خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.

خبرچین

خبرچین مرجعی برای آموزش بلاکچین و ارزهای دیجیتال است.


تیم خبرچین به عنوان یک رسانه تخصصی در حوزه ارزهای دیجیتال از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرد. هدف ما کمک به آشنایی مردم با فناوری‌های جدیدی مثل بیت‌کوین، بلاکچین و ارزهای دیجیتال هست و در این راه سعی می‌کنیم تا پروژه‌های کلاهبرداری را هم به شما معرفی کنیم. ما در سایت خبرچین و شبکه‌های اجتماعی دیگرمان سعی میکنیم تا با آموزش ساده مفاهیم پایه و اصولی ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین به شما در برداشتن اولین قدم‌هایتان کمک کنیم.

  • ۰
  • ۰

بیت کوین (BitCoin) چیست؟

امروزه بحث ارزهای دیجیتال و رمز ارز ها به دلیل به وجود آوردن راه های جدید کسب درآمد، آسان ساختن تبادل ارز و خرید و فروش شفاف در صرافی ها، تبدیل به موضوع مهم و مطلب داغی در اقصی نقاط جهان شده است و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله به معرفی اولین و قدرتمند ترین رمزارز دنیای ارز های دیجیتال یعنی بیت کوین می پردازیم.

در اولین قدم به یک توضیح کلی از بیت کوین می پردازیم، تا به یک مفهوم اولیه از این رمز ارز برسیم. در ادامه نگاهی به تاریخچه، چگونگی پیدایش و مباحث عمیق تری از بیت کوین می اندازیم.

بیت کوین (BitCoin) چیست؟

در حالت کلی می توانیم بگوییم که بیت کوین یک بانک غیر متمرکز و یک نظام پرداخت جهانی با کارکردهای مشابه پول بدون پشتوانه است (پول های فیات مانند دلار و ریال)، اما با تفاوت های اساسی که باعث محبوبیت خارق العاده ی این نظام جدید شده است.

تفاوت میان بیت کوین و اصولا تمامی ارزهای دیجیتال موجود با پول های فیات در غیر متمرکز بودن این رمز ارزها است. به این معنی که می توان تراکنش های مالی را بین دو طرف در هر جای دنیا و بدون واسطه ای مانند نهادها و بانک ها انجام داد. این تراکنش ها کاملا مستقیم و به اصطلاح همتا به همتا هستند.

پیدایش  و پدیدآورنده بیت کوین

پدیداورنده بیت کوین

در اسناد و مدارک از هجدهم ماه اوت سال ۲۰۰۸ به عنوان روزی نام برده می شود که دامنه اینترنتی Bitcoin.org ثبت شده است. در سی و یکم اکتبر همان سال مقاله ی ۹ صفحه ای به نام «بیت کوین: سامانه پولی همتا به همتا» توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو در اینترنت پخش شد.

کار مهم دیگری که انجام شده بود این است که ناکاموتو یک نرم افزار متن باز (نرم‌افزاری که همه افراد می‌توانند در کدهای منبع آن تغییر ایجاد کنند و یا اشکالات احتمالی آن را رفع کنند) طراحی و در ژانویه ۲۰۰۹ به صورت عمومی منتشر نمود. هویت ناکاموتو همچنان ناشناس باقی مانده است.

ساتوشی ناکاموتو شخصی که بیت کوین را اختراع کرده است هویتی مجهول دارد و کسی نمی داند که او کیست اما در سال ۲۰۱۶ یک فرد استرالیایی به نام کریگ رایت (Craig Steven Wright) ادعا کرد که او ساتوشی ناکاموتو است اما این ادعا هم قابل اثبات نبود و بسیاری بر این باورند که ساتوشی یک شخص نیست و بیت کوین محصولی از یک گروه برنامه نویسی بزرگ است.

تا اینجای کار به یک مفهوم کلی از بیت کوین رسیده ایم در ادامه به خصوصیات و ویژگی های بیت کوین می پردازیم و از لحاظ اقتصادی و حقوقی نکاتی را بیان می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما را با عنوان بیتکوین چیست مطالعه کنید.

  • ۰۰/۰۲/۱۶
  • خبرچین khabarchain

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی