهایی به نام قرارداد هوشمند ایجاد می‌شوند و ویژگی بارز آنها، نبود امکان تقلب، سانسور، از کار افتادن و دخالت شخص ثالث است.

 

چرا برنامه‌های نامتمرکز جذاب هستند؟

بلاک‌چین بیت‌کوین سوابق تراکنش‌های بیت‌کوین را نگه‌داری می‌کند. بلاک‌چین اتریوم توکن‌های اتر را در کیف پول‌های افراد نگه‌داری می‌کند. اما جدیدترین وضعیت قراردادهای هوشمند و همچنین کد هر یک از این قراردادها را نیز ذخیره می‌کند.

بلاک‌چین یک دفتر کل توزیع یافته است که در چند مکان مختلف ذخیره می‌شود و بدین ترتیب داده‌های قرارداد هوشمند بر روی گره‌های اتریوم قرار می‌گیرند. اگر یک قرارداد هوشمند که به نام برنامه نیز نامیده می‌شود بر روی بلاک‌چین ایجاد کنید، این برنامه به روش نامتمرکزی ذخیره و اجرا می‌شود.

اگر از برنامه‌ای که بر بستر اتریوم ساخته شده است، استفاده نمایید، هم کد برنامه (قرارداد هوشمند) و هم داده‌های شخصی (وضعیت قرارداد هوشمند) را می‌توان بر روی بلاک‌چین ذخیره کرد. هر زمان که از اپلیکیشن استفاده کرده و داده‌های خود را تغییر می‌دهید، گره‌های اتریوم وضعیت قرارداد هوشمند را به‌روزرسانی می‌کنند. ابن بدان معنی است که هیچ نقطه مرکزی شکست (Point of Failure) وجود ندارد که باعث شود شما دسترسی خود به داده‌ها را از دست بدهید و یا برنامه‌ای که استفاده می‌کنید خدمات خود را متوقف کند.

داده‌ها و کد برنامه شما بر روی گره‌هایی در سراسر دنیا پشتیبانی می‌شود و هیچ کس نمی‌تواند آن گره‌ها را خاموش کند. البته داده‌های شما از سوی بلاک‌چین رمزنگاری شده‌اند و بنابراین هیچ کس دیگر نمی‌تواند آن‌ها را بخواند.

ارز دیجیتال یا کوین اتر چیست؟

پیش از این در دوره رایگان آموزش ارزهای دیجیتال تیم خبرچین اشاره کردیم که تمام شبکه‌های بلاکچینی یک ارز دیجیتال بومی مخصوص به خودشان دارند و درباره بلاک چین اتریوم، این ارز دیجیتال، اتر (ETH) است. عده‌ای به هنگام صحبت کردن درباره این رمزارز، به اشتباه آن را اتریوم می‌نامند؛ اما باید بدانید اتریوم نام شبکه است و اتر نام رمزارز این شبکه است.

برای اینکه یک تراکنش در شبکه اتریوم انجام شود، باید مقدار مشخصی ارز دیجیتال اتر به عنوان کارمزد بپردازیم. درواقع کارمزد تمام تراکنش‌های روی شبکه اتریوم و برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر این شبکه، توسط رمزارز اتر پرداخت می‌شود. به بیان دیگر، اتر تنها یک رمزارز نیست؛ بلکه به نوعی سوخت برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است. اگر کسی بخواهد تغییری روی برنامه‌هایی که روی شبکه هستند ایجاد کند، باید ابتدا کارمزد آن را پرداخت کند تا اعضای شبکه انگیزه کافی برای پردازش کردن درخواست او را داشته باشند.

کارمزد تراکنش‌های شبکه به طور خودکار و بر مبنای میزان سوخت (GAS) مورد نیاز برای انجام آن تراکنش، محاسبه می‌شوند. درواقع میزان سوخت مورد نیاز، بر اساس مقدار قدرت محاسباتی مورد نیاز برای انجام آن تراکنش تعیین می‌شود. اتریوم پلتفرمی است که استفاده از بلاک‌چین در زندگی روزمره ما را ممکن کرده است.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

 

این روزها هر کسی که یک بار نام بیت کوین و ارزش آن به گوشش خورده باشد، به سرعت دنبال راهی برای به دست آوردن مقداری بیت کوین می‌رود و می‌خواد وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شود. خرید یا استخراج بیت کوین حالا یک تجارت است؛ اما این تجارت تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا اصلا ارزش آن را دارد که از همین امروز وارد تجارت بیت کوین شویم؟ بیت کوین روز به روز در حال کمیاب‌تر و در عین حال با ارزش‌تر شدن است. تحقیق بیشتر در مورد تعداد باقی مانده بیت کوین، آمار و اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این مقدمه به این دلیل از کلمه باقی مانده استفاده کردیم، چرا که مقدار قابل توجه‌ای از بیت کوین به دلایل مختلفی گم شده که در این مطلب به چرایی آن می‌پردازیم. اما قبل از هر چیز، بگذارید ببینیم چه مقدار بیت کوین در دنیای دیجیتالی امروز باقی مانده است.

 

به طور کلی چقدر بیت کوین وجود دارد؟

۲۱ میلیون، رقم نهایی میزان بیت کوین است که هنوز همه آن استخراج نشده و در چرخه گردش تبادلات این ارز دیجیتال قرار نگرفته است. در حال حاضر، ۱۷.۷ میلیون از این ارز با ارزش استخراج شده و عرضه کلی این ارز هر چهار سال یک بار نصف می‌شود که به آن هاوینگ بیتکوین هم میگویند. به دلیل این معادله، آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد و بعد از آن، به دلیل محدودیت ایجاد شده در پروتکل بیت کوین، هیچ بیت کوین جدیدی قابل استخراج نخواهد بود.

اما مسئله مهم این است که همه این ۱۷.۷ میلیون بیت کوین استخراج شده، فعال و موجود برای تبادل و تجارت نیستند، چرا که بخشی از این رقم گم شده است. بنابراین در واقعیت، ۱۷.۷ میلیون بیت کوین در گردش نیستند.

 

چه مقدار بیت کوین برای تجارت و تبادل وجود دارد؟

به دلیل کمیابی و تعداد محدود بیت کوین، هر شخصی که در فضای ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کند، در مورد میزان باقی مانده بیت کوین برای استخراج و میزانی که استخراج شده، هیجان خاصی دارد! طبق آخرین مطالعات انجام شده توسط Chainalysis، یک شرکت آنالیز بلاکچین متخصص در ایجاد اعتماد در فضای بلاک چین، ۴ میلیون بیت کوین گم شده و غیر قابل برگشت است. از این رو، این مقداری بیت کوین در چرخه تبادلات این ارز دیجیتال وجود ندارد.

در واقعیت، از ۱۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۹۸۷ بیت کوین استخراج شده، تنها ۱۳ میلیون برای تبادلات ما موجود است. این میزان شامل بیت کوین های گم شده به دلیل از دست رفتن کلید‌های خصوصی کاربران، مقدار بیت کوین قفل شده برای ساتوشی ناکاماتو و مرگ افرادی است که بیت کوین را ذخیره کرده بودند.

  • جالب است بدانید که چند سال قبل یک کارمند IT، یک هارد دیسک که شامل ۷۵۰۰ هزار بیت کوین بود را دور ریخته است.
  • همچنین ادیتور سایت Gizmodo هارد درایوی شامل ۱۴۰۰ بیت کوین را در سال ۲۰۱۲ دور ریخت! و این دو تنها دو مثال کوچک از چگونگی از دست رفتن ۴ میلیون بیت کوینی هستند که امروزه به ارزش به شدت بالایی رسیده است. 

    چه مقدار بیت کوین برای استخراج کردن باقی مانده است؟

    با این که مقدار قابل توجهی از بیت کوین‌ها گم شده است، هنوز نزدیک به ۳.۳ میلیون ارز برای استخراج کردن باقی مانده و این میزان، به دلیل معادلات گنجانده شده در سیستم عرضه بیت کوین، در طول بیش از ۱۰۰ سال دیگر استخراج خواهد شد.

    در نظر داشته باشید که با وجود گم شدن بسیاری از بیت کوین‌ها در گذشته، هنوز این امکان وجود دارد که در آینده، از این ۳.۳ میلیون بیت کوین باقی مانده برای استخراج و ۱۳.۷ میلیون بیت کوین استخراج شده، مقدار قابل توجه‌ای بیت کوین گم شود.

    البته نرخ از دست رفتن بیت کوین در حال حاضر و در آینده، به طور قابل توجه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد چرا که سرمایه گذاران بالغ‌تر و آگاه‌تر شده‌اند و البته که قیمت بیت کوین زیاد است و به کسی اجازه نمی‌دهد تا با سهل انگاری‌های عجیب این ارز دیجیتال را از دست دهند.

    اما آیا برای شما سوال شده است که چه بر سر بیت کوین‌های گم شده می‌آید؟

    خب، بیت کوین‌های گم شده برای همیشه در آدرس‌های خصوصی افرادی که دیگر به آن‌ها دسترسی ندارند و کلید خود را گم کرده‌اند، باقی خواهد ماند. بنابراین هیچ شخصی صاحب آن بیت کوین‌های گم شده نیست و در شبکه بیت کوین برای همیشه دست نیافتنی خواهند ماند. در دسته‌ای دیگر، نقص‌های فنی در برخی صرافی‌ها نیز دیگر دلیل گم شدن بیت کوین‌ها هستند.

     

    چطور از گم شدن بیت کوین جلوگیری کنیم؟

    ضرب المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید «پیش گیری بهتر از درمان است». ما به عنوان یک سرمایه دار بیت کوین باید در مورد روش‌های مراقبت‌های نگهداری این ارز ارزشمند دقت و عملکرد لازم را به خرج دهیم. برخی از نکاتی که باید در مورد نگهداری بیت کوین رعایت شود:

  • از کیف پول و کلید‌های خصوصی بیت کوین خود تا حد امکان نسخه پشتیبان تهیه کنید
  • بهتر است برای امنیت هر چه بیشتر از کیف پول‌ها سخت افزاری مانند Ledger Nano X یا Trezor Model T به منظور ذخیره بیت کوین استفاده کنید.
  • برنامه‌ای بر اساس مرگ احتمالی خود داشته باشید تا خانواده یا شخصی که به او اعتماد دارید قادر به دسترسی به بیت کوین شما باشند.
  • از کیف پول‌های HD برای مدیریت هر چه بهتر سرمایه خود استفاده کنید.
  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

دوره نقطه صفر ارزهای دیجیتال
دوره نقطه صفر ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال

امروز در دنیایی زندگی می­‌کنیم که کسب و کارهای انلاین درآمد بیشتری نسبت به کسب و کار‌های سنتی دارند. جامعه به دنبال سرعت و تکنولوژی حرکت می­‌کند و هر روز راه­‌های جدیدی برای حل سریع‌­تر مسائل به وجود می ­آیند. ارزهای دیجیتال برای تغییر قوانین آماده اند. اما ارز دیجیتال چیست؟ به همه‌­ی پول­‌هایی که در اینترنت قابلیت نگهداری را دارند، ارز دیجیتال می‌­گوییم.
هرچه که به سمت آینده گام برمی‌­داریم ، کاربرد ارزهای کاغذی کم­تر و دنیای ارزهای دیجیتال پر رونق­‌تر می­شود. ارزهای دیجیتال شفافیت و امنیت بالا را برای دنیای ما به ارمغان آورده‌اند. بیت­ کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال، آمده است تا پول دنیا شود.

 

تا این دوره را مشاهده نکردید، وارد دنیای ارزهای دیجیتال نشوید!

ما سعی کردیم تا در یک دوره کاملا رایگان، مفاهیم پایه در مورد ارزهای دیجیتال را به شما آموزش بدهیم. بعد از توضیحات پایه، به سراغ معرفی انواع کیف پول‌­ها رفتیم و کار با کیف پول­‌ها را آموزش دادیم. سپس انواع روش‌های درآمد‌زایی از ارزهای دیجیتال را بررسی کردیم. در این قسمت شما را با سرمایه‌­گذاری، ترید کردن و استخراج آشنا کردیم و تجربیات تیم را در اختیار دانشجویان قرار دادیم.
در ادامه وارد بحث صرافی­‌ها شدیم و کار با صرافی بایننس ( که معتبر ترین صرافی جهانی در این حوزه است ) را آموزش دادیم. در صرافی بایننس، شما می­‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را به هم­دیگر تبدیل کنید. بعد از کار با صرافی­‌ها به سراغ پروژه‌­های اسکم یا کلاه­برداری رفتیم. از آن­‌جایی که دنیای ارزهای دیجیتال، دنیای نوپایی است، هر روزه پروژه‌­های کلاه­برداری زیادی پا به عرصه می­‌گذارند و با وعده‌ ­های دروغ، سرمایه‌ مردم را به تاراج می‌­برند. در این پروژه‌­ ها، همیشه ویترین ­‌های زیبایی از جمله دفاتر زیبا و سمینار­های پرجمعیت را می­‌بینیم. اما نگران نباشید، ما به شما قوانین بازی این پروژه‌­ها را آموزش دادیم.

 

چرا دوره نقطه صفر ارزهای دیجیتال

ما ادعا می­‌کنیم که این دوره، با بیشتر دوره‌­های پولی ارزهای دیجیتال متفاوت است. چرا که ما، مطالب را به صورت عملی و کاربردی به دانشجویان آموزش داده‌ایم. به عنوان مثال بعد از ساخت اکانت صرافی بایننس، مبلغی را وارد صرافی کردیم و با آن مبلغ، خرید و فروش­‌های متعددی انجام دادیم. بعد از اینکه انواع روش­ های خرید و فروش را به صورت عملی آموزش دادیم، مبلغی را به کیف پول انتقال دادیم و تمامی این مراحل برای دانشجویان نمایش داده شده است. نقطه مثبت دیگر این دوره ، کیفیت ویدیوها و تدوین حرفه‌­ای دوره هست که جذابیت دوره را چند برابر کرده است.

 

چرا رایگان

خوشبختانه دوره­‌های آموزشی زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال در سایت­‌های مختلف موجود هست. اما مطالب ارائه شده در اکثر این دوره‌­ها به صورت تئوری بوده و همین باعث اشتباهات زیاد و از دست رفتن سرمایه کاربران در این حوزه شده است.  هدف ما از رایگان کردن این دوره این بوده که هر کسی که به این حوزه علاقه دارد، بتوانند اصول این حوزه را به صورت صحیح آموزش ببینند.
استفاده و انتشار این دوره کاملا رایگان است. اگر می‌­خواهید به کسی هدیه ارزشمند بدهید، این دوره را برای او ارسال کنید و او را با یکی از تکنولوژی ­‌های مهم آینده آشنا کنید.

 

چرا خبرچین

یکی از مهمترین دغدغه­‌ها‌ی تیم خبرچین، بالا رفتن آگاهی مردم در حوزه­ ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل، اولین تیمی هستیم که به صورت تخصصی به معرفی پروژه­‌های کلاه­برداری( scam projects ) پرداخته ­‌ایم و برای اثبات ادعای خود، دلایل کافی را ارائه داده‌ایم و این ماموریت هم‌چنان ادامه دارد. ویدیوهای زیادی در مورد پروژه‌های اسکم درست کردیم که  از طریق صفحه­‌ی اینستاگرام خبرچین در دسترس هستند. مفتخر هستیم که در زمان اندکی که در خدمت شما همراهان بوده‌ایم، توانسته­‌ایم سهمی اندک در ارتقائ آگاهی جامعه در حوزه ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

ایرانی‌ها چطور از بایننس ارز دیجیتال بخرند؟

بسیاری از کاربران ایرانی خرید ارز دیجیتال از بایننس را به خرید از صرافی های ایرانی ترجیح می دهند. عموما کاربران به دلیل پرداخت سریع، کارمزد پایین، پشتیبانی از ارزهای زیاد و آسانی استفاده از بایننس، این صرافی را جایگزین استفاده از صرافی های داخلی می کنند.

بایننس یکی از بزرگترین صرافی های بین المللی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین ، اتریم ، تتر ، کاردانو ، است که بین بسیاری از کاربران ایرانی محبوبیت دارد و توانسته حجم معاملات بسیاری را در خود جای دهد.

در این جا به چند سوال در بایننس پاسخ می دهیم.

چرا کاربران بایننس را به دیگر صرافی ها ترجیح می دهند؟

بایننس در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیاست که کاربران سراسر جهان می‌توانند در آن به معامله یا همان ترید ارزهای دیجیتال بپردازند. .

 

بایننس (Binance) یک صرافی جهانی است که میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان دارد و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال در آن خرید و فروش می‌شود. ساخت حساب در سایت بایننس کاملا رایگان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد، اما خیلی سریع رشد کرد و رقبای خود را پشت سر گذاشت. حجم معاملات روزانه بایننس به طور میانگین به بیش از ۱.۲ میلیارد دلار می‌رسد که این یعنی نقدشوندگی و تعداد خریداران و فروشندگان در این صرافی به شدت بالاست.

با وجود محدودیت‌ها، کاربران چطور در این صرافی فعالیت می‌کنند؟

همانطور که میدانید صرافی بایننس کشور ایران را تحریم کرده و کاربران ایرانی با استفاده از وی پی ان های معمولی نمی توانند در این صرافی فعالیت کنند. چرا که بایننس در صورت مشاهده تغییر آی پی، اکانت شما و همچنین دارایی شما را مسدود می کند.

با این حال، شاید برای شما سوال باشد که کاربران ایرانی چطور در بایننس فعالیت می کنند؟ جواب سوال ساده است. کاربران جهت فعالیت در این صرافی، از سرور مخصوص بایننس استفاده می کنند. این سرور به کاربران کمک می کند که به راحتی و بدون هیچ مشکلی در این صرافی فعالیت کنند.

جهت خرید vps برای بایننس می توانید به وب سایت بیت سرور مراجعه کنید.

چطور از بلاک شدن اکانت در بایننس جلوگیری کنیم؟

همان طور که گفته شد، کافی است از یک vps قدرتمند استفاده کنید تا جلو بلاک شدن اکانت خود را بگیرید. سرور مجازی در واقع به شما کمک می کند تا با یک آی پی ثابت به بایننس متصل شوید و این آی پی هرگز تغییر نخواهد کرد. بنابراین بایننس هرگز به این موضوع شک نخواهد کرد که شما از سیستمی در ایران به آن وصل شده اید.

بسیاری از وب سایت ها متاسفانه این روزها اقدام به فروش وی پی ان می کنند و آن را به اسم vps به فروش می رسانند. کاربران زیادی گزارش داده اند که بدلیل انتخاب نامناسب وب سایت، تمام سرمایه و اطلاعات اکانت خود در صرافی بایننس را از دست داده اند.

بنابراین حتما سعی کنید که از یک سرور مطمئن برای خرید ارز دیجیتال از بایننس استفاده کنید. بهترین سرور مجازی مخصوص بایننس را می توانید از وب سایت بیت سرور تهیه کنید.

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

با افزایش حضور کاربران ایرانی در بازار ارزهای دیجیتال و استفاده از پلتفرم بایننس، تعداد خطاها و پیام بلاک بایننس توسط این صرافی در این مدت بسیار مشاهده شده است. این اتفاق ممکن است برای تمام افراد ایرانی که در این صرافی مشغول به فعالیت هستند اتفاق بیفتد و خبرچین در این مقاله سعی کرده است که دلایل آن را توضیح دهد و اگر این اتفاق برای شما هم افتاده باشد به راهکار هایی جهت رفع این مشکل اشاره کرده ایم. ابتدا لازم است قبل از خواندن این مقاله مقاله مربوط به همه چیز در مورد صرافی بایننس را مطالعه بفرمایید تا با آگاهی کامل به ادامه این مقاله بپردازیم.

چرا حسابم در صرافی بایننس مسدود شده است؟

بعضی اوقات زمانی که در صرافی بایننس کار می‌کنید ممکن است به دلیل نداشتن اطلاعات کافی دست به فعالیت هایی بزنید که از نظر صرافی بایننس مشکوک به نظر بیاید و برای جلوگیری از هک شدن حساب شما آن را مسدود کند و با پیام بلاک بایننس توسط این صرافی مواجه شوید.

 باید در نظر داشته باشید که تمامی این اعمالی که صرافی بایننس در مورد مسدود کردن حساب شما انجام می‌دهد فقط به خاطر خود شما است و به همین دلیل است که این صرافی به واسطه امنیت زیاد خود در میان مردم تبدیل به محبوب ترین صرافی مورد استفاده شده است، در نتیجه این صرافی هیچگونه علاقه ای به دزدیدن پول شما ندارد و در واقع سرمایه ای که ما در این صرافی در اختیار داریم نسبت به ارقامی که در این بازار در حال گردش است بسیار ناچیز است.

اگر شما در این صرافی سرمایه ای را داشتید و هم اکنون حسابتان مسدود شده است نگران نباشید زیرا با انجام کارهایی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم خود شما می‌توانید بدون کمک یا هزینه کردن سرمایه تان را بازیابی کنید. قبل از این که به مرحله رفع مسدودیت بپردازیم باید به نکاتی اشاره کنیم. دو موضوع مهم در اینجا وجود دارد.

نکاتی که باید به آن ها توجه داشته باشید

۱. بیشتر افراد از این که نباید با چه IP هایی وارد این صرافی شوند اطلاعات کافی ندارند. با درک این اطلاعات و عمل کردن به آن ها شما دیگر در قدم اول از خطر مسدود شدن در امان مانده اید و دیگر نیازی به بازیابی مجدد حساب خود نخواهید داشت.

۲. نکته دیگر که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی پیام های داخل پلتفرم بایننس را که برای شما به نمایش داده می شود به منزله مسدود شدن شما نیست، با دیدن این پیام ها خود را نگران نکنید.

IP های مجاز

برای رسیدگی به نکته اول فقط کافی است که در داخل وب سایت بایننس (https://www.binance.us/en/home) در قسمت پایینی این وبسایت در ستون About us گزینه Terms را انتخاب کنید. با انتخاب کردن این گزینه صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در آن لیست تمامی کشورهایی که برای استفاده از سرویس های بایننس منع شده‌اند وجود دارد. این لیست تحریم های بایننس هر چند روز یکبار به روز رسانی خواهد شد. در نتیجه به یاد داشته باشید که هر بار که می خواهید با این پلتفرم کار کنید قبل از آن این قسمت را بررسی نمایید.

در این لیست سه نوع کشور وجود دارد که نمی‌توانند از این صرافی استفاده کنند. لیست کشورهایی که توسط بایننس تحریم شده‌اند، لیست کشورهایی که خود دولت های آن ها جامعه خود را از استفاده از این پلتفرم منع کرده‌اند و بایننس موظف است که به این کاربران خدمات ارائه ندهد و کشورهایی که به بایننس اعلام کردند که برای استفاده ساکنین این کشورها باید از آن ها احراز هویت بخواهد.

کشورهای حوزه بالکان کاملاً جزو کشورهای تحریمی پلتفرم بایننس محسوب می‌شوند و کاربران این حوزه اجازه فعالیت ندارند، کشورهایی مانند صربستان، مقدونیه، آلبانی و بوسنی جزو این کشورها هستند. کشور های بلاروس، برمه، ساحل عاج، کوبا، جمهوری خلق کنگو، ایران، عراق، لیبی، کره شمالی، سودان، سوریه و زیمبابوه جزو کشورهای ممنوعه هستند و تحریم های بایننس شامل حال این کشورها می‌شود.

کشورهایی که خود دولت آن ها استفاده از این صرافی را برای ساکنین خود ممنوع کرده اند و صرافی بایننس موظف است که از این قوانین تبعیت کند، کشورهایی مانند ایالات متحده، آلمان، کره جنوبی و فرانسه هستند. در صورت برخورد با پرسشی مانند آیا این که شما کاربر چنین کشورهایی هستید؟ گزینه خیر را انتخاب نمایید. کشورهایی هم مانند انگلیس چین، روسیه و هند نیز برای استفاده از بایننس قوانینی را تصویب کرده‌اند و این صرافی موظف است که برای ارائه خدمات به این کاربر ها از آن ها احراز هویت بخواهد.

پس در نظر داشته باشید که با IP این کشور ها هرگز وارد صرافی بایننس خود نشوید و از IP کشورهایی مانند امارات ترکیه و کشورهای اروپایی دیگر که جزو این دسته نیستن استفاده کنید. به یاد داشته باشید که IP سیستم خود را هر بار تغییر ندهید و یا از یک وی پی ان استفاده کنید که IP شما را دائماً تغییر ندهد. برای مطمئن شدن از آدرس IP خود می توانید در گوگل جمله what is my IP را جستجو کنید تا IP شما را نشان دهد. توصیه می شود که برای هر بار استفاده از این پلتفرم این کار را انجام دهید تا از سالم بودن IP خود مطمئن شوید. با انجام دادن چنین راهکارهای ساده‌ای شما هرگز دچار مسدود شدن حساب خود نمی شوید و دیگر نیازی به رفع این مسدود شدن ندارید.

هر پیغامی نشانه مسدود شدن است؟

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

امروزه ارز‌‌های دیجیتال به ‌بخش جدایی‌ناپذیر از دارایی مردم تبدیل شده‌اند و شانه‌به‌شانه با ارز‌‌های فیات در رقابت هستند. بلاکچین نامی آشنا برای همه افرادی است که در حوزه رمزارز‌ها فعالیت می‌کنند. در واقع بلاکچین سیستمی است که می‌توان انواع اطلاعات و گزارشات را در آن ثبت کرد و بین تمام اعضا به اشتراک گذاشت.

شناخت انواع بلاکچین نقش موثری در شناخت صحیح ارز‌‌های دیجیتال دارد. از این رو ما در این مقاله قصد داریم انواع بلاکچین به همراه مفهوم آن‌ها را به زبان ساده شرح دهیم. برای آشنایی بیشتر تا انتهای مقاله با خبرچین همراه باشید.

 

فناوری بلاکچین چیست؟

بلاکچین یک دفترکل غیرمتمرکز (غیرمتمرکز یعنی هیج واحدی مانند دولت یا شخص ثالت روی آن نظارت و کنترل ندارد) است که کلیه اطلاعات ثبت شده در آن میان همه کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود. می‌توان اطلاعات جدیدی را به زنجیره بلوکی اضافه کرد و بعد از اضافه شدن، امکان دستکاری، تغییر و حذف آن وجود ندارد.

برای درک بهتر، بلاکچین را مانند یک ساختمان در نظر بگیرید که از آجر‌هایی ساخته شده است، اینجا بلاکچین نقش ساختمان دارد و بلاک‌‌ها آجر‌هایی هستند که به یکدیگر متصل شده و اطلاعات در آن‌ها ثبت می‌شود.

انواع بلاکچین

 

پایه و اساس بلاکچین بر سه رکن تمرکز‌زدایی و توزیع اطلاعات، شفافیت و تغییرناپذیری استوار است و الگوریتم اجماع (قوانینی برای توافق اعضای شبکه روی یک نسخه واحد اطلاعات) مهم‌ترین‌بخش آن را تشکیل می‌دهد. بلاکچین تنها در یک نسخه عرضه نمی‌شود و دارای انواع مختلفی است که هر کدام تفاوت‌‌هایی با نسخه اصلی داشته و از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردار هستند.

انواع مختلف فناوری بلاکچین چیست؟

حال که با مفهوم فناوری بلاکچین آشنایی پیدا کردید، اکنون وقت آن رسیده تا با انواع بلاکچین آشنا شوید. به طور کلی چهار نوع بلاکچین وجود دارد که هر کدام برای شرایط مختلف با ویژگی‌‌های متفاوت ایجاد شده‌اند. انواع بلاکچین‌ به شرح زیر است:

انواع بلاکچین

  • بلاکچین عمومی (Public) مانند بیت کوین، لایت کوین
  • بلاکچین خصوصی (Private) مانند هایپرلجر (Hyperledger) و R3 Corda
  • بلاکچین ترکیبی (Hybrid) مانند دراگون چین (Dragonchain)
  • بلاکچین گروهی (Consortium)

چرا به انواع مختلف بلاکچین نیاز داریم؟

مهم‌ترین و اساسی‌ترین کاربرد بلاکچین فراهم‌سازی بستری امن و مطمئن برای انجام تراکنش‌‌ها یا تبادل اطلاعات مختلف است. افراد از فناوری بلاکچین و دفتر کل توزیع شده (Distributed Ledger)، به اشکال متفاوتی استفاده می‌کنند. برای مثال بیت کوین را در نظر بگیرید؛ بیت کوین یک بلاکچین عمومی است.

چرا بیت کوین را جز بلاکچین‌‌های عمومی دسته‌بندی می‌کنند؟ زیرا افراد در سراسر دنیا می‌توانند به یک گره (به هر کاربر که از طریق کامپیوتر به شبکه بلاکچین ملحق می‌شود یک گره (Node) می‌گویند.) در شبکه تبدیل شده و تراکنش‌‌ها و سایر گره‌‌ها را تایید می‌کند.

دلایلی برای وجود انواع بلاکچین

حال فرض کنید یک شرکت از بلاکچین خصوصی استفاده می‌کند. این شبکه یک بلاکچین خصوصی خواهد بود که تنها اعضای آن شرکت می‌توانند به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشند و افراد دیگر اجازه ورود به آن را نخواهند داشت. در شبکه‌‌های خصوصی گره‌‌های محدود و مجازی وجود داد که توسط مدیر شبکه کنترل می‌شود.

انواع بلاکچین

 

اطلاعات مبادله شده میان اعضا در این نوع بلاکچین‌‌ها درون شبکه باقی می‌ماند. اگر یک گره مایل به اضافه شدن به شبکه باشد نیاز به اجازه مدیر شبکه دارد. یک شرکت می‌تواند تصمیم بگیرد مقیاس شبکه خود به چه اندازه باشد، و آیا تنها به شعبات داخلی محدود شود یا حتی در سطح بین‌المللی هم می‌توان آن را توسعه داد. به این ترتیب انواع بلاکچین براساس نیازمندی‌‌ها ایجاد شده است.

تمرکز و عدم تمرکز در بلاکچین به چه معناست؟

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

عرضه اولیه سکه ( Initial Coin Offering ) که به اختصار ICO نامیده می شود و در آن تیم توسعه دهنده پروژه ارز دیجیتالی که در مرحله پیش تولید است به منظور جذب سرمایه پروژه خود اقدام به پیش فروش توکن ها و دریافت وجه آن ها به صورت سایر ارز های دیجیتال معتبر و یا ارز های فیات می کنند .

تمامی پروژه های ارز دیجیتالی که در مرحله پیش از اجرایی شدن هستند به منظور پیشبرد اهداف و پیشرفت سریع تر در انجام امور خود نیازمند تامین

سرمایه مالی می باشند ، از این رو بسیاری از توسعه دهندگان پروژه های ارز دیجیتال اقدام به عرضه اولیه توکن ها یا همان ارز های دیجیتال نو ظهور خود و پیش فروش آن ها قبل از تولید می کنند .

از آنجایی که اگر این پروژه ها عملی شوند و پیشرفت خوبی داشته باشند در نتیجه آن قیمت توکن های در دست افراد چند برابر شده و از این راه سود چشمگیری نصیب این سرمایه گذاران می شود لذا عده زیادی ترغیب به خریداری کردن این ارز های دیجیتال می شوند .

با توجه به کلاه برداری های بسیار زیادی که از سوی افراد سود جو با استفاده از تبلیغات بی اساس و با هدف ترغیب افرادی که اطلاعاتی در رابطه با ICO نداشته و به تازگی وارد بازار ارز دیجیتال شده اند جهت سرمایه گذاری بر روی پروژه های تقلبی یا شت کوین ها لذا در ادامه لازم به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف ICO و ویژگی های آن پرداخته شده است .

تعریف عرضه اولیه سکه یا ICO

همانطور که گفته شد عرضه اولیه سکه ( Initial Coin Offering ) که به اختصار ICO نامیده می شود و به عبارتی همان پیش فروش انواع ارز دیجیتال نوظهور توسط تیم توسعه دهنده آن پروژه جهت تامین مالی و پیشرفت سریع تر طرح در دست اجرا می باشد . لازم به ذکر است که این اقدام معمولا بر روی ارز های دیجیتالی که دارای یک تکنولوژی جدید و مبتنی بر شبکه بلاک چین هستند صورت می گیرد .

سرمایه گذاران برای خرید این توکن ها می توانند از سایر ارز های دیجیتال معتبر ( مانند بیت کوین ، اتریوم و ... ) و یا ارز های فیات ( مانند دلار ، ریال و ... ) استفاده کرده و متناسب با آن ارز دیجیتال در حال تولید را خریداری کند . چنانچه این پروژه با موفقیت اجرایی شود در نتیجه آن در مدت زمان کوتاهی قیمت این رمز ارز ها شامل رشد چشمگیری خواهد شد و سود قابل توجهی را نصیب این افراد خواهد کرد .

نکاتی در رابطه با عرضه اولیه سکه یا ICO

با توجه به تعریفی که از عرضه اولیه سکه ICO در بازار ارز دیجیتال داشتیم بسیاری از سرمایه گذاران به ویژه افراد تازه واردی که تجربه کمی در زمینه فعالیت در این بازار دارند ترغیب به خرید این نوع ارز دیجیتال می شوند ، لذا لازم است تا در ادامه به ذکر چند نکته در رابطه با عرضه اولیه سکه جهت آشنایی هرچه بیشتر افراد با این نوع ارز قبل از اقدام به خرید آن ها پرداخته شده است . از جمله این نکات عبارتند از :

 از آنجایی که معاملات در بازار دیجیتال به صورت ناشناس و تقریبا برگشت ناپذیر می باشند لذا فرصتی مناسب برای افراد سودجو فراهم گشته تا با تبلغیات دروغین اقدام به فروش رمز ارز های جعلی و بی اساس کنند .

 گاهی امکان دارد که پروژه ارز دیجیتال واقعی باشد اما بر طبق برنامه ریزی ها پیش نرفته و شکست بخورد که در نتیجه آن سرمایه گذران این رمز ارز ها متحمل زیان های سنگینی می شوند .

 این نوع سرمایه گذاری به صورت کاملا آنلاین بوده و نیازی به مراجعه حضوری افراد ندارد .

 از آنجایی که ارز های دیجیتال یک بازار نوظهور می باشند لذا در حال حاضر هیچگونه قوانین خاصی در رابطه با آن ها وجود ندارد که عرضه اولیه سکه یا همان ICO نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد .

 این نوع سرمایه گذاری از قدرت نقد شوندگی بالایی برخوردار است .

 چنانچه یک پروژه ارز دیجیتال واقعی باشد و از تیم توسعه دهنده قوی برخوردار باشد امکان موفقیت بسیار زیادی دارد ( مانند رمز ارز اتریوم ) که چنانچه این اتفاق بیفتد سرمایه گذاران این ارز دیجیتال از سود های بسیار چشمگیری برخوردار می شوند .

  • خبرچین khabarchain
  • ۰
  • ۰

 

بیت کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که برای معاملات اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیت کوین رایگان به کمک رمزنگاری‌های کامپیوتر استخراج می‌شود. امروزه استفاده از تکنولوژی‌های جدید به مراتب کارها را راحت‌تر کرده است و سرعت انجام آن‌ها را بیشتر می‌کند.

از این رو به یکی از انواع ارزهای رایج در معاملات مختلف است. استفاده از بیت کوین در معاملات تجاری به خصوص در سطح بین‌المللی می‌تواند مانند یک پول واقعی ارزش داشته باشد و مشکلی در خصوص دریافت و پرداخت آن احساس نمی‌شود.

حتی در اکثر زمینه‌ها یک سر و گردن از ارز فیزیکی بالاتر است و مزایای زیادی دارد؛ اما در این مقاله موضوع بحث ما بیت کوین رایگان است که می‌خواهیم آن را مورد بررسی قرار دهیم.

بیت کوین

بیت کوین رایگان چیست؟

بیت کوین برای اولین بار به عنوان یک نرم افزار دارای کد و متن توسط گروهی ناشناس در چین برنامه نویسی شد. این ارز ابتدا برای استفاده در بازی و لاتاری های مختلف مورد استفاده قرار گرفت ولی بعد از مدتی که توانست هویت خود را پیدا کند برای معاملات رسمی نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیت کوین نیازی به موسسه یا بانک ندارد و همین عامل سبب می‌شد تا هیچ قدرتی نتواند دخالتی در آن داشته باشد. از این رو فعالیت‌هایی شفاف در این زمینه انجام می‌گیرد که کاملاً قابل بررسی توسط کامپیوتر است.

تراکنشی که توسط بیت کوین انجام می‌شود در یک دفتر حساب گسترده به نام بلاک چین ذخیره شده است و می‌شود؛ اما بیت کوین رایگان چیست و تا چه اندازه استخراج بیت کوین رایگان واقعیت دارد؟

قطعاً به دست آوردن هر چیزی به صورت رایگان انسان را وسوسه می‌کند. البته نمی‌توان گفت بیت کوین کاملاً رایگان و بدون هیچ هزینه و فعالیتی به دست می‌آید ولی آنقدرها هم دور از واقعیت نیست! به دست آوردن ارز به صورت رایگان می‌تواند یک کار جالب باشد که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

بیت کوین از طریق معاملات اینترنتی مانند فارکس، تبلیغات کلیکی و … قابل دریافت است اما مسئله‌ای که وجود دارد، بیت کوین رایگان است که برخی از سایت‌ها آن را تبلیغ می‌کنند. اگر دقت کرده باشید در برخی سایت‌ها این امکان فراهم شده است که با زدن یک دکمه به صورت رایگان و پشت سر هم می‌توان اقدام به استخراج بیت کوین کرد.  این کار همان جواب بیت کوین رایگان چیست را در آستین خود دارد.

علاوه بر این برخی از سایت‌ها نیز بازی‌های رایگان BTC یا همان بیت کوین را برای کاربران خود انجام می‌دهند. در این سایت‌ها شما دارای یک کیف پول هستید که بیت کوین تان به آن وارد می‌شود.

بیت کوین رایگان در این بازی‌ها به صورت برد و باخت است و ممکن است در یک روز شانس بیشتری برای دریافت بیت کوین داشته باشید و در روزی این عمل چندان سودی برایتان به بار نیاورد.

هر چند در این بازی‌ها می‌توان امتیاز نیز خریداری کرد که پاداش بیشتری از استخراج بیت کوین به شما می‌دهد. بازی BTC هوشمندانه صورت می‌گیرد و افرادی که تجربه بیشتری در آن دارند بیت کوین بیشتری نیز به دست می‌آورند.

چگونه بیت کوین رایگان بدست آوریم؟

بعد از این که متوجه شدید بیت کوین رایگان چیست، بهتر است روش‌های استخراج بیت کوین رایگان را به تفضیل بدانید تا بتوانید از این ارز بین‌المللی و دیجیتال نهایت بهره را ببرید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در خصوص این که چگونه بیت کوین رایگان بدست آوریم به شما ارائه دهیم.

البته برخی از این روش‌ها توصیه نمی‌شود و بهتر است از آن‌ها دوری کنید زیرا ممکن است به یک بازی اعصاب خرد کن برای شما تبدیل شود.

بازی برد و باخت و بیت کوین رایگان

قمار کردن به هیچ کسی پیشنهاد نمی‌شود. ما این اطلاعات را فقط برای اطلاع شما از روش‌های مختلف استخراج بیت کوین رایگان در اختیارتان قرار می‌دهیم. این روش در اصل همان قمار کردن است.

همچنین احتمال کلاه‌برداری در این روش به شدت بالاست و جزو کم سودترین گزینه‌هایی است که می‌توان برای دریافت بیت کوین به آن‌ها روی آورد. ولی یکی از جواب‌هایی است که می‌توان به چگونه بیت کوین رایگان به دست آوریم داد!

یکی از مشکلاتی که این سایت‌ها دارند، عطش کاربران برای برد پس از باخت های متوالی است که در قمارهای سنتی تا مدرن همیشه گریبان گیر افراد فعال در این بخش بوده است و به همین علت قمار کردن در هر زمینه‌ای می‌تواند به یکی از بدترین تجارت با ضرر بالا تبدیل شود.

ولی با این حال هنوز هم سایت‌های بازی‌های قمارگونه برای دریافت رایگان بیت کوین در فضای اینترنت گسترده هستند که اتفاقاً کاربران زیادی را هم به خود اختصاص می‌دهند و مشکلات ناشی از آن‌ها نیز در اکثر اوقات دامن گیر افراد فعال در آن‌ها می‌شود و سود کمی نیز در اکثر اوقات به آن‌ها می‌رسد؛ اما از نظر روانی ترک این بازی کمی مشکل است.

 

سیستم‌های استخراج بیت کوین رایگان

  • خبرچین khabarchain